Seva Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Har, etter en veldig stressende periode i vår, fått kronisk stram kjeve. Klarer nesten ikke å slappe av og våkner ofte opp med følelsen av at tannstillingen har blitt feil. Veldig slitsomt. Vurderer nå å ta botox i den muskelen, har noen gode erfaringer av det? Skader heller ikke hvis man kunne få et lite løft i ansiktet samtidig 🤪
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Seva skrev (20 timer siden): Har, etter en veldig stressende periode i vår, fått kronisk stram kjeve. Klarer nesten ikke å slappe av og våkner ofte opp med følelsen av at tannstillingen har blitt feil. Veldig slitsomt. Vurderer nå å ta botox i den muskelen, har noen gode erfaringer av det? Skader heller ikke hvis man kunne få et lite løft i ansiktet samtidig 🤪 Jeg ble hanvist til en smerteklinikk, de på skjønnhets salonger er ikke kvalifisert til å bedøve kjeven din. Om du får for mye så blir det også kjipt! Jeg gjorde det første gangen, og kjeven mun gikk ut av ledd, måtte til tannlegen flere ganger for å sette den på plass. Gjør veldig vondt. Gikk lang tid før det ble normalt igjen. Men det er snat tre år siden, riktig dose og skinne om natta har hjulpet meg så mye. Ikke noen smerter til vanlig nå. Anonymkode: 4939b...f79 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Glemte å si at du kan få dekket bite skinne og botox av helfo etterhvert om du snakker med tannlege. Anonymkode: 4939b...f79 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Du får ikke noe ansiktsløft av å svekke kjevemuskelen (masseter), hvorfor i alle dager tror du det? Det beste du kan gjøre er avspenningsøvelser, ellers vil kjeven bare fortsette å stramme seg og du vil kaste tusenvis av kroner ut av vinduet et par ganger i året. Anonymkode: ddeb4...d22 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Du går til en fagperson med problemet, rette fagperson i dette tilfellet er en tannlege. Vedkommende vil undersøke muskulatur og kjeveledd. Sannsynligvis vil du først bli instruert i avspenningsøvelser tilpasset ditt problem. Dersom disse ikke gir bedring, vil det bli vurdert om en bittskinne kan hjelpe. Denne vil du da eventuelt få noe Helforefusjon på. Og husk: tennene skal kun være i kontakt med hverandre ved tygging. Anonymkode: 1f06d...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Jeg går Botox i kjeve, det hjelper litt. Må også ha bittskinne, gjøre mase øvelser og får knadd opp av fysioterapeut. Botoxen gir ikke strammere fjes når den settes i kjeven. 🙄 Anonymkode: 533d3...317
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du får ikke noe ansiktsløft av å svekke kjevemuskelen (masseter), hvorfor i alle dager tror du det? Det beste du kan gjøre er avspenningsøvelser, ellers vil kjeven bare fortsette å stramme seg og du vil kaste tusenvis av kroner ut av vinduet et par ganger i året. Anonymkode: ddeb4...d22 Nja. Jeg får botox masseter dekket av Helfo. Jeg får ikke noe løft, men har blitt ganske merkbart smalere da musklene i kjeven slapper av. Ansiktet mitt har blitt mer symmetrisk og "penere". Anonymkode: 4d8a5...169
Seva Skrevet 39 minutter siden Forfatter #8 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nja. Jeg får botox masseter dekket av Helfo. Jeg får ikke noe løft, men har blitt ganske merkbart smalere da musklene i kjeven slapper av. Ansiktet mitt har blitt mer symmetrisk og "penere". Anonymkode: 4d8a5...169 Det er det jeg har hørt, men det var jo også ment som en spøk. Har også hørt at den muskelen er den som «drar ned» i viss alder og alt begynner å henge litt 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #9 Skrevet 34 minutter siden Seva skrev (4 minutter siden): Det er det jeg har hørt, men det var jo også ment som en spøk. Har også hørt at den muskelen er den som «drar ned» i viss alder og alt begynner å henge litt 🤪 Masseter drar ikke nedover nei. Om noe hjelper den vel heller til med å holde ting på plass. Anonymkode: 9720d...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå