Gå til innhold

Silikonpakning til kaffetermos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker om dette er riktig underforum for denne type spørsmål, men prøver allikevel. Kjenner noen av dere til norske (nett) butikker hvor man kan få tak i tilbehør til kaffetermoser? Jeg har en liten hydro kaffe termos med denne type lokk, men silikonpakningen er borte (ikke for første gang) og heller enn å kjøpe et nytt lokk, kunne jeg tenkt meg å kjøpe ekstra silikonringer for å sette inn.  Jeg har funnet på fruugo, men varen ble sendt fra Kina og med porto (og eventuelt toll også) blir det en dyr affære. 

Anonymkode: b7a62...c2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt produsenten.

Anonymkode: 42eb5...ff8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kast og kjøp deg en flaske/kopp uten pakning. Pakninger er oljeprodukter som gir fra seg skadelig mikroplast. Vi vet at slik mikroplast samler seg i kroppen og at du ikke får det ut igjen. 

Anonymkode: 036d7...fe1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kast og kjøp deg en flaske/kopp uten pakning. Pakninger er oljeprodukter som gir fra seg skadelig mikroplast. Vi vet at slik mikroplast samler seg i kroppen og at du ikke får det ut igjen. 

Silikon er stort sett ansett ganske trygt i matsammenheng. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og problemet med det er? Tilsynelatende lever så å si alle ganske godt med plast i kroppen, og koppen.

Ser ut som det er vanskelig å finne pakning tilpasset den toppen/koppen, men mål den nøyaktig, så burde det gå greit å finne tilsvarende. Det burde la seg gjøre greit med en linjal.

Anonymkode: af42c...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens!

Men er noen som vet hvor man kan få tak i sånt og hva det evt kalles, vet ikke helt hva jeg skal google etter, silikonpakningringdings… 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar folkens!

Men er noen som vet hvor man kan få tak i sånt og hva det evt kalles, vet ikke helt hva jeg skal google etter, silikonpakningringdings… 😬

silicone gasket for water bottle

Noe ala det vil jeg tro :) 

Anonymkode: af42c...020

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor kom plast inn i bildet?

Anonymkode: 50495...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...