Gå til innhold

Hvordan er det best å avslutte et forhold til en mann som ikke er helt god?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort historie: 

Ble kjent med hverandre for snart 7 uker siden. Han love bombet meg de første ukene og jeg ble smigret og trodde kanskje jeg var forelsket.

Vi ble kjærester etter tre (!!) uker. Jeg ble introdusert for de små barna hans et par ganger og det gikk utrolig fint. 

Men etter at vi ble kjærester har han forandret seg helt. Sjalu, hot and cold, og det viser seg at han har en god del issues. 

Jeg må rett og slett bare bort fra dette her. 

Hvordan best avslutte det med en slik person? Fortelle han grunnen og være ærlig med hvordan jeg oppfatter han og situasjonen? Eller burde jeg «pakke» det inn og si det bare ikke fungerer for meg? 

Er litt redd for å trigge en eventuell galskap hvis jeg trår feil her. 

Anonymkode: f70d0...1f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynner du å fortelle om alt han gjør som gjør at du trekker deg unna vil han nok bare gå i diskusjon og love forandringer og det som er. Avslutt raskt og med noe som han ikke kan argumentere på (at du ikke har de rette følelsene) feks. 

Anonymkode: 55733...586

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Vanligvis har jeg ikke sansen for å avslutte ting på SMS, men sikkerheten først. 

Send ham en utfyllende melding, og blokker ham overalt.

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe om ham, sendt en melding der jeg KUN snakka fra min side.

Ikke provoser ham noe ytterligere enn en avvisning allerede sikkert gjør, fyren er nok GAL... 

Anonymkode: 40429...20c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja her ser det ut til at du må gjøre kort prosess, ikke noe dikkedarer som gjør at han tror det er noe håp. Si det rett ut, dette tok en endring for deg og du er IKKE interessert. Så unngår du enhver kontakt med ham videre etter dette. Må for all del ikke gi han noe som helt grunn til å tro at det kanskje kan bli.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang løper du om noen vil introdusere deg for barna før dere har vært kjærester i 6mnd. 

Anonymkode: c5d70...a3c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dersom du er redd for han og ikke ønsker å møte han. Så ring eller send han en melding der du sier det rett ut at du ønsker å avslutte forholdet og ber han om å respektere om å ikke kontakte deg mer.    

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan best avslutte det med en slik person? Fortelle han grunnen og være ærlig med hvordan jeg oppfatter han og situasjonen? Eller burde jeg «pakke» det inn og si det bare ikke fungerer for meg? 

På avstand, enten over telefon eller sms. Si det du tenker vil fungere best: at du har truffet noen andre omså. Men bruk et absolutt språk, ikke noe om at du føler, det er best, du tenker eller ønsker. Men si at forholdet er over, det er slutt, over, finito, the end. 

Anonymkode: 56d1c...588

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På avstand, enten over telefon eller sms. Si det du tenker vil fungere best: at du har truffet noen andre omså. Men bruk et absolutt språk, ikke noe om at du føler, det er best, du tenker eller ønsker. Men si at forholdet er over, det er slutt, over, finito, the end. 

Anonymkode: 56d1c...588

Nei, ikke si at du har truffet noen andre!

Heller si noe som at du har store personlige problemer som gjør at du ikke har mulighet til å treffe noen.

Anonymkode: 2a382...32d

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke si at du har truffet noen andre!

Heller si noe som at du har store personlige problemer som gjør at du ikke har mulighet til å treffe noen.

Ja og noe om at flere ekser har tatt ut besøksforbud, og at hun helst vil slippe at det går så langt nå........

Spøk altså. 

Anonymkode: 40429...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send han en sms. Ikke oppgi grunner, bare skriv takk og vi avslutter her, ønsk han lykke til og vennligst ikke kontakte deg. Så blokkerer du han og ikke ser hva han svarer. Mulig han sender mange meldinger og før eller siden klarer å dra deg inn i en diskusjon hvis du leser. Ikke åpne døra for han, og hvis han dukker opp på jobben din eller noe, meld han til politiet med en gang. Uansett hva du gjør eller ikke gjør nå, er sjansen stor for at han vil prøve å straffe deg. Unngå han som pesten.

