Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan komme over det? Og hvordan ikke hate livet og folk rundt? 

Anonymkode: f847c...647

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit at du har det vansjelig.. Mine triks er å tillate deg å kjenne på følelsene som er vanskelige. Skriv de ned, der kan hjelpe. Ellers hjalp det meg å distrahere meg selv med ting så hodet var opptatt, hvis du har noe du liker å gjøre. Ta bilder i naturen, gå tur, drikke kaffe ute, ta med en hund på veien (lån om du ikke har), sett på høy musikk og dans (selv om du ikke vil, du lurer kroppen din litt), vær sammen med folk du er glad i som vil deg vel.  Det er mine tips. Ellers må man også ofte ta tiden til hjelp. Dette klarer du🩷 

• Hjerte 4
Skrevet

Ta dag for dag. 
Fokuser på praktiske ting.

Redusert kontakten, skjul bilder, «mute» vedkommende i sosiale medier, osv. 

Dette vil, over tid, gå gradvis over ♥️🫂

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Se Netflix og synes synd på deg selv. Det er alltid beste medisinen.

Anonymkode: c59a6...671

• Liker 3
Skrevet

Hei ts. Vet at dette ikke er noe medisin akkurat nå og kan høres helt håpløst ut. Bruk tiden på deg selv. Har du reflektert noe over hvorfor det ble slutt?. Er det noe du kunne gjort for å unngått dette?. Bare en tanke fra meg. Vet det høres helt pyton ut akkurat nå ,men nå er den beste tiden til å jobbe med seg selv, bli en bedre versjon av seg selv kan man godt kalle det. Det vil du ha godt av i det lengre løp. Gjør dette for deg selv uten å tenke på noen andre. Det vil komme tider hvor følelsene bare dytter på. La de komme og la de få komme ut. Dette er en del av prossesen på veien .

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
gammelmann skrev (5 minutter siden):

Hei ts. Vet at dette ikke er noe medisin akkurat nå og kan høres helt håpløst ut. Bruk tiden på deg selv. Har du reflektert noe over hvorfor det ble slutt?. Er det noe du kunne gjort for å unngått dette?. Bare en tanke fra meg. Vet det høres helt pyton ut akkurat nå ,men nå er den beste tiden til å jobbe med seg selv, bli en bedre versjon av seg selv kan man godt kalle det. Det vil du ha godt av i det lengre løp. Gjør dette for deg selv uten å tenke på noen andre. Det vil komme tider hvor følelsene bare dytter på. La de komme og la de få komme ut. Dette er en del av prossesen på veien .

for en teit tanke  å legge ansvar over på TS for å ha blitt dumpet! Det er alltid den som går som har tatt avgjørelsen, ikke noe TS gjør i ettertid av refleksjoner endrer på dette. 

Anonymkode: da116...e2e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vær opptatt. Finn noen hobbier. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

for en teit tanke  å legge ansvar over på TS for å ha blitt dumpet! Det er alltid den som går som har tatt avgjørelsen, ikke noe TS gjør i ettertid av refleksjoner endrer på dette. 

mulig du oppfatter det som en teit tanke, men det jeg vil fram til er at det alltid er 2 personer i ett forhold. Dette er heller ingen idè om at det er ts sin feil.  men uansett er det en god tid for refleksjoner. Jeg har akkurat vært igjennom ett brudd selv og det er disse refleksjonene som har hjuplet meg igjennom det. Hele tiden jobbe for å bli en bedre versjon av seg selv. På den måten bevise at den andre personer tok ett feil valg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den du siterer sa det nok ikke for å skylde på noen. MEN det kan være fullt mulig at man selv har en medvirkning til hvorfor man ble dumpet i noen tilfeller. Første som slår meg er for eks at man har vært sykelig sjalu, og plager partneren sin med stadige anklager rundt dette. Kontrollbehov og mye kjefting er en annen ting som kan få en partner til å føle det er nok og å dumpe deg.

Dette er ting man absolutt kan jobbe med og forbedre til neste forhold, om man ønsker å beholde kjæresten sin over tid.

Endret av Million
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen ganger kan det faktisk være en fordel og bli dumpet, selv om man ikke innser det med en gang.

Er ikke alle mennesker som er kompatible uten at det trenger å være noe galt i det. 

Det kommer helt an på hva som gjorde at de ikke var kompatible. Det kan være lurt å prøve og finne ut av og bli bevisst på.

Anonymkode: f1660...210

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
gammelmann skrev (3 timer siden):

mulig du oppfatter det som en teit tanke, men det jeg vil fram til er at det alltid er 2 personer i ett forhold. Dette er heller ingen idè om at det er ts sin feil.  men uansett er det en god tid for refleksjoner. Jeg har akkurat vært igjennom ett brudd selv og det er disse refleksjonene som har hjuplet meg igjennom det. Hele tiden jobbe for å bli en bedre versjon av seg selv. På den måten bevise at den andre personer tok ett feil valg.

men det er nesten alltid bare EN som avslutter ett forhold.. og noen ganger er det helt uavhengig av hvor mye man selv er eller ikke er "en bedre versjon" 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men det er nesten alltid bare EN som avslutter ett forhold.. og noen ganger er det helt uavhengig av hvor mye man selv er eller ikke er "en bedre versjon" 

Likevel trenger du ikke gå så snevert og hardt ut som du gjorde. Intensjonen til den du siterte var god, og du smalt til med en gang.

Anonymkode: d38c8...0e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Likevel trenger du ikke gå så snevert og hardt ut som du gjorde. Intensjonen til den du siterte var god, og du smalt til med en gang.

Maja kommer ikke over eksen: - Tenker på alt jeg skulle gjort annerledes

Nja trenger og trenger, må være lov å si at man syns noen råd er feil også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her innrømmes intet, altså.

Ok.

TS skriver at det er vondt og vanskelig, da treger ikke TS får høre at det er alltid to sider og hva gjorde du som svar... 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Veldig mange av oss har vært der og har akkurat samme følelser som det du sitter med nå. Husk at du er du og at du er bra nok. Det er ikke lett å tenke positive tanker, men vil ingen andre ha deg så er det et tap for dem. 
Tenker det er lurt at man muter, fjerner eller skjuler alt av Some så man ikke hele tiden blir bombet med minner. 
Regner med at bruddet var en prosess som har bygd seg opp og når en først har kommet til det stadiet så er det så godt som forsent. 
Livet går alltid videre, bare gi det tid. 
Kontakt gode venner som kan støtte deg, snakk med noen, få tankene over på andre ting. Snakk med mor og far, de kan være støttende. Fortell jobben om hva som har skjedd. 
Gå igjennom brudd er vondt, hold ut, det vil bli bedre ❤️

Anonymkode: 01c33...82f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på.

Jeg mener for eksempel at man ikke kan si man er blitt «dumpet» hvis det baserer seg på at den andre ikke har tatt kontakt, og man selv heller ikke har forsøkt å ta kontakt.

Anonymkode: ab3ae...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er helt jævligt. Spesielt om man har en utrygg tilknytning i tillegg. Føles litt som du ønsker dø å ringe 113.... Det eneste rådet er vel noe som bare er....tiden...det blir bedre. 

Anonymkode: b6ea0...5bb

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...