Bubbleboy Skrevet tirsdag kl 19:42 #1 Skrevet tirsdag kl 19:42 Har aldri vært FrP'r men jeg stemte for dem i år. Og jeg er veldig fornøyd. Jeg har naturligvis mine egne personlige kjerneårsaker til hvorfor jeg stemte Frp men jeg er interessert i å høre hva dere andre tenker om hvilke tiltak de kommer til å forsøke å få gjennomført først, nå som de har en god del mer makt? 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #2 Skrevet i går, 06:00 Bubbleboy skrev (10 timer siden): Har aldri vært FrP'r men jeg stemte for dem i år. Og jeg er veldig fornøyd. Jeg har naturligvis mine egne personlige kjerneårsaker til hvorfor jeg stemte Frp men jeg er interessert i å høre hva dere andre tenker om hvilke tiltak de kommer til å forsøke å få gjennomført først, nå som de har en god del mer makt? Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b 5
petterm Skrevet i går, 06:11 #3 Skrevet i går, 06:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Frp ville kunnet få makt hvis de hadde samarbeidet med de andre blå partiene, og hvis de hadde innsett at det å være størst ikke gir makt uten samarbeid. Når Bondevik var statsminister så var det ikke fordi KrF var størst, men fordi Bondevik klarte å samle støtte på borgerlig side. Hadde Frp innsett at de er avhengig av sentrumsvelgerne for å danne borgerlig flertall så hadde Frp pekt på Solberg som statsminister kandidat. Da hadde mange av sentrumsvelgerne stemt borgerlig i stedefor Ap/Mdg og vi hadde hatt en ny regjering i dag. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #4 Skrevet i går, 06:15 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Det valget viste var at svært mange nordmenn er lei av dagens politikk og ønsker endring. Frp blir ofte kalt "brune" og ekstreme. Folk må slutte å legge lokk på folks meninger og valg. Anonymkode: eacc0...965 3
TLR Skrevet i går, 06:18 #5 Skrevet i går, 06:18 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Kommer de til å samarbeide med Senterpartiet? Noe jeg ikke håper på men de er jo rød grønt?
AnonymBruker Skrevet i går, 06:22 #6 Skrevet i går, 06:22 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Jeg håper da virkelig ikke at du har rett i dette. De som sitter i Stortinget er folkevalgte, og jeg håper ikke at noen partier stemmer mot et forslag utelukkende av prinsipp, basert på hvilke andre partier som er enige/uenige. "FrP vil stemme med regjeringen? Da må vi stemme imot"? Nei, det blir i såfall for dumt. Anonymkode: d1044...04c 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:25 #7 Skrevet i går, 06:25 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det valget viste var at svært mange nordmenn er lei av dagens politikk og ønsker endring. Frp blir ofte kalt "brune" og ekstreme. Folk må slutte å legge lokk på folks meninger og valg. Anonymkode: eacc0...965 Ja, men tydeligvis ikke mange nok. Anonymkode: 11997...66b
Vanessa01 Skrevet i går, 06:26 #8 Skrevet i går, 06:26 Jeg stemmer ikke av reint prinsipp. Føler alltid at politikerne juger og ikke bryr seg om meg. Jeg blei aleinemor da jeg var 25 og har vært sjuk i mange år. Jeg veit at folk ser ned på meg og jeg har hørt utrulig slemme ting. Sladder og rein mobbing. Og nei, dere trenger ikke være redde for at jeg får mye penger av Staten. Jeg og ungen har så lite at vi aldri har noe anne enn gjeld. Ingen av partiene har hjulpet meg så da finner jeg på noe annet hver valgdag 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:27 #9 Skrevet i går, 06:27 De har ikke så mye makt, da ville de jo hatt flertall å samlet en regjering. Det er svært få saker de kan få sp med på, samme de andre små partiene på høyresiden. Det at folk stemmer frp gjør ikke til et bedre parti for Norge. Hele den vestlige verden har det kommer partier fra ytre høyre, dette fordi så mange er redd for innvandrere og dette lokker disse partiene med. De er populistiske, og ombestemmer seg etter som vinden blåser. De har klart å få 18 åringer bekymret fôr formuesskatten. Ikke skolegang og utdanning, helse og fremtid, men skatt for våre rikeste. Da blir resultatet slik, får håpe det snur til neste valg. Pleier å være regjeringsskifte hvert åttende år, så da håper jeg virkelig høyre har fått stablet seg på beina igjen. Bedre med stort høyre og venstre enn frp. Anonymkode: 66d6d...47b 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:28 #10 Skrevet i går, 06:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men tydeligvis ikke mange nok. Anonymkode: 11997...66b Nei, noen av oss ser FrP for hva de er - rene populister uten reell gjennomføringsevne eller evne til å tenke helhetlig. Litt sånn slesk bruktbilselger som lover gull og grønne skoger. Anonymkode: 8878a...54a 1 3
