AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:26 #1 Skrevet tirsdag kl 19:26 Plastposer har blitt så dyrt at jeg tenker å kjøpe meg et skikkelig lager sånn at jeg har selv. Noen som har erfaring med disse? 400 stk ekstra heavy duty. https://www.ebay.com/itm/266347458584 Anonymkode: 37b41...f99 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:30 #2 Skrevet tirsdag kl 19:30 Er det ikke bedre å bare skaffe seg gjenbrukbare poser? Anonymkode: a20a8...705 11 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:35 #3 Skrevet tirsdag kl 19:35 Hva skal du bruke dem til? Å bære hjem varer i? Hvorfor bruker du ikke nett i stedet, de har du jo i årevis? Jeg kjøper poser på rull på Rusta. Bruker de kun til søppel. Med snøring i toppen til plastsøppel og knytehåndtak til restavfall. Fargekodet og greit for ungene når de blir sendt ut og skal treffe i riktig dunk. Til handling bruker jeg nett. Har et par i bilen, et par i håndveska og jobbveska. Hjemme bruker jeg dem også til å ha tomgods i, så jeg bærer tomgodset til butikken og varer fra. Funker fjell. Anonymkode: b71b9...e64 5 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:36 #4 Skrevet tirsdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det ikke bedre å bare skaffe seg gjenbrukbare poser? Anonymkode: a20a8...705 Disse er gjenbrukbare. Først bærer jeg varene hjem fra butikken i dem, så bruker jeg dem til å kaste søppel i. Synes det er litt råflott med gjenbrukbare poser til det (selv om gjenbrukbare poser på nett er billigere enn engangsposene på kiwi) Anonymkode: 37b41...f99 1 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:38 #5 Skrevet tirsdag kl 19:38 Bærenett fra rema eller liknende, og en rull med søppelposer? Anonymkode: 8486f...b6f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:46 #6 Skrevet tirsdag kl 19:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Disse er gjenbrukbare. Først bærer jeg varene hjem fra butikken i dem, så bruker jeg dem til å kaste søppel i. Synes det er litt råflott med gjenbrukbare poser til det (selv om gjenbrukbare poser på nett er billigere enn engangsposene på kiwi) Anonymkode: 37b41...f99 Men kaster du så mye restavfall at du bruker en pose hver gang du er og handler? Plastposer hoper seg alltid opp, det gjør ikke gjenbrukbare nett. Anonymkode: 33f6b...2cf
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:54 #7 Skrevet tirsdag kl 19:54 Hvorfor i all verden skal du det? Å bruke posen en gang til varer og en gang til søppel kan knapt kalles gjenbruk. Bruk da i det minste poste til varer 50-100 ganger før du kaster den. Nei, bruk heller handlenett til å bære varer i, og kjøp avfallsposer på rull til søppelet. Avfallsposer på rull har for tynn plast til å bære tungt i, men fungerer som søppelpose, og du sparer miljøet for en masse plast, når du bruker tynnere plastposer som inneholder mye mindre plast pr. pose. Anonymkode: 7e0fe...5cd 4 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:55 #8 Skrevet tirsdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Plastposer har blitt så dyrt at jeg tenker å kjøpe meg et skikkelig lager sånn at jeg har selv. Noen som har erfaring med disse? 400 stk ekstra heavy duty. https://www.ebay.com/itm/266347458584 Anonymkode: 37b41...f99 Se på portoen. Og Ebay er ofte så flinke til å skrive at de er med på VOEC. Så stor sjanse at det blir lagt på fortolling . Anonymkode: 4ede7...116
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #9 Skrevet tirsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kaster du så mye restavfall at du bruker en pose hver gang du er og handler? Plastposer hoper seg alltid opp, det gjør ikke gjenbrukbare nett. Anonymkode: 33f6b...2cf Jo det gjør de jammen! Tror jeg har nok gjenbarenett til å vare ut mitt livstid 🙈 har hundrevis av plastposer også, men dem minker det på for det er dem som vi bruker til å feks legge ting oppi til exen (får sjelden aller aldri sekker/tøyser igjen derfra: får jo ikke klærne igjen en gang!) Det er dem vi bruker når vi leverer tøy til gjenbruksbutikker, og diverse annet som de tynne (små) posene ikke klarer. Gidder ikke levere i fra meg en haug med småposer på rull når jeg kan stappe alt i en eller to bæreposer. Hanken er også viktig når du skal bære noe. Posene på rull har ikke gode bærehåndtak,det er mest knyttehåndtak. Anonymkode: e3a6e...d0b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #10 Skrevet tirsdag kl 19:56 Kjøper du aldri frukt, grønnsaker eller brød? Jeg bruker brød/frukt/grønnsaker plastpose til søppel. Og gjenbrukbare for å bære varene hjem. Anonymkode: 5c0ed...fff 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:42 #11 Skrevet tirsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jo det gjør de jammen! Tror jeg har nok gjenbarenett til å vare ut mitt livstid 🙈 har hundrevis av plastposer også, men dem minker det på for det er dem som vi bruker til å feks legge ting oppi til exen (får sjelden aller aldri sekker/tøyser igjen derfra: får jo ikke klærne igjen en gang!) Det er dem vi bruker når vi leverer tøy til gjenbruksbutikker, og diverse annet som de tynne (små) posene ikke klarer. Gidder ikke levere i fra meg en haug med småposer på rull når jeg kan stappe alt i en eller to bæreposer. Hanken er også viktig når du skal bære noe. Posene på rull har ikke gode bærehåndtak,det er mest knyttehåndtak. Anonymkode: e3a6e...d0b Glemmer du å ta dem med når du handler da? Jeg har ikke råd til å drive å kjøpe poser, så jeg MÅ ha dem med, det hjelper. Jeg har alltid med meg ryggsekken min med posene oppi, og jeg har dem i bilen også. Legger dem rett ut i bilen og opp i sekken når jeg har pakket ut av dem. Anonymkode: 33f6b...2cf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:50 #12 Skrevet i går, 04:50 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo det gjør de jammen! Tror jeg har nok gjenbarenett til å vare ut mitt livstid 🙈 har hundrevis av plastposer også, men dem minker det på for det er dem som vi bruker til å feks legge ting oppi til exen (får sjelden aller aldri sekker/tøyser igjen derfra: får jo ikke klærne igjen en gang!) Det er dem vi bruker når vi leverer tøy til gjenbruksbutikker, og diverse annet som de tynne (små) posene ikke klarer. Gidder ikke levere i fra meg en haug med småposer på rull når jeg kan stappe alt i en eller to bæreposer. Hanken er også viktig når du skal bære noe. Posene på rull har ikke gode bærehåndtak,det er mest knyttehåndtak. Anonymkode: e3a6e...d0b https://www.europris.no/p-avfallspose-20-stk-30-l-202199?_gl=1*om9kca*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjwoP_FBhDFARIsANPG24OGl8vTs9WIci5flG8gFiGcY6fLzddPhRb9MVQJN_apBi6yYM4E5I0aAqLZEALw_wcB&gbraid=0AAAAADiuKCHrigjkP6Xb3mrUfj6vCHEcX 10 kr for 20 stk. det er 50 øre pr pose. Og de har ikke knytehåndtak men vanlige. Solide er de også (vi bruker de til både plast og rest, som stappes, de ryker ikke). Anonymkode: a20a8...705
newman01 Skrevet i går, 06:47 #13 Skrevet i går, 06:47 Bare å kjøpe de posene fra Ebay. For 300 poser koster det £13. Porto koster £32,50 og fortolling er estimert til nesten £12. Så totalt nesten 800kr. Tror jeg foretrekker handlenett kjøpt på butikken, samt søppelposer på rull. Jeg liker de med snøring i toppen. Koster stort sett rundt 30kr for 20 stk. Rullen tar liten plass under benken 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Disse er gjenbrukbare. Først bærer jeg varene hjem fra butikken i dem, så bruker jeg dem til å kaste søppel i. Synes det er litt råflott med gjenbrukbare poser til det (selv om gjenbrukbare poser på nett er billigere enn engangsposene på kiwi) Anonymkode: 37b41...f99 Ja, for Kiwiposene kan ikke gjenbrukes på samme måte som du har planlagt å bruke Ebay-posene? Har du aldri brukt en Kiwipose til søppel? Anonymkode: 066ec...d51 1
