Gå til innhold

Kan jeg som kvinne ta initiativ eller er det bare rart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et lite crush på en kollega. Jeg startet å merke at det kanskje kan være noe mer der enn bare kollegaer da vi ser ofte på hverandre, og blikkene varer akkurat litt for lenge til at det er en naturlig blikk til kollega. 

Nå skal det sies at vi begge jobber som tillkalling så dette er ikke en seriøs arbeidsplass, hvor ting kan gå galt om noe ikke skulle funke. 

Men hvertfall, så det er disse blikkene og i tillegg har vi fått en veldig god tone på jobb. Vi snakker masse og om alt mulig. Jeg kan ikke se at han har det slik med noen andre på jobb. Han er en relativt rolig og bedagelig fyr. Det tok litt tid før vi fant tonen. Når jeg ser tilbake på de første gangene vi jobbet sammen så jeg på han som litt rar og veldig kort og kald, men plutselig løsnet det. Han forteller meg personlige ting og vi snakker om fremtidsplaner osv. Pluss at det er noen små kommentarer her og der som har fått meg til å tenke litt, men ingenting som skriker at jeg liker deg. Det er bare noe med kjemien og man merker at det kanskje kan være noe mer, men vet liksom ikke for sikkert. 

Jeg la han til på snap, men kan ikke si at det akkurat er mye interesse der. Et par snapper her og der, men hadde jeg ikke kjent han og opplevd alt det jeg har med han face to face hadde jeg tenkt ok han her er virkelig ikke interessert. Men han er ikke en fyr som sitter mye på mobilen eller bruker snap veldig mye. Så det kan være at han er veldig dårlig digitalt bare og foretrekker å utrykke seg face to face. For der er han varm, interessert og praten går som bare det. 

Han har også tilbyd seg å passe hunden min en helg jeg skal bort. Så for et par dager siden inviterte jeg han med på en tur slik at han kunnne møte hunden min. Turen gikk veldig bra, stemningen var god og han var veldig flink med hunden. Vi snakket mye og lo mye. Det virket ikke som han hadde noe hastverk med å blir ferdig fortest mulig. 

Men så er det det at jeg tror ikke han kommer til å ta initiativ til en ny tur selv, han virker som en forsiktig person. Jeg tror kanskje han kunne ha gjort det om vi for eksempel jobbet sammen en vakt, men jeg tror ikke han kommer til å gjøre det over melding. Og vi jobber ikke sammen på veeldig lenge. Så jeg føler ikke jeg kan vente på det om det gir mening. 

Så jeg er rett og slett litt usikker på hva jeg skal gjøre og om jeg bare innbiller meg ting? Altså vi har såpass god kjemi in real life, men digitalt er det jo helt dødt. Og jeg er også vokst opp med tanken at "Hvis han vil så tar han kontakt". Men føler den kan ødelegge litt for meg hvis det faktsik er slik at han er en forsiktig type. 

Hva ville dere ha gjort? Jeg har egentlig litt lyst å invitere han på en ny tur om 1-2 ukers tid. Bare for å sjekke stemningen. Nå har vi jo hatt vårt første møte utenfor jobb, så jeg føler møte nr 2 blir enda bedre. Men jeg vil ikke virke desperat eller som om jeg jager etter han. 

Er det innafor for meg å spørre han igjen? Eller må jeg akseptere at han ikke er interessert hvis han ikke tar initiativ selv?

Anonymkode: a8f3d...2da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt! Det virker som han gir signaler om at han er interessert, men du sier jo selv at det er en reservert og rolig fyr. Men han trivs tydeligvis i ditt selskap så bare inviter på en ny tur. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 9cfb0...22e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker deg. Vil du treffes for en tur igjen?

Anonymkode: c1e56...bbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker deg. Vil du treffes for en tur igjen?

😂

Anonymkode: 4cdc6...f26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det innafor for meg å spørre han igjen? Eller må jeg akseptere at han ikke er interessert hvis han ikke tar initiativ selv?

Selvstendige og pågående kvinner er hotte!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett damene som tar initiativ

Anonymkode: 81dbd...674

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes du ska ta initiativ igjen. Først hvis du opplever gang på gang at han sier nei, vile jeg gitt meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

😂

Anonymkode: 4cdc6...f26

Var det morsomt?

Skjønner ikke dette spillet.

Jeg er kvinne og har aldri hatt problemer med å stå for hva jeg vil og du det rett ut.

Aldri hatt problemer med å få de jeg vil ha.

Direkte og ærlig fungerer som gull.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: a8f3d...2da

Etter hva jeg kan komme på i farten, så er det kjærestene mine opp igjennom som har tatt initiativ. Så også med hun som er min kone i dag.

Anonymkode: 6f980...c7f

Skrevet

For meg er det rart, men jeg er litt old school.

Nå er jeg alltid den som tar initiativ da dersom jeg er interessert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også dame. Tar alltid iniativ. Pleier å funke. 

Anonymkode: 5f0d3...33b

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Var slik jeg endte opp gift. Mye bedre å velge menn enn å vente i stillhet på de gode og bare gå for dem som er så pågående at de ofte er det generelt, ikke personlig egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
hocane skrev (2 timer siden):

For meg er det rart, men jeg er litt old school.

Nå er jeg alltid den som tar initiativ da dersom jeg er interessert.

Hvordan har det funket for deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan har det funket for deg?

Veldig bra 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har tatt initiativ et par ganger. Begge gangene har det blitt positivt mottatt, og vi har vært på date(r). Det har ikke ført til noen langvarige relasjoner, men det er nå en annen sak.

Anonymkode: 662be...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...