TLR Skrevet i går, 06:30 #11 Skrevet i går, 06:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har ikke så mye makt, da ville de jo hatt flertall å samlet en regjering. Det er svært få saker de kan få sp med på, samme de andre små partiene på høyresiden. Det at folk stemmer frp gjør ikke til et bedre parti for Norge. Hele den vestlige verden har det kommer partier fra ytre høyre, dette fordi så mange er redd for innvandrere og dette lokker disse partiene med. De er populistiske, og ombestemmer seg etter som vinden blåser. De har klart å få 18 åringer bekymret fôr formuesskatten. Ikke skolegang og utdanning, helse og fremtid, men skatt for våre rikeste. Da blir resultatet slik, får håpe det snur til neste valg. Pleier å være regjeringsskifte hvert åttende år, så da håper jeg virkelig høyre har fått stablet seg på beina igjen. Bedre med stort høyre og venstre enn frp. Anonymkode: 66d6d...47b Frp har lite å si siden det ble rød grønt. Jeg er mer bekrymet for om de kommer til å samarbeide med SP
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #12 Skrevet i går, 06:35 TLR skrev (4 minutter siden): Frp har lite å si siden det ble rød grønt. Jeg er mer bekrymet for om de kommer til å samarbeide med SP Det kan ikke sp, da vil de miste den lille oppslutning de har. Likevel det er mye enighet på tvers av stortinget så når det er så jevnt som dette blir det nok voteringer på sak til sak. Frp og sp er ganske forskjellige, så få saker de kan gå sammen på. Anonymkode: 66d6d...47b
AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 #13 Skrevet i går, 06:37 Vanessa01 skrev (8 minutter siden): Jeg stemmer ikke av reint prinsipp. Føler alltid at politikerne juger og ikke bryr seg om meg. Jeg blei aleinemor da jeg var 25 og har vært sjuk i mange år. Jeg veit at folk ser ned på meg og jeg har hørt utrulig slemme ting. Sladder og rein mobbing. Og nei, dere trenger ikke være redde for at jeg får mye penger av Staten. Jeg og ungen har så lite at vi aldri har noe anne enn gjeld. Ingen av partiene har hjulpet meg så da finner jeg på noe annet hver valgdag Det er nettopp derfor jeg stemmer! Jeg er ufør og de fleste ser ned på meg også! Økonomien strekker nesten ikke til. Men om jeg ikke hadde stemt på venstresida så kunne det blitt så utrolig mye verre for meg!! Utrolig glad for at det ble rødgrønt flertall hvis ikke hadde jeg nok ikke hatt råd til å leve de neste årene. Anonymkode: 41de5...3d7 1 1 1
TLR Skrevet i går, 06:38 #14 Skrevet i går, 06:38 Vanessa01 skrev (10 minutter siden): Jeg stemmer ikke av reint prinsipp. Føler alltid at politikerne juger og ikke bryr seg om meg. Jeg blei aleinemor da jeg var 25 og har vært sjuk i mange år. Jeg veit at folk ser ned på meg og jeg har hørt utrulig slemme ting. Sladder og rein mobbing. Og nei, dere trenger ikke være redde for at jeg får mye penger av Staten. Jeg og ungen har så lite at vi aldri har noe anne enn gjeld. Ingen av partiene har hjulpet meg så da finner jeg på noe annet hver valgdag Folk som baksnakker andre og lager kvalme jeg tror de vil møte sin egen karma. Tenk på deg selv og barnet ditt.
Apis Skrevet i går, 06:43 #15 Skrevet i går, 06:43 Jeg tror Sylvi har tenkt på neste stortingsvalg, og har vært mer opptatt av å bygge parti, og ikke så mye regjering, i denne omgangen. 1
Vanessa01 Skrevet i går, 06:46 #16 Skrevet i går, 06:46 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nettopp derfor jeg stemmer! Jeg er ufør og de fleste ser ned på meg også! Økonomien strekker nesten ikke til. Men om jeg ikke hadde stemt på venstresida så kunne det blitt så utrolig mye verre for meg!! Utrolig glad for at det ble rødgrønt flertall hvis ikke hadde jeg nok ikke hatt råd til å leve de neste årene. Anonymkode: 41de5...3d7 ❤️ jeg tenkte på det samme. Men føler vel ofte at det er håpløst og frp høyre - folk får meg til å føle at jeg nærmest er kriminell som er kronisk sjuk. Er bare lei lei lei av å rettferdiggjøre overfor folk, nav, leger. Også ender jeg uansett opp så fattig at vi må låne penger hele tiden. Er det virkelig noen der ute som trur jeg VELGER et liv i fattigdom for meg sjøl og ungen? Det som gjør at jeg blir sliten og la være og stemme. Men tar poenget ditt ❤️
Vanessa01 Skrevet i går, 06:46 #17 Skrevet i går, 06:46 TLR skrev (8 minutter siden): Folk som baksnakker andre og lager kvalme jeg tror de vil møte sin egen karma. Tenk på deg selv og barnet ditt. ❤️❤️
Bubbleboy Skrevet i går, 07:13 Forfatter #18 Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Det er vel ikke helt slik.? FrP vil naturligvis ha en større slagkraft nå enn tidligere for å få gjennomslag for kjernesakene sine. At det fremdeles er vanskelig og at de vil bli hardt motarbeidet er nok naturlig som du sier. 1
Pilleville Skrevet i går, 12:44 #19 Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå vet jeg ikke om du spøker eller ei, men det ble rødtgrønt flertall, så innflytelsen fra FRP blir neppe stor. Dessuten har jo de fleste av de rødgrønne partiene som hovedsak å demme opp for FRP, så de vil nok alltid stemme mot det FRP gjør, uansett om det er smart eller ikke. Anonymkode: f3157...47b Klart FRp får mykje de skull sagt med så mangen mandater.Sjølv om de er i opposisjon 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå