Gå til innhold

Anonymt tips til politiet om aggressiv rusmisbruker i bygda? Hjelper det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på et mindre sted, og har de senere årene opplevd en mann i 50 årene i skogen/på tomta osv osv, på merkelige tidspunkt. Han bor avsidesliggende, tomta er nedgrodd og det er ofte mye biler og trafikk dit, samt høy musikk, og helt mørkt. (?) Han har oppført seg rart i sosiale sammenkomster i bygda, (han har to barn i ungdomsskolealder han møter nå og da) men uten å dømme noen for å være "rar" så virker han aldri tilstede. 

I fjor ble han observert med å plukke fleinsopp både utenfor offentlig bygning, samt på eiendommene våre, (vi er flere som har reagert)  

Men de siste dagene har jeg sett ham i skogen. Vill i blikket, og med våpen, han jakter rådyr sier han. Den eldste datteren hadde fest hos han her i våres, og sønnen min innrømte i går kveld, da han overhørte oss snakke om dagens hendelse, at de hadde funnet esker med cannabis og tabletter mens de var der. Jeg er fysisk uvell, ikke at han har tilbydd noen noe, men at alt ligger tilgjengelig og at huset er fult av ungdommer, og andre folk til en hver tid er for meg svært urovekkende. 

Skal sies at han ikke har oppsøkt mennesker eller vært truende. Men han virker svært forstyrret når jeg møter ham en sjelden gang, så dette tørr jeg ikke ta opp "face-to-face" desverre. 

Hva vil politiet gjøre om man tipser anonymt? Er det i det hele tatt noe vits? Vi er såpass lokale, at om jeg ringer så er jeg veldig redd for å bli involvert. Ønsker heller ikke at sønnen min kan assosieres med dette varselet. 

På forhånd takk for kunnskap eller delte erfaringer! ☺️

Anonymkode: 38dba...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan varsle både politiet og kommuneoverlegen.

Men det skjer ingenting før han er i en aktiv psykose, skader seg selv eller andre.

Anonymkode: 52a0a...687

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bor på et mindre sted, vet sannsynligvis politiet om ham allerede. Hadde jeg vært deg, hadde jeg først og fremst konsentrert meg om å få ungdommene mine til å holde seg unna ham.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring med akkurat problemstillingene du snakker om.

Jeg bor selv i en slags liten bygd litt utenfor en by og her en det en dame som bor i en omsorgsbolig med tydelige psykiske problemer.

Hun står stadig vekk og river i buskene i hagene rundt forbi mens hun skriker og snakker usammenhengende,  kommer med rasistiske utsagn til barn og voksne og har flere ganger sagt svært eksplisitte seksuelle ting til barn på vei hjem fra skolen.

Politiet er ringt flere ganger men opplever at hun ikke får noe annet en tilsnakk dessverre.

Du kan melde fra helt anonymt og Politiet har sagt til meg at jo flere som melder, jo lettere er det å få gjort noe.

Anonymkode: c53f2...2ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen erfaring med akkurat problemstillingene du snakker om.

Jeg bor selv i en slags liten bygd litt utenfor en by og her en det en dame som bor i en omsorgsbolig med tydelige psykiske problemer.

Hun står stadig vekk og river i buskene i hagene rundt forbi mens hun skriker og snakker usammenhengende,  kommer med rasistiske utsagn til barn og voksne og har flere ganger sagt svært eksplisitte seksuelle ting til barn på vei hjem fra skolen.

Politiet er ringt flere ganger men opplever at hun ikke får noe annet en tilsnakk dessverre.

Du kan melde fra helt anonymt og Politiet har sagt til meg at jo flere som melder, jo lettere er det å få gjort noe.

Anonymkode: c53f2...2ee

Ja, det jeg vil frem til her er at det oppbevares narkotika tilgjengelig, og at han går rundt med våpen. Det er jo strengt tatt svært ulovlig. 

Anonymkode: 38dba...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Om du møtet på han med våpen, må du jo melde til politiet med en gang. Må jo tas på fersken

Anonymkode: 8a50e...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde vært mye enklere om Narkotika ble forbudt. Da kunne politiet ha grepet inn mot dette.

Anonymkode: a5197...2c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette hadde vært mye enklere om Narkotika ble forbudt. Da kunne politiet ha grepet inn mot dette.

Anonymkode: a5197...2c0

Det er forbudt, og politiet griper inn i små og ubetydelige narkotikasaker hele tiden, istedenfor viktige ting som vold og overgrep.

Anonymkode: 8a09f...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...