Gå til innhold

Til dere som har hatt samme partner i 20+ år, hvordan holder dere liv i sexlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller dabber det av? 

Anonymkode: 857a0...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det dabbe av?

Vi har aldri gjort noe for å «holde liv i sexlivet». Elsker hverandre, tenner på hverandre og har et godt sexliv. Vært gift i 30+ år. 
Eller, man kan kanskje si det har dabbet av litt. Nå er vi nede på 2-3 ganger i uka (mot nesten hver dag i yngre år).

Anonymkode: 8e4ab...618

• Liker 3
Skrevet

Nei, vanskelig å si nøyaktig, men ingen av oss hopper på hverandre lengre, men vi har de fint og har sex 1-2 ganger i uka, av og til mindre. Ingen av oss stresser med det da. Jeg er fornøyd med slik det er, og mannen også, selv om han ideelt sett kunne tenkt seg litt oftere sex. Han har imidlertid kommet frem til selv, at det er bedre å ha god sex enn at det skal skje så hyppig. Det var verre før, da han trodde at min mangel på lyst var fordi jeg hadde lyst på andre. Da ble han litt desperat. Sex er ofte kjærlighetsspråket til menn. 

Anonymkode: 79e22...5c6

Skrevet

Når vi var 15 og 16 kunne det være flere ganger daglig😂 nå som vi er i 30årene blir det 1-2 ganger i uken. Vi har hatt dårlige og gode perioder,vil for min del si at sexen var best i tenårene og nå i 30årene.

Anonymkode: 1ec17...053

Skrevet

På ingen måte dabber det av. Vi har ofte sex sex flere ganger i uken, vi eksperimenterer, «leker» prøver nye ting, kjøper sexleketøy, sender meldinger til hver andre med pikant innhold, vi elsker hverandre. Det er sikkert en av grunnene til at vi holder sammen. Vi snakker mye i lag og vi har mye god sex. Helt usaklig å tenke at det skulle dabbe av? Har du en god grunn til at det skulle dabbe av? Jeg ser hvertfall ingen grunn til det! Vi elsker kl hverandre og jeg lyst på hverandre. Hilsen mann 41. Sammen siden tenåra. 

Anonymkode: e8707...cda

• Hjerte 1
Skrevet

Dabber av.  Det er over et år siden vi hadde sex sist gang 

Anonymkode: 3b7ac...c80

Skrevet

Ja her har det dabba av. Først så var det ofte. Flere ganger om dagen. Så kom barna og stresslivet. Så vi glemte hverandre. Så fikk det stor opptur når jeg ble 40 og barna flytta ut. Hver dag. Og flere ganger om dagen innimellom å. Så dabbet det av. Travelt opptatt med arbeid. Mye planlegging, jobber på kvelden. Jeg legger meg tidlig. Sovner. Ja. Så ikke ofte sex lenger. Men jeg vet det med arbeid roer seg igjen. Så da blir det sikkert mere. Så sliter jeg litt med overgansplager. Mye mensen. Så det er ikke så lett. 

Anonymkode: 62775...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På ingen måte dabber det av. Vi har ofte sex sex flere ganger i uken, vi eksperimenterer, «leker» prøver nye ting, kjøper sexleketøy, sender meldinger til hver andre med pikant innhold, vi elsker hverandre. Det er sikkert en av grunnene til at vi holder sammen. Vi snakker mye i lag og vi har mye god sex. Helt usaklig å tenke at det skulle dabbe av? Har du en god grunn til at det skulle dabbe av? Jeg ser hvertfall ingen grunn til det! Vi elsker kl hverandre og jeg lyst på hverandre. Hilsen mann 41. Sammen siden tenåra. 

Anonymkode: e8707...cda

Vi er forskjellige. Jeg ønsker ikke/liker ikke sexleker og er fornøyd slik vi hr det. Mannen min vil ikke høre om sexleker eller ekspermiteringer. Vi har ingen behov for å trekke ting ytterligere enn det som er naturlig for oss. Vi har det overhodet ikke kjedelig fordi vi ikke får orgasme med noe i rumpa eller en dildo osv. For oss blir det bare krampaktige forsøk på å gjøre noe vi ikke ønsker eller synes er naturlig.  Vi trenger ikke gjøre slike ting for å ha det fint og gøy sammen. 

Anonymkode: 79e22...5c6

• Liker 2
Skrevet

Her dabbet det av. Sluttet å ha sex og har ikke hatt det på 7-8 år. Ikke noe savn hos noen av oss. Sikkert veldig rart men…

Anonymkode: 8fc8d...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her dabbet det av. Sluttet å ha sex og har ikke hatt det på 7-8 år. Ikke noe savn hos noen av oss. Sikkert veldig rart men…

Anonymkode: 8fc8d...48a

Da har en, eller begge en på si 😉

Anonymkode: c340a...64f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da har en, eller begge en på si 😉

Anonymkode: c340a...64f

Hvorfor er det selvsagt? Jeg har null sex lyst, og har absolutt ingen utenfor ekteskapet. Hvis ikke jeg ønsker sex med mannen vil jeg ikke ha det med andre heller. Jeg elsker mannen min, men har traumer fra voldtekt i tenårene som må bearbeides.

