Gå til innhold

Hvordan få bedre immunforsvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir syk ca 1 gang i mnd gjennom hele bhgåret (frisk på sommeren), og bruker et par uker på å bli frisk. Altså syk/hangler 50% av tiden, nærmest... er så utrolig lei. Jeg tar alt av tips til å forbedre immunforsvaret. 

Tar: tran, cvitamin, bvitamin og magnesium. Har prøvd noen mnd med probiotika. 

Har drukket en del ulike urter.

Spiser i all hovedsak mye antiinflammatorisk mat, unngår hvitt mel og sukker, mye belgvekster, og veldig lite ultraprossesert. En typisk dag i matveien for meg er frokost: gresk yoghurt, valnøtter, blåbær og grønn te. Lunsj: cottage cheese-brød med peanøttsmør, eple og et egg. Middag: linsegryte med grønnsaker og fløte. 

Spiser kjøtt, fisk, egg osv. Har ingen mangler sier legen. Drikker en del te, men også en del kaffe. Tar et kakestykke om jeg er i bursdag. En uvane er sukkerfri brus, drikker et par bokser i uka. Sover litt for lite. Er alenemor og har litt for mye å gjøre i blant. Trener 2-3 ganger i uka. 

Hva kan jeg gjøre for bedre immunforsvar?

Anonymkode: 6f521...a3b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken probiotika prøvde du?

Anonymkode: 8550c...f24

Skrevet

Og, du tar d-vitamin også?

Anonymkode: 8550c...f24

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sover litt for lite. Er alenemor og har litt for mye å gjøre i blant.

Her er det hele. Sammenlikne kroppen med en stat, så er immunsystemet forsvaret. En kropp med for lite søvn og hvile og for mye stress og springing, er som en stat med dårlig økonomi - kan ikke opprettholde et fungerende forsvar. Særlig når du har vært syk og ikke får tatt deg inn etterpå. 

Men å gjøre noe med det... Man er småbarnsforelder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva kan jeg gjøre for bedre immunforsvar?

Gå ut oftere, ut i naturen, kontakt med fugler, havet, osv. Hendene i jorden i hagen. Ikke vær for ren, osv

Skrevet

Svarthyllbær, d-vit, sink. Søvn! Trening. 

Anonymkode: de6e1...272

Skrevet

Jeg ville prioritert søvn. 

Anonymkode: 58bb9...b0e

Skrevet

Prioriter bedre søvn. Hvordan er det med stress? Føler du deg trygg i hverdagen din? Kjenner du mestring og egenkjærlighet, at du tar del i positive fellesskap med andre? 

For øvrig handler ikke om å få et bedre immunforsvar, men et mer balansert immunforsvar. 

Anonymkode: e489f...06f

Skrevet

Meditasjon har mange helsegevninster. Her er en guidet meditasjon som sies styrke imunnforsvaret og gi mer energi i hverdagen. Den har hjjulpet meg mange ganger, jeg har hørt den daglig i en periode og hører den fortsatt når føler trenger

Anonymkode: 86c70...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...