Anonymkode: 790e2...880

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send han en sms. Ikke oppgi grunner, bare skriv takk og vi avslutter her, ønsk han lykke til og vennligst ikke kontakte deg. Så blokkerer du han og ikke ser hva han svarer. Mulig han sender mange meldinger og før eller siden klarer å dra deg inn i en diskusjon hvis du leser. Ikke åpne døra for han, og hvis han dukker opp på jobben din eller noe, meld han til politiet med en gang. Uansett hva du gjør eller ikke gjør nå, er sjansen stor for at han vil prøve å straffe deg. Unngå han som pesten.

Jeg hadde ikke blokkert han.

Han sin potensielt negative respons kan hjelpe deg om det går så langt at du må få hjelp av Politiet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nøyaktig det som har skjedd meg også. Han har blitt skikkelig manipulerende og både passiv aggressiv og aggressiv. Dette er i Rogaland. Jeg er ganske sikker han driver med flere på en gang. Utnyttet meg for en del penger, bruker barna sier at de savner meg og de trenger noe fra butikken. Det ble plutselig til "vi" og jeg var ikke klar. Han ville aldri at jeg skulle hjem, fordi jeg var både lommebok og hushjelp. Men sex eller å gi meg noe jeg vil det var vanskelig og skjedde så si aldri, savnet sånn en genuin forbindelse,. Så var han utro også. Plutselig måtte jeg hjem så han kunne pule noen annen. Fant en truse i senga... mulig hun som var der fant noe av mitt også, fordi jeg glemte både truse og BH og mye forskjellig. 

Jeg bare dro hjem og kom aldri tilbake, snakket aldri mer ned ham, blokkerte han overalt. Nå har det gått et par uker og jeg føler meg kjempebra og ser nå han er skikkelig taper og  kan ikke fordra tanken på ham. 🤮

Anonymkode: 72071...271

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke blokkert han.

Han sin potensielt negative respons kan hjelpe deg om det går så langt at du må få hjelp av Politiet.

Ja, men da må hun klare å ikke la seg provosere til å svare.

En ting til TS. Hvis du har introdusert han til noen av dine venner og familie, be dem om å ikke snakke med han hvis han ringer. Han kan prøve å kontakte dem med "bekymring" om deg og lirke ut av seg mye rart.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble kjent med hverandre for snart 7 uker siden. 

Vi ble kjærester etter tre (!!) uker.

Jeg ble introdusert for de små barna hans et par ganger

Alt for tidlig.

Det er god grunn til å avslutte uten noe mer drama.

Men håper du har lært noe av dette.

Anonymkode: bb626...02d

AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du har det litt tungt for tiden, så du må fokusere på å pleie deg selv nå fremover. Det har vært gøy, lykke til videre!

Anonymkode: e5ec4...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. ❤️ 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt for tidlig.

Det er god grunn til å avslutte uten noe mer drama.

Men håper du har lært noe av dette.

Anonymkode: bb626...02d

Oh yes! Har lært masse. Aldri vært borti dette før, men kommer til å se røde flagg mye tidligere hvis dette skulle skje igjen. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kort historie: 

Ble kjent med hverandre for snart 7 uker siden. Han love bombet meg de første ukene og jeg ble smigret og trodde kanskje jeg var forelsket.

Vi ble kjærester etter tre (!!) uker. Jeg ble introdusert for de små barna hans et par ganger og det gikk utrolig fint. 

Men etter at vi ble kjærester har han forandret seg helt. Sjalu, hot and cold, og det viser seg at han har en god del issues. 

Jeg må rett og slett bare bort fra dette her. 

Er litt redd for å trigge en eventuell galskap hvis jeg trår feil her. 

Jeg ville pakket det inn. Og sørget for at jeg ikke var alene ifm bruddet.

Anonymkode: 51012...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...