AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg trenger kanskje å høre at jeg må skjerpe meg. Jeg har tidligere jobbet et sted med mye konflikter, så burde være takknemlig her? Vi er et lite team, kun kvinner. Alle har barn, flere har barnebarn. Problemet mitt er at det er så mye snakk om barn og barnebarn. Hver møte starter med det, hver eneste kaffe på morningen, lunsj. Har det vært en dåp, konfirmasjon, bryllup vet jeg at første time på mandagsmøtet er fullt Jeg holder på å bli sprø. Særlig for at møtetid spises opp av skravling. Vi hadde en mann som jobbet hos oss, men han ble upopulær fordi han ikke var en "teamplayer". Jeg personlig savner han, men de andre synes nok han ødela stemningen ved å ikke være så interessert i deres familiesnakk. Vet ikke hva jeg engang trenger her.. en realitetssjekk? Er det her vanlig? Har ikke vært slik andre steder Anonymkode: 29cef...b20
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Jeg tenker at selvfølgelig blir du irritert av dette. Hadde faen ikke orket at møtetid gitt til masse utenomprat. Når det er møte så er det møte. Så får en ta slarvingen i lunsjen eller pausene. Heller et møte på 20 minutter, og 20 minutter blir brukt til møtets agenda, og så 40 minutt pause der en kan gå og jobbe hvis en vil det. Enn at et møte på 1,5 time plutselig får 20 minutter til temaet midt inni. Jeg irriterer meg aller mest fordi jeg synes det er kaotisk. Hadde blitt utbrent av å jobbe der. Anonymkode: 5876a...593 11
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at selvfølgelig blir du irritert av dette. Hadde faen ikke orket at møtetid gitt til masse utenomprat. Når det er møte så er det møte. Så får en ta slarvingen i lunsjen eller pausene. Heller et møte på 20 minutter, og 20 minutter blir brukt til møtets agenda, og så 40 minutt pause der en kan gå og jobbe hvis en vil det. Enn at et møte på 1,5 time plutselig får 20 minutter til temaet midt inni. Jeg irriterer meg aller mest fordi jeg synes det er kaotisk. Hadde blitt utbrent av å jobbe der. Anonymkode: 5876a...593 Uff, ja. Jeg kjenner nok på slitenhet rundt det her. Virker som om de andre liker status q så godt, så jeg føler jeg må føye meg. Blir sliten av å vise interesse for tema som er så kjedelig for meg. Kanskje noe i meg også føler meg usynliggjort. Jeg deler minst, og hører på de andre snakke og snakke Anonymkode: 29cef...b20 2
Alice123 Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden (endret) Som realitetssjekk: Ja, det er DØRGENDE KJEDELIG å høre tomprat om barn og barnebarn. Det er å-se-maling-tørke-kjedelig. Og nei, det er ikke det eneste alternativet til å ha en arbeidsplass med mye konflikter. Det finnes en mellomting, men dessverre for deg har du gått fra asken til ilden eller motsatt. Men: Når dette tar møtetid så er det også et problem med med ledelsen. For møtetid skal faktisk handle om jobb. Endret 22 timer siden av Alice123 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Du er ikke rar, ts. Å konstant snakke om privatlivet sitt på jobb er uprofesjonelt. Og jeg arbeider et sted med veldig lave skuldre i en liten gruppering der folk deler det de vil av private greier og tonen er uformell. Men man snakker ikke om ungene sine unødig til det som for ungene er vilt fremmede mennesker. Det er et brudd på nevnte ungers (voksne eller mindreårige) sin rett til privatliv. Jeg vet ekstremt få ting om mine kollegaers barn, og tilnærmet intet om de under 18, fordi et barn under 18 ikke kan samtykke til deling, og dermed kan intet deles om hens liv med meg - en tilfeldig fremmed faren/moren arbeider med. Søk ny jobb, ts. Å bli assosiert med et slikt «hønsehus» kommer til å destruere ditt gode navn og rykte på arbeidsmarkedet. Og når det skjer så blir du jo stuck der. Og det er ikke en god skjebne. Anonymkode: b46ea...c83 4
Maia70 Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Men hvilken arbeidsplass er dette som har råd til å kaste bort så mye tid? Høres ut som kommunen. 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Har vært på sånne arbeidsplasser, og jeg begynte å gå tur hver dag i lunsjen. Det var helt umulig å pense samtalen inn på noe annet enn barn. Anonymkode: ca0a2...416
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Er kvinne med barn. Er helt enig med deg. På jobb så jobber man. Skravle om privatliv gjør man med venner. Anonymkode: adcb7...3da
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Maia70 skrev (3 minutter siden): Men hvilken arbeidsplass er dette som har råd til å kaste bort så mye tid? Høres ut som kommunen. Privat. Vi jobber med prosjekter hver for oss, men må koordinere oss med møter to ganger i uka. Og jeg elsker arbeidet, så har så lite lyst å skifte. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært på sånne arbeidsplasser, og jeg begynte å gå tur hver dag i lunsjen. Det var helt umulig å pense samtalen inn på noe annet enn barn. Anonymkode: ca0a2...416 Så fristende, men føler det vil bli så synlig. Kunne prøvd det noen ganger i måneden . Takk for tipset Anonymkode: 29cef...b20