Million Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Kjøp heller poser på rull hos Clas Ohlson. Det blir jævlig dyre poser om du skal importere dem fra utlandet via Ebay og slike steder! Jeg kjøpte 5 ruller plastposer (tynne til avfall) for 100 kr på Clas Ohlson. De varer lenge! Skal du bruke noe å bære varene dine hjem i, kjøper man jo handlenett i polyester eller bomull, som varer i flere år. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Glemmer du å ta dem med når du handler da? Jeg har ikke råd til å drive å kjøpe poser, så jeg MÅ ha dem med, det hjelper. Jeg har alltid med meg ryggsekken min med posene oppi, og jeg har dem i bilen også. Legger dem rett ut i bilen og opp i sekken når jeg har pakket ut av dem. Anonymkode: 33f6b...2cf Helt ærlig så begynte jeg å erverve slike poser da jeg jobbet i butikk ca 20 år siden og så ble det så mange av dem at de ble stappet ned i en skuff eller skap. Så fikk en ofte nye av banken/diverse sponsorer, barna fikk hver sine og så har vi fått her og der. Er ikke mange jeg har kjøpt selv, men det har hendt. Da plastposer begynte å øke i pris jobbet jeg enda i butikk og poser var liksom bare forbruksvarer. Nå er det 6 år siden jeg byttet yrke, men enda finner jeg poser og handlenett stappet ned i alle mulige steder. Jeg har en boks baking bilen full av handlenett, tre fulle skohyller fulle av firkantet store "vedsekker", og en boks full av trekantet ferdigbrettet plastposer stående ute i garasjen (i tillegg til alle som er stappet inn på badet/kjøkkenskap og som jeg ikke har funnet enda). Anonymkode: e3a6e...d0b 1
newman01 Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden hjelpes, begynner å bli på tide med en liten opprydding hjemme?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Glemmer du å ta dem med når du handler da? Jeg har ikke råd til å drive å kjøpe poser, så jeg MÅ ha dem med, det hjelper. Jeg har alltid med meg ryggsekken min med posene oppi, og jeg har dem i bilen også. Legger dem rett ut i bilen og opp i sekken når jeg har pakket ut av dem. Anonymkode: 33f6b...2cf Jeg glemmer dem stadig vekk, og jeg nekter å kjøpe pose til 6-7 kroner, så jeg kjøper nytt nett til 15 (eller hva nå prisene er). Resultatet er at jeg har type 20+ nett, og stadig blir noen forkastet i form av at de går i uff-container som innpakking til klærne eller bare samler seg opp. Til søppel bruker jeg poser på rull jeg kjøper, tror jeg har landet på at Clas har noen brukbare. For ordens skyld, jeg har ikke troen på at om vårt bæreposeforbruk i butikken har noe som helst påvirkning på den globale oppvarmingen. Det har marginalt, om noe, å si. Anonymkode: a817c...a89
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden Million skrev (4 timer siden): Kjøp heller poser på rull hos Clas Ohlson. Det blir jævlig dyre poser om du skal importere dem fra utlandet via Ebay og slike steder! Jeg kjøpte 5 ruller plastposer (tynne til avfall) for 100 kr på Clas Ohlson. De varer lenge! Skal du bruke noe å bære varene dine hjem i, kjøper man jo handlenett i polyester eller bomull, som varer i flere år. Disse er også 20 µm, altså tykkere. eBay-linken til TS viser til noen sabla dyre poser, men om de hadde kommet uten den latterlige høye portoen hadde de vært langt billigere enn Clas. Spørsmålet er jo om det er mulig, da med litt bedre "ebay-ing". Anonymkode: a817c...a89
newman01 Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For ordens skyld, jeg har ikke troen på at om vårt bæreposeforbruk i butikken har noe som helst påvirkning på den globale oppvarmingen. Det har marginalt, om noe, å si. Anonymkode: a817c...a89 Det er selvfølgelig veldig sant. Men hvis alle tenker slik er det ikke vits å gjøre noe som helst. Og i den globale sammenhengen er det ikke vits å gi en uføretrygdet person i Norge økonomisk støtte heller, vi kunne bare sendt dem ut i skogen for å dø. Det er så mange indere at man merker ikke en død person i skogen på en global skala Har aldri helt skjønt det argumentet. "Siden andre forurenser så gidder ikke jeg å endre adferd". Endret 17 timer siden av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå