Gå til innhold

Kan kjøper returnere varen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte en PS5 pakke via Tise.

Kjøper rapporterte avvik knyttet til USB-C ladekabelen

Konsollen i seg selv var i god stand, og kun kabelen ble trukket frem som problem.

Kjøper fikk med seg to USB- ladekabel.

En PS5-pakke leveres som regel med én USB-C-kabel, ikke to. At jeg valgte å legge ved to, var egentlig bare et ekstra gode fra min side.

Jeg mener varen ble solgt som avtalt, og at en kabel er en mindre del som ikke påvirker hovedproduktet (PS5).

Hvis den ene kabelen er defekt, så gjelder det bare en billig ekstra ting (ikke selve hovedproduktet, PS5-en).

Kjøper opplyser hva en ny kabel vil koste. Jeg opplever dette som dyrt, da det finnes rimeligere alternativer når man søker det opp. Jeg har valgt å ikke svare ,men nå sier kjøper at han vil helst returnere varen.

Jeg må uttrykke min frustrasjon over denne saken. Kundeservice har brukt altfor lang tid, og dette gjelder en dyr vare.

Han fikk to kabler, og konsollen fungerer helt fint med den ene som virker. Han trenger i realiteten bare én kabel for å bruke produktet.

Likevel er det jeg som sitter igjen uten pengene, mens kjøper kan nyte og bruke konsollen fullt ut. Han spiller så mye han vil, men jeg har fortsatt ikke mottatt oppgjøret. 

kan han kreve pengene tilbake?

Anonymkode: dedf1...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo litt av om du har lagt skjul på at det er noe galt med kabelen. Men å ville heve kjøpet kun på grunn av en kabel, da er det nok ikke den som er problemet men at han har ombestemt seg. 

Anonymkode: f5da0...cf4

Skrevet

En den solgt med en kabel eller to?

Dersom den er solgt med to så skal begge fungere om du ikke opplyste om noe annet i annonsen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (44 minutter siden):

En den solgt med en kabel eller to?

Dersom den er solgt med to så skal begge fungere om du ikke opplyste om noe annet i annonsen.

Varen ble solgt med to kabler, og begge fungerte som de skulle da jeg brukte dem. Jeg har bedt kjøper dokumentere med video eller annet bevis dersom noe ikke fungerer, men har ikke mottatt noen tilbakemelding på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Fikk du pengene eller ikke? 

Anonymkode: 11ccf...5e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Varen ble solgt med to kabler, og begge fungerte som de skulle da jeg brukte dem. Jeg har bedt kjøper dokumentere med video eller annet bevis dersom noe ikke fungerer, men har ikke mottatt noen tilbakemelding på dette.

Da gir du beskjed til de som har pengene at du har bedt om dokumentasjon men ikke fått det. Skriv samtidig at kostnaden for en kabel er lav i forhold til salgsprisen og at du er villig til å erstatte kabelen dersom kjøper dokumenterer feilen.

Og så avslutter du med at kravet om heving avslås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke. Fikk du pengene eller ikke? 

Jeg har ennå ikke mottatt betalingen for varen, fordi Tise sin kundeservice behandler saken etter at kjøper har rapportert den som et avvik. Pengene holdes derfor tilbake av Tise inntil saken er avklart

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ennå ikke mottatt betalingen for varen, fordi Tise sin kundeservice behandler saken etter at kjøper har rapportert den som et avvik. Pengene holdes derfor tilbake av Tise inntil saken er avklart

Da ble du rett og slett svindlet. Kjøperen skal kose seg med gaming og samtidig påstå at ingenting fungerer, så du får ikke pengene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da ble du rett og slett svindlet. Kjøperen skal kose seg med gaming og samtidig påstå at ingenting fungerer, så du får ikke pengene. 

Jeg blir litt frustrert over dette. Varen ble levert med to kabler som begge fungerte da jeg testet dem, og jeg har bedt om dokumentasjon uten å få svar. Nå avventer jeg Tise sin behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Har du solgt den med to kabler så skal det være to fungerende kabler, selv om produktet opprinnelig kun kom en med en da du kjøpte den selv. Men du kan selv velge å heller sende han en ny hvis det er billigere for deg enn at han skaffer en selv/får avslag i prisen. Han har kun rett på en kabel, ikke styre hvilken selv.

Anonymkode: ff52b...43a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du solgt den med to kabler så skal det være to fungerende kabler, selv om produktet opprinnelig kun kom en med en da du kjøpte den selv. Men du kan selv velge å heller sende han en ny hvis det er billigere for deg enn at han skaffer en selv/får avslag i prisen. Han har kun rett på en kabel, ikke styre hvilken selv.

Anonymkode: ff52b...43a

Jeg har bedt kjøper om å dokumentere feilen, men har ikke mottatt noe dokumentasjon. Jeg er villig til å bidra til en løsning. Enten at jeg sender ny kabel eller Tise trekker en rimelig sum slik at kjøper kan kjøpe en ny.

Skrevet

Jeg forstår ikke ditt behov for først å la være å respondere, for så la dette bli en større sak. Personlig ville jeg ikke kranglet på dette eller bedt om «bevis» for en kabel som koster et par hundrelapper. Hvem har noe igjen for å lyge om en defekt kabel? Jeg ville tilbudt å sende en ny kabel i et brev.

Anonymkode: b6f0d...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...