Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres tanker når en person kommenterer/bemerker noe ved utseende ditt? F.eks klesstil, vekt, små pupper, skjev nese osv. Ikke for å gi et kompliment, men for å påpeke noe ved deg i negativ forstand. Og at det skjer på en vag måte. Eksempel: «ja du veier jo litt mer enn andre» eller «ja den nesen din er jo skjev». Hva tenker dere er hensikten/deres intensjon slike kommentarer? 

Anonymkode: 343f0...ed0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en venn av deg, er det ikke en venn som ønsker ditt beste. Det hadde jeg aldri ønsket rundt meg. 

Jeg har hatt slike venner og familiemedlemmer, men jeg tok heldigvis avstand til slutt. Livet er for kort og for hardt som det er til å la andre dra deg ned for sine egne mysiske årsaker! (Mest sannsynlig usikkerhet eller selvhevdelse, ikke gode kvaliteter iallfall). 

Anonymkode: 9de1e...3d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er deres tanker når en person kommenterer/bemerker noe ved utseende ditt? F.eks klesstil, vekt, små pupper, skjev nese osv. Ikke for å gi et kompliment, men for å påpeke noe ved deg i negativ forstand. Og at det skjer på en vag måte. Eksempel: «ja du veier jo litt mer enn andre» eller «ja den nesen din er jo skjev». Hva tenker dere er hensikten/deres intensjon slike kommentarer? 

Hevde seg selv på din bekostning. Bunner trolig i grunnleggende selvsikkerhet. Trekk deg unna, slike folk er "giftige". 

Anonymkode: fdd71...ffe

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min tanke er da at jeg ikke trenger slike folk i livet mitt. Men er jo litt vanskelig hvis det er en kollega e.l. Husker en kvinnelig kollega i gamle dager som sa "du er ikke akkurat noen skjønnhet", og senere "jeg synes selv jeg er ganske pen". 

Anonymkode: 7d657...b5e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du hinter frem slike svar hos andre. Skjønner ikke hvordan andre skal ta opp slike tema med mindre du spiller de opp.

Anonymkode: cdd20...df3

AnonymBruker
Skrevet

Er de norske? Det fins jo kulturer som er mer ærlige enn andre, f.eks nederlendere. 

Anonymkode: bec45...1b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk med kompleks finner gjerne feil på andre for å dra de ned. Hadde flere slike rundt meg i ungdomstiden . De var med å ødela mye for meg. Er så stygt å holde på slik. Mine foreldre lærte oss tidlig hjemme. Har du ikke noe godt å si om folks utseende så hold kjeft.  

Anonymkode: 24a78...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde svart "er nesen min skjer?" og så bare ventet.... eller "mener du jeg veier for mye?"  på den måten vil du merke at de som oftest prøver bortforklare eller graver seg dypere ned i egen elendighet, du trenger ikke gjøre noe for å "hjelpeDem" henner, bare være stille eller gjenta svaret de gir og vente.. etterhvert vil det bli ubehagelig for dem og de slutter med de kommentarene.. 

Anonymkode: 8376b...b76

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

«Har du ikke noe positivt å komme med da?» hadde mitt svar vært.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Virker som du hinter frem slike svar hos andre. Skjønner ikke hvordan andre skal ta opp slike tema med mindre du spiller de opp.

Anonymkode: cdd20...df3

Da er du naiv, eller heldig med vennekretsen. Folk tar absolutt opp slike ting ut av det blå. Hensikten er som alltid når det gjelder mobbing, å fremheve seg selv. "Du er jo litt tjukk"="men det er ikke jeg". "Du har jo skjev nese"="min er heldigvis rett og pen". Osv.

Anonymkode: 7d657...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Eksemplene du kom med er ikke akkurat vage. Jeg synes derimot de er ganske direkte. Uansett ikke greit. Jeg ville ha spurt direkte om hva som gjør at vedkommende synes det er greit å komme med slike kommentarer. Se personen rett i øynene og vent på svar. Gjør det ubehagelig nok til å få personen til å tenke. Eventuelt kan du jo tenke ut noe tilsvarende å si tilbake. Ingen er perfekte, og alle har komplekser for noe. Eneste er at du da synker ned på samme nivå, og det vil du kanskje ikke?

Anonymkode: 01bc2...c78

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at de ikke kan ha det bra med seg selv som velger å ytre seg slik. 

At de er selvopptatte og overfladiske mennesker som ikke evner å se lengre enn sitt eget nesegrev...

Intensjon? Heve seg selv.

Noen mennesker føler seg mektige og viktige når de har mulighet til å trykke ned andre mennesker.

Ikke la dem gjøre det. 

De har utfordringer i seg selv.

Anonymkode: 6a5bf...96f

AnonymBruker
Skrevet

Husker noen på arbeidsplassen kommenterte at nesen min var så rød hele tiden (kviser). Appåtil med folk rundt oss. Husker respekten for personen gikk rett i dass etter den kommentaren. Hehe

Anonymkode: d9005...db9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt sånne folk i livet mitt lenge. 

Anonymkode: 68c28...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på om det er nødvendige, relevante eller nyttige kommentarer. Det nevnes "du veier jo litt mer enn de andre" som et eksempel, men det kommer jo an på kontekst. Sier du det når vekten ikke har noe å gjøre med saken, som for eksempel i en samtale om klær og mat (ikke ved vektoppgang eller -nedgang), er dette slemt gjort. Sier du det i en setting der vekt betyr noe for utfallet, er det selvsagt greit å konstatere at noen faktisk veier mer enn andre. Noen ganger er noens vekt livsviktig informasjon.

Anonymkode: 6d039...b01

• Liker 1
Skrevet

Hensikten med sånne kommentarer er at disse menneskene har det så kjipt i livet, at de vil trekke deg ned til deres nivå, istedenfor å gjøre noe med seg selv.

Hadde jeg fått en sånn kommentar, hadde de fått en verbal knyttneve tilbake.

Var overvektig før, hadde aldri noe problem med det selv, men alle nye jeg møtte som startet samtalen med en kommentar om vekta mi, visste jeg allerede da at jeg aldri kom til å respektere eller ta de seriøst. Vi snakker selvsagt da om mindre enn 1 prosent av alle jeg møtte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker de burde reklamert på de sosiale antennene sine, og tror jeg nok hadde sagt det ganske friskt til de. "For en ting å si -  hallo.", "Jøss, måte på hvor frekk du var da, har du hatt en dårlig dag?", "Du er ikke tilfeldigvis tonedøv? Merka meg at du ikke akkurat kjenner til god takt og tone."

Anonymkode: 579e5...24b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og: "Tja, men jeg er i alle fall ikke like stor i kjeften som deg."

Anonymkode: 579e5...24b

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte en gang en kollega som mente jeg var småtjukk:

Jo, takk for det. 

Etter noen ganske stille sekunder: Mmmmen, det er jo sant 

Altså what...😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...