Anonymkode: 7b6dc...fe7

Skrevet

Holder liv i det ved at vi har masse sex de 2-3 gangene i året vi reiser bort uten barn.

Anonymkode: b66a8...910

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eller dabber det av? 

Vi har mye sex, vært sammen i 20 år, begge fyller 40 i år. Har to barn. På onsdager har vi gjerne sex før vi henter ungene i bhg og på ridning kl. 17, i helgene har vi sex om morgenen, ellers i uka blir det oftest i sofaen når ungene har lagt seg. Noen ganger har vi sex på kjøkkenet eller badet. Men slike lange økter blir det ikke så ofte grunnet en hektisk hverdag, men med en gang vi har barnevakt - eller ungene er ute av huset slik som på onsdager - finner vi frem kassa med lekesaker. :)

Anonymkode: ee3b5...bd3

• Liker 1
Skrevet

Holde liv i? Det går ikke, mannen ble alvorlig syk, men overlevde, det gjorde ikke sexlivet.

Anonymkode: 3ac5f...e41

Skrevet

Vi har ikke mye sex, men det går i perioder. I sommer ble det litt ...og så har det vært en stund siden nå.. Det er helt greit. Men jeg vil ikke være helt uten! Vi kjenner vel ikke så mye lyst nå som tidligere 😅 (50) 

Anonymkode: 77393...f0d

Skrevet

Må jo si som andre her at vi ikke har gjort noe spesielt for det. Jeg tror det handler mer om hva vi har unngått, det at vi etter 23 år sammen fremdeles har et aktivt og deilig sexliv. 

Det vi har unngått er absolutt alt som kunne gjøre sex til noe negativt for ene/begge, som mas, press, krangel, pliktsex og sex av typen bare ene av oss ønsker og nyter. Sex har vi alltid, uten et eneste unntak, hatt når begge to ønsket det, og på måter begge to har nytelse, glede og tilfredsstillelse av. Også det siste uten unntak. 

Med dette har sex bestandig vært og er fremdeles kun noe positivt for oss begge, så det har dermed aldri oppstått noe ugreit ved det som ødela lysta. Derfor har vi bare fortsatt med å ha sex. 

Nå begynner vi begge å trekke litt på årene, så 4- 5 ganger i uka de fleste årene av vårt samliv har dumpet ned til 1-3 ganger i uka, men det er vi begge fornøyd med nå. I ferier og slikt kan vi fremdeles ha mer, og plutselig kan vi fremdeles ha sex to ganger på en dag. Det er ingen regler rundt dette, utover at vi aldri har sex uten at begge to har lyst, og altså til begeistring, glede, nytelse og tilfredsstillelse for begge.

Hvilket jeg er ganske så sikker på at er hvorfor vi fremdeles har et aktivt sexliv, i forhold til veldig mange par. Jeg hører jo stadig om mas, furting og press, og vet selv at hadde slikt eksistert i vårt sexliv ville sex også her blitt vanskelig og til konflikter, og vårt sexliv hadde blitt kansellert for lenge siden. 

Anonymkode: afa34...7fe

Skrevet

Tuller og flørter med hverandre, danser og går på turer sammen. Har et åpent forhold og treffer andre, men det er vårt forhold som er grunnmuren. Høy sexdrive begge to, så 3-4 ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 18.59):

Eller dabber det av? 

Dabbet av. Tenker det er naturlig at forholdet endrer seg til mer vennskap enn romantisk

Anonymkode: e6edd...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Det har dabbet av, ja. Kona mener jeg burde få meg en elsker. Har til nå sagt nei til det, men det kan endre seg i fremtiden.

Jeg MÅ ha sex, men jeg vil ikke gå fra en jeg elsker av den grunn.

Anonymkode: c68ba...a6d

Skrevet

Føler ikke vi har gjort noe konkret og spesielt kanskje, men er bevisste på det og snakker om hva som skaper lyst.

Skrur av TV-en i helgene, hører på musikk, drikker vin, skravler hele kvelden, spiller brettspill osv. Passer på å kose og kysse hver dag. Helt vanlige ting egentlig, men siden man gjerne ikke kan «skrus på» i samme grad som vi kunne da vi ble sammen for over 20 år siden, må vi vise at vi er glad i hverandre gjennom dagen.

Synes ellers det er viktig å ta vare på seg selv. Kle seg litt fint for hverandre innimellom, være aktiv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...