Gå til innhold

Hundefor oppbevaring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik som på bilde, til å ha hundefor i. Jeg har 2 store hunder, så det blir litt hundefor her i hus. 

Men, er det noen som vet om noe slags matvennlig søppelsekk jeg kan ta oppi (slik som du gjør i et søppelspann) også tømme hundeforet oppi? Den er jo så stor, så den er ikke så lett å vaske, hadde vært mye letter å hatt en slags sekk oppi. Sekken hundeforet kommer (18kg), er lang men ikke så bred, så den passer ikke så godt oppi.

Også har jeg lest at vanlige søppelsekker ikke er bra å ha mat/spiselige ting oppi da det er resirkulert plast. Å vil ikke utsette hundene for noe.

Noen som har noen idéer?😊

Screenshot_20250903_150232_Chrome.jpg

Anonymkode: 0f6fd...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hundefor anbefales vel egentlig å oppbevares i originalinnpakning, så evt om du kan kle innsiden med noe tilsvarende?

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (1 minutt siden):

Hundefor anbefales vel egentlig å oppbevares i originalinnpakning, så evt om du kan kle innsiden med noe tilsvarende?

Jeg har oppbevart foret i denne lenge. Det selges jo både oppbevaring i metall, plast osv som du kan helle foret oppi, aldri hørt at det ødelegger foret. Foret her i hus har alltid vært like bra for det om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har oppbevart foret i denne lenge. Det selges jo både oppbevaring i metall, plast osv som du kan helle foret oppi, aldri hørt at det ødelegger foret. Foret her i hus har alltid vært like bra for det om.

Jeg var på foredrag med ei som er spesialist på for hos husdyr, blant annet hund. Hun sa at slike forbøtter ikke var så bra i lengden, kanskje spesielt plast, fordi små plastpartikler kan smitte over på foret. 

Skrevet

Enig med Tabris her, dyrefor bør oppbevares i original innpakninga.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tønna egner seg ikke til hundefor, den slipper inn luft. Selv om du ikke synes maten blir dårlig, så blir mye av både smak og duft borte ganske fort. Bør være noe lufttett, slik som denne her til 12 kg. Du får den på Lindas Dekor. Den er dyr, tusen kroner, men finnes sikkert billigere, viktig at lokket er lufttett. Må nok vaskes hver gang du skal fylle den opp med nytt for. Ikke bruk noen plastsekker, de vil forringe smaken.

5618TOWERPETFOODCONTAINER_12KG_BK06.jpg?v=1742412267&width=5000

Anonymkode: e3566...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...