Gå til innhold

Urovekkende blodprøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange verdier var utenfor referanseområdet.

Utslagene kan indikere et høyt alkoholinntak, blant annet. Jeg er redd lege  kommer til å følge opp alkoholsporet, og foreslå å ta en PEth test. Det kan jeg gjøre, men ikke før om 14 dager, for å få ned peth-verdien.

Livet mitt går i stykker om testen viser høyt alkoholbruk.

Jeg er ikke alkis, langt unna. Men i det siste har det vært flere store fester med masse alko, venninnebesøk, seminar, og jeg er bekymret.

Hvordan skal jeg klare å utsette å ta blodprøver i 14 dager? 

Jeg tror jegen kommer til å innkalle meg for oppfølging. 

Skal jeg bare si at jeg er bortreist i 14 dager?

Anonymkode: 14010...868

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går livet ditt i stykker hvis testen viser høy alkoholbruk? Det er jo ikke ulovlig å ha drukket litt mye i en kort periode, så lenge det ikke har gått utover jobb osv? Hvis du faktisk ikke har et alkoholproblem kan du vel bare forklare for legen din at du har drukket litt mye i det siste, og at det er grunnen til eventuelt utslag. Så får dere ta det derfra? 

Det er jo i alle fall ikke mindre mistenkelig om du plutselig må reise vekk…

Anonymkode: f4e68...8d8

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet

Hvorfor går livet ditt i stykker?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis livet går i stykker av det du sier er "ikke alkis, men mye alko" pga ymse tilsetninger, og du er bekymret - er du sikker på at du ikke er alkis? Ellers hadde du vel ikke reagert så dramatisk?

Anonymkode: b09c3...982

• Liker 13
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvis prøven slår ut med høye tall, noe som vil føre til at jeg må ta prøver i et halvt år. I verste fall mister jeg sertifikatet. Da mister jeg jobben. 

Jeg vil aldri at legen skal tro jeg har et rusproblem, det kan aldri være et tema.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er du i hele tatt i denne situasjonen?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet