Gå til innhold

Jeg syns sjeldent at en mann er attraktiv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre heterofile kvinner som har det sånn? Med attraktiv mener jeg at jeg blir tiltrukket av han og ønsker å være med han, og jeg møter sjeldent noen jeg føler det slik for. Jeg ser stadig kjekke menn, kjenner mange menn som er både flotte når det kommer til personlighet og utseende, mange med "full pakke" som jeg likevel ikke føler et snev tiltrekning til. Har for eksempel et par kompiser som er kjekke og har flotte personligheter men igjen, ingen tiltrekning i det hele tatt. 

Jeg har noen ganger lurt på om jeg er aseksuell. Men det tror jeg ikke. Jeg er heller ikke tiltrukket av damer. Jeg begynner å lure på om jeg ikke evner å bli romantisk tiltrukket av virkelige menn, ei føle seksuelt begjær for dem. 

Anonymkode: f7b97...016

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen andre heterofile kvinner som har det sånn? Med attraktiv mener jeg at jeg blir tiltrukket av han og ønsker å være med han, og jeg møter sjeldent noen jeg føler det slik for. Jeg ser stadig kjekke menn, kjenner mange menn som er både flotte når det kommer til personlighet og utseende, mange med "full pakke" som jeg likevel ikke føler et snev tiltrekning til. Har for eksempel et par kompiser som er kjekke og har flotte personligheter men igjen, ingen tiltrekning i det hele tatt. 

Jeg har noen ganger lurt på om jeg er aseksuell. Men det tror jeg ikke. Jeg er heller ikke tiltrukket av damer. Jeg begynner å lure på om jeg ikke evner å bli romantisk tiltrukket av virkelige menn, ei føle seksuelt begjær for dem. 

nei, det er slik det er. det er ikke så mange av dem. eventuelt toner de ned "virkningen" av at de er hotte og blir mer "dølle" utad for å ikke skaffe seg uønsket oppmerksomhet. litt motsatt problem. det er ikke så sosialt akseptert å klage over at man er for hot heller. lol. så man hører sikkert ikke om dem. 

Anonymkode: 0adb8...69b

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok forskjellen på kvinner og menn. Vi må ha mer enn et pent ytre. 
Men så kan det også skje, at vi finner en vi tenker at ikke er så kjekk, men så skjer det noe, og han blir verdens kjekkeste.

Men som ikke synes dama er så attraktiv, tar bare til takke til han får ei penere. Generelt sett. 

Anonymkode: 76e45...81c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lik, egentlig. Heldigvis har jeg funnet og giftet meg med den mannen som er unntaket fra regelen. Vanskelig å forklare, men det er hele personen, kropp og sjel, som tiltrekker meg. Selv om han på ingen måte er "modellpen" eller muskuløs eller rik. Jeg klarer heller ikke å forklare hvorfor jeg er tiltrukket av ham, det er noe udefinerbart der.

I det store bildet liker jeg mennesker, og synes et overveldende flertall både kvinner og menn i alle aldre kan være flotte, men det er ikke mer seksuell tiltrekning enn til en vakker utsikt eller et nydelig maleri. De fleste er også hyggelige, og ganske mange har jeg bra kjemi med og kan lett prate med og trives med å være sammen med. Men igjen, det er null seksuell tiltrekning. Jeg (47 år) har aldri opplevd å tenne på noen helt tilfeldig ute i verden.

Når jeg først har funnet mannen min er dette en behagelig måte å fungere på. Jeg slipper å tenne på andre enn partneren min, eller bli forelsket. Jeg slipper å være opptatt av hva andre synes om meg, og det er ganske behagelig. 

Anonymkode: cdf41...cb2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste kvinner er slik. Det er bare et lite fåtall av menn 5-10% som nesten alle kvinner er tiltrukket av. Menn har en mye lavere terskel for å bli tiltrukket av en kvinne. 

Anonymkode: 3ae06...350

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om vi snakker kun det ytre her; Jeg synes ofte at sånn veldig estetisk kjekke/pene menn somnliksomnskal være alles "dreamboats" er 0 tiltrekkende. Jeg blir mye mer sjarmert av de som har noen lyter og er litt rare.

Men det som tiltrekker meg aller mest er personlighet. Klysete eplekjekke fyrer uten sjarm og empati, da skrus alle apparater av inni meg. Snill, empatisk, morsom, nerdete, uhøytidelig... all engines go!

Anonymkode: 4f1b9...13b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Innerst inne er alle kvinner lesbiske. 

Anonymkode: 81a46...271

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er nok forskjellen på kvinner og menn. Vi må ha mer enn et pent ytre. 
Men så kan det også skje, at vi finner en vi tenker at ikke er så kjekk, men så skjer det noe, og han blir verdens kjekkeste.

Men som ikke synes dama er så attraktiv, tar bare til takke til han får ei penere. Generelt sett. 

Da har han på seg en type briller som ikke er attraktivt. 

Anonymkode: a1f9d...279

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med ts - det finnes vakre menn der ute men det er langt mellom dem. Enda færre som har full pakke - kjekk, ressurssterk, familieorientert, gode verdier osv. 

Har aldri skjønt 'tørsten' menn flest har etter damer. 

Anonymkode: 6a9c4...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer kanskje en hvert 5 år som jeg faktisk blir tiltrukket av. Det høres jo feil ut, ettersom jeg er gift. Men som jeg kunne blitt tiltrukket av. 

Nå elsker jeg mannen min, så det er i grunn bare plagsomt om jeg skulle se og føle noe. De fleste menn, uansett hvor tiltrekkende, reagerer jeg ikke på. Det handler ikke om at de ikke er flotte, bare at jeg ikke føler noen slags tiltrekning. 

Anonymkode: e82e8...aa4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tror de fleste kvinner er slik. Det er bare et lite fåtall av menn 5-10% som nesten alle kvinner er tiltrukket av. Menn har en mye lavere terskel for å bli tiltrukket av en kvinne. 

Men jeg er ikke tiltrukket av noen av disse mennene du snakker om her. Jeg har fulgt nok med på sosiale media, og disse "topp 10" mennene eller hva pokker man kaller det, de er ikke tiltrekkende.

Jeg er uenig i påstanden din. Tror ikke menn har lavere terskel for å bli tiltrukket, de bare tar det de får, rett og slett. 

Jeg er dog fryktelig kresen på personlighet. Så tror det ligger der. 

Skrevet

Jeg er gift med en mann og han er jeg tiltrukket av. Men attraktiv er han kanskje ikke? Jeg ser ikke så mye på menn, om noe, og jeg synes ikke de er fine, pene eller sexy. Jeg liker bedre å se på kvinner, egentlig, selv om jeg ikke vil ha sex med de. 

Det er som flere her er inne på. Det er personligheten jeg blir tiltrukket av og som jeg kan synes attraktiv. 

Tenk om menn kunne forstått dette? At de må være greie, snille og høflige. Omsorgsfulle og hjelpsomme. Og ikke minst flinke til å kommunisere. Om han også har god hygiene har han sjans på bra mange. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For noe forbanna piss.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men mange er tiltrukket av menn mot sin vilje 

Anonymkode: 04d23...975

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i det Ts skriver. For min del har det vel vært tydelig nedadgående med alder, og ikke minst etter at jeg fikk barna jeg ønsket meg. Før det følte jeg at jeg kunne få en «crush» på både den ene og den andre. I ungdommen var jeg ekstremt guttegæærn. 😅 

Etter skilsmissen for ca 10 år siden, har jeg kun opplevd å bli skikkelig tiltrukket av to menn. Begge flørtet med meg, og begge var opptatt i forhold. 😜

K 51

Anonymkode: 68f57...3ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt det som deg TS. Skjønner ikke helt vitsen med å ha en mann. Det skal mye til for at jeg finner en mann attraktiv. Er ikke lesbisk eller bi.

k34

Anonymkode: 0ec04...a42

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle kvinner liker de samme mennene, det er selvfølgelig noen som er mer populære generelt, men det handler om mer enn utseendet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært en del sånne tråder her før, mener tallene typisk lå på 2-5% over hvor mange man finner så attraktive at man kunne tenkt seg forhold med ham? For min del er tallet mye lavere. Det er jo egentlig veldig greit at man ikke går rundt og finner en stor andel av alle menn man kjenner attraktive. Man skal jo helst ende opp med maks en til slutt.

Anonymkode: 28433...89a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelen hans som gjør han attraktiv.

Anonymkode: a1f9d...279

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det noen andre heterofile kvinner som har det sånn? Med attraktiv mener jeg at jeg blir tiltrukket av han og ønsker å være med han,

Har vel skjedd 5 ganger i hele mitt liv. Altså da de som har vært mine kjærester/mann i dag. Da teller jeg ikke «crushes» jeg hadde som 13-14 åring.

Anonymkode: a0536...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...