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Ugh, orker ikke sånne arbeidsplasser. jeg er der for å jobbe, bryr meg så lite om hva barnebarnet ditt spiste til lunsj på lørdag, gjør jobben din så gå hjem. Anonymkode: 571d1...f4e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fristende, men føler det vil bli så synlig. Kunne prøvd det noen ganger i måneden . Takk for tipset Anonymkode: 29cef...b20 Det er jo synlig, men hva gjør det, ingenting galt med å gå tur. Det er jo hørbart at de andre skravler om barn også. Anonymkode: ca0a2...416 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ugh, orker ikke sånne arbeidsplasser. jeg er der for å jobbe, bryr meg så lite om hva barnebarnet ditt spiste til lunsj på lørdag, gjør jobben din så gå hjem. Anonymkode: 571d1...f4e Heldig hvis du bare hører om hva de spiste, noen skal fortelle i detalj om hvordan det kom ut igjen eller opp igjen også. 🤢 Anonymkode: ca0a2...416
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo synlig, men hva gjør det, ingenting galt med å gå tur. Det er jo hørbart at de andre skravler om barn også. Anonymkode: ca0a2...416 Tror jeg føler meg skikkelig fanget av gruppepress. For første gang siden ungdomsskolen, er jo flaut. Vi er kjent for godt arbeidsmiljø faktisk. Høy grad av likhet, bortsett fra meg da på innsiden (eventuelt at noen andre skjuler det like godt) Anonymkode: 29cef...b20
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden jeg kan skjønne at det ikke er så gøy og høre på hvis man er ufrivillig barnløs jeg og mannen min har vært det en stund og han syns ikke det var noe hyggelig å komme på jobb etter å ha mistet så er det en som skryter av at hun fikk det til på første forsøk når han kom tilbake på jobb Anonymkode: d847a...712 1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror jeg føler meg skikkelig fanget av gruppepress. For første gang siden ungdomsskolen, er jo flaut. Vi er kjent for godt arbeidsmiljø faktisk. Høy grad av likhet, bortsett fra meg da på innsiden (eventuelt at noen andre skjuler det like godt) Anonymkode: 29cef...b20 Det er jo ikke så godt arbeidsmiljø når flertallet ikke gidder å prate om noe som kan interessere alle, eller når noen ikke tør å si fra når nok blir nok. Anonymkode: ca0a2...416
blvck Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg trenger kanskje å høre at jeg må skjerpe meg. Jeg har tidligere jobbet et sted med mye konflikter, så burde være takknemlig her? Vi er et lite team, kun kvinner. Alle har barn, flere har barnebarn. Problemet mitt er at det er så mye snakk om barn og barnebarn. Hver møte starter med det, hver eneste kaffe på morningen, lunsj. Har det vært en dåp, konfirmasjon, bryllup vet jeg at første time på mandagsmøtet er fullt Jeg holder på å bli sprø. Særlig for at møtetid spises opp av skravling. Vi hadde en mann som jobbet hos oss, men han ble upopulær fordi han ikke var en "teamplayer". Jeg personlig savner han, men de andre synes nok han ødela stemningen ved å ikke være så interessert i deres familiesnakk. Vet ikke hva jeg engang trenger her.. en realitetssjekk? Er det her vanlig? Har ikke vært slik andre steder Anonymkode: 29cef...b20 Det her kan ikke være vanlig, men dette er et problem ledelsen tydeligvis ikke evner å ta taki - siden det har utviklet seg til en så sterk kultur at man mener at de som ikke er med på det samme ikke er "teamplayer". Jeg ville tatt det opp med nærmeste leder, og spurt om det er øsnkelig at dette fortsetter. Dette må åpenbart gå utover effektiviteten, og det er også ekskulderende for de som ikke har samme intresse/behov. Hvis de sier ja og/eller ikke gjør noe med det ville jeg byttet arbeidsplass.
GørilB Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden Uting at møter skal gå med til, for andre, totalt uinteressante ting. Her må leder si klart ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Lage bullshit bingo med 3x3 ruter. Hver gang du får bingo kjøper du en flaske vin til deg selv. Evt om du har en annen kollega å konkurrere mot. Den som får først får noe. 4x4 ruter fungerer også. Fyll de ulike rutene med ting du tror kan bli sagt, så krysser du av og koser deg med tanken på belønning. Anonymkode: 02c31...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lage bullshit bingo med 3x3 ruter. Hver gang du får bingo kjøper du en flaske vin til deg selv. Evt om du har en annen kollega å konkurrere mot. Den som får først får noe. 4x4 ruter fungerer også. Fyll de ulike rutene med ting du tror kan bli sagt, så krysser du av og koser deg med tanken på belønning. Anonymkode: 02c31...d9b TS kommer til å bli sparket for fyll 😄 hadde blitt høy promille på min arbeidsplass med en sånn rebus. Anonymkode: ca0a2...416 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden Jeg kjenner meg igjen! Og jeg har to barn selv. Jobber i et mindre team med bare kvinner og blir helt sjokkert over alt de utleverer i "vi skal bygge teamfølelse" ånd. Jeg har hørt så mange private detaljer om barn og ektefeller at det føles som en syklubb etter 4 glass vin. For å verne privatlivet til mine barn så ønsker jeg ikke lagt ut halvparten av det de deler. Og dermed trekker jeg meg unna og tar kaffepauser med mannlige kollegaer som jeg prater fag med. Eller nerder om felles interesser eller prater om samfunn og politikk. Så får de heller tenke at jeg er sær eller negativ. Jeg er på jobb. Anonymkode: 8bc69...fbd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå