Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned mia-appen, men opplever resultatene veldig variable.

Man får jo "aktivitets poeng", men jeg får veldig store variasjoner av tilnærmet identiske treningsøkter. Type 44 poeng en dag og 11 to dager etterpå. Og det fremstår jo rimelig pussig. Noe variasjon kan jeg forstå, men dette er jo en mangedobling. 

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min stemmer fint med hvor jeg har ligget i pulssoner. Har vel gjennomsnitt rundt 300, ser fort hvis det er en busy uke, da havner den ned under det. 

Anonymkode: aa52d...325

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den stort sett stemmer bra. Men appen får informasjon om pulsen min fra apple watchen, og det hender at den streiker litt. Typisk så registrerer den ikke alltid pulsen i begynnelsen av en treningsøkt. Som i går, så løp jeg en tur i bratt terreng med mye oppoverbakker den ene veien, og så var det nedover da jeg skulle hjem igjen. Og da registrerte ikke klokka puls gjennom hele den lange første oppoverbakken. Og dermed fikk jeg mindre AQ enn jeg skulle hatt. Da var jeg forberedt på det, for jeg så underveis at klokka ikke registrerte pulsen. Skikkelig ergerlig! Det kan kanskje være noe sånt som skjer hos deg i blant?

Jeg har også noen få ganger opplevd at klokka har registrert at jeg har hatt høy puls uten at jeg har trent (og hvor jeg vet at jeg ikke reellt sett hadde så høy puls), og at jeg har fått noen AQ for det (det har aldri vært snakk om mange). 

Hvis jeg stusser over AQ så går jeg inn og ser på treningsminutter i de ulike sonene. Og da finner jeg som regel svaret der, i form av at antall treningsminutter den har registrert ikke stemmer overens med hvor lenge jeg trente. 

Anonymkode: 1f42c...7b6

Skrevet

Godt mulig at problemet ligger i klokka, ja. Jeg bruker en Withings.

I forrige uke fikk jeg ingen poeng for 40.minutter på romaskinen, men plutselig 2 poeng pga jeg gikk opp en bratt bakke i løpet av arbeidsdagen 😅

Skrevet

Du fikk sikkert høyere puls opp bakken, enn ved roing? Mannen min får lite uttelling for roing, fordi pulsen ikke går nok opp. God trening likevel.

Har brukt den over 2 år nå og ser det må mer til jo bedre form jeg blir i. Før kunne jeg få en del AQ ved å gå i terreng, men nå er det heller labert😁

Skrevet
Saima skrev (32 minutter siden):

Du fikk sikkert høyere puls opp bakken, enn ved roing? Mannen min får lite uttelling for roing, fordi pulsen ikke går nok opp. God trening likevel.

Har brukt den over 2 år nå og ser det må mer til jo bedre form jeg blir i. Før kunne jeg få en del AQ ved å gå i terreng, men nå er det heller labert😁

De fleste gangene jeg har rodd har jeg fått minst 30 poeng. 

Men så plutselig: 0 

Så appen er dessverre for vankelmodig til at det blir motiverende å bruke den.

Skrevet

Skjønner, men problemet ligger kanskje i pulsmåleren, MIA appen behandler jo bare data du får fra pulsmåler?

Skrevet
Saima skrev (56 minutter siden):

Skjønner, men problemet ligger kanskje i pulsmåleren, MIA appen behandler jo bare data du får fra pulsmåler?

Klokken og appen til klokken fungerer fint. Det er overføringen mellom klokke-app og MIA app som ikke fungerer. Noen dager (og f.eks 2-3 dager i strekk) får jeg ingen mia-poeng selv om treningsklokka og appen til den viser treningsøkter med høye pulsdata (tilsvarende det som har gitt mye poeng i MIA tidligere).

Nei, jeg er rimelig sikker på at dette er et MIA-problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...