AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Jeg har en slik som på bilde, til å ha hundefor i. Jeg har 2 store hunder, så det blir litt hundefor her i hus. Men, er det noen som vet om noe slags matvennlig søppelsekk jeg kan ta oppi (slik som du gjør i et søppelspann) også tømme hundeforet oppi? Den er jo så stor, så den er ikke så lett å vaske, hadde vært mye letter å hatt en slags sekk oppi. Sekken hundeforet kommer (18kg), er lang men ikke så bred, så den passer ikke så godt oppi. Også har jeg lest at vanlige søppelsekker ikke er bra å ha mat/spiselige ting oppi da det er resirkulert plast. Å vil ikke utsette hundene for noe. Noen som har noen idéer?😊 Anonymkode: 0f6fd...225
Tabris Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Hundefor anbefales vel egentlig å oppbevares i originalinnpakning, så evt om du kan kle innsiden med noe tilsvarende? 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Tabris skrev (1 minutt siden): Hundefor anbefales vel egentlig å oppbevares i originalinnpakning, så evt om du kan kle innsiden med noe tilsvarende? Jeg har oppbevart foret i denne lenge. Det selges jo både oppbevaring i metall, plast osv som du kan helle foret oppi, aldri hørt at det ødelegger foret. Foret her i hus har alltid vært like bra for det om. Anonymkode: 0f6fd...225
Tabris Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har oppbevart foret i denne lenge. Det selges jo både oppbevaring i metall, plast osv som du kan helle foret oppi, aldri hørt at det ødelegger foret. Foret her i hus har alltid vært like bra for det om. Anonymkode: 0f6fd...225 Jeg var på foredrag med ei som er spesialist på for hos husdyr, blant annet hund. Hun sa at slike forbøtter ikke var så bra i lengden, kanskje spesielt plast, fordi små plastpartikler kan smitte over på foret.
pinktulip Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september Enig med Tabris her, dyrefor bør oppbevares i original innpakninga. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #6 Skrevet 9. september Denne tønna egner seg ikke til hundefor, den slipper inn luft. Selv om du ikke synes maten blir dårlig, så blir mye av både smak og duft borte ganske fort. Bør være noe lufttett, slik som denne her til 12 kg. Du får den på Lindas Dekor. Den er dyr, tusen kroner, men finnes sikkert billigere, viktig at lokket er lufttett. Må nok vaskes hver gang du skal fylle den opp med nytt for. Ikke bruk noen plastsekker, de vil forringe smaken. Anonymkode: e3566...9fb
Hanne67 Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Vi har katt, men oppbevarer bare tørrfôret i originalpakningen og setter på klips slik at det blir lufttett. Dermed bevares smaken og fôret bedre. Lufta kan også ha høy fuktighet, og det er heller ikke noe lurt. 1
Gliffy Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september Jeg oppbevarer mesteparten av foret i orginal forpakning som jeg bretter toppen godt sammen og setter på en teip slik at det er minst mulig luft i posen. En liten del av foret oppbevarer jeg i en stor glasskrukke som jeg har fra IKEA som jeg tar av til daglig. Fyller over fra sekken til krukken ca hver 10 dag, så da blir sekken skjeldent åpnet og foret holder seg godt. Glasskrukken er laget for matoppbevaring og har tett lokk så det systemet fungerer godt her hos oss i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september Tørrfôr bør oppbevares i sin originale forpakning, og så settes oppi en fôrbøtte med lokk på. Da holder tørrfôret seg aller best. Så fort tørrfôr utsettes for oksygen så begynner maten å oksyderes. Anonymkode: b2f89...48f
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tørrfôr bør oppbevares i sin originale forpakning, og så settes oppi en fôrbøtte med lokk på. Da holder tørrfôret seg aller best. Så fort tørrfôr utsettes for oksygen så begynner maten å oksyderes. Anonymkode: b2f89...48f Det er ikke slik at tørrfor BØR oppbevares i original forpakning, men bedre å ha det i original forpakning enn i en uegnet beholder. Det er ikke noe hokus pokus med disse sekkene annet enn at de er egnet til oppbevaring. Lufta kommer inn samme om man åpner sekken eller en container, og kanskje mer i sekken for har man først åpnet den så fortsetter lufta å komme inn samme hva man gjør for å holde den lufttett. Da er det faktisk bedre med en egnet beholder med lufttett lokk. Anonymkode: e3566...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #11 Skrevet 11. september Du bør unngå å helle fôret ut av originaldelene. Det fester seg fett fra fôret i boksen, og det vil harskne. Om du absolutt må, så fall bør du vaske boksen mellom hver sekk og sikre at det ikke er noe rester igjen i boksen. Anonymkode: ad86c...ab6
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du bør unngå å helle fôret ut av originaldelene. Det fester seg fett fra fôret i boksen, og det vil harskne. Om du absolutt må, så fall bør du vaske boksen mellom hver sekk og sikre at det ikke er noe rester igjen i boksen. Anonymkode: ad86c...ab6 Ja når jeg har tømt foret oppi selve tønna/boksen, har jeg alltid vasket den mellom hver sekk. Men så er det liksom ikke så lett å vaske den når den er så stor, så nå har jeg bare hatt forsekken oppi, men kuttet av litt v plastikken som stikker opp. Det funker selvfølgelig det også. Anonymkode: 0f6fd...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå