Gå til innhold

Føler du deg mindre alene/ensom når du har katt/hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt en "crazy cat lady" etter at jeg overtok katten til min avdøde kjæreste.

Hadde ikke noe følelser for katten mens kjæresten levde, men måtte ta mer og mer ansvar for katten dess sykere kjæresten ble, og da han døde var det jeg og katten som ble igjen.

Hadde planer om å gi den bort siden jeg er mye bortreist, men klarer det ikke og omtaler nå katten som "min firbente sønn", og har oppdaget at når katten er inne, føler jeg meg ikke så alene.

Katten minner meg selvfølgelig om normale tider da kjæresten min levde, og det gir både gode og vonde minner, men mest gode.

Anonymkode: 5df03...9de

• Hjerte 21
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok vært bra for meg og ha katter, har alltid vært alene som i singel og snakker nok litt for mye med meg selv.

De koster jo litt så foreløpig er det ingen katter i hus, men ser mye kattevideoer på youtube.

Anonymkode: f93e3...e5d

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler meg mindre alene nå når jeg har hund. Er mye ansvar, men det var jeg forberedt på og ønsket😊

Anonymkode: 54115...963

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Føler meg aldri alene med kattene rundt. Mye kos og kattene ser på meg som mammaen deres.  De har blitt en god erstatning for barnet jeg mistet og den tredje jeg aldri fikk.

Anonymkode: 9ccf9...6d1

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Mye selskap i katten ja. Nå har jeg stor familie, men når de er ute og farter er det ikke ensomt med katten i hælene.

Anonymkode: e31a8...bc4

• Hjerte 4
Skrevet

Selvfølgelig, det er mye selskap i dyr.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg setter meg i hagen, og etter et par pspspsps, så kommer det alltids en pus for kos. Er vel deltids/freelance crazy cat lady, jeg da. 

Anonymkode: 23f61...377

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg bor alene med en katt, etter at mitt barn er blitt voksen og flyttet hjemmefra. Koselig med selskap og rutiner i hverdagen.

Anonymkode: 2af52...23c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde nok følt meg alene og ensom uten hunden min, ja.

Både hjemme, og på tur.

Tror livet hadde vært tomt uten hund.

Anonymkode: 9e28d...e59

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Har både katt og hund, og takker være dyrene føler jeg meg aldri ensom.

I tillegg treffer jeg veldig mange mennesker når jeg er ute på tur og har faktisk fått nye venner på den måten. For meg er dyrene kilde til mye glede.

Anonymkode: 351f2...1b1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg prater med katten om alt. Både glede og sorg. Han er min sjelevenn❤️ Enda han faktisk er ganske intens og masete. Kanskje jeg selv er det samme?🤭 sies jo at dyret blir som eieren.

Jeg syntes det er veldig rart når han blir borte et par dager. Da begynner jeg å savne han😺

Samtidig har jeg ingen å passe han så er ganske ‘’sliten’’ av å ikke kunne ha en ferie en eneste gang i året og aldri kan prioritere noe annet. Dette er blitt et problem. 
Alikevel elsker jeg han ❤️

Anonymkode: ff537...34d

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg prater med katten om alt. Både glede og sorg. Han er min sjelevenn❤️ Enda han faktisk er ganske intens og masete. Kanskje jeg selv er det samme?🤭 sies jo at dyret blir som eieren.

Jeg syntes det er veldig rart når han blir borte et par dager. Da begynner jeg å savne han😺

Samtidig har jeg ingen å passe han så er ganske ‘’sliten’’ av å ikke kunne ha en ferie en eneste gang i året og aldri kan prioritere noe annet. Dette er blitt et problem. 
Alikevel elsker jeg han ❤️

Anonymkode: ff537...34d

Jeg får folk til å bo i leiligheten min med pus når jeg skal bort, og det er bedre for katten enn kattepensjonat. Har hatt studenter boende her og venner som er pensjonister som har lyst på en forandring. Hadde blitt sprø hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til å reise bort.

ts

Anonymkode: 5df03...9de

• Liker 3
Skrevet

Føler meg faktisk friere nå som jeg ikke har hund lenger. Har savnet å kunne være spontan. 

Så jeg savner ikke å ha hund/dyr. Derfor blir det heller ikke ny hund på meg. Jeg er blitt litt for glad i friheten det er å ikke ha ansvar for dyr. Ikke har jeg god nok økonomi til å ha dyr heller. 

Om kjæresten ringer og spør om jeg kan ta en tur til han, så kan jeg det uten å planlegge så mye. Bare å sette seg i bilen og dra. 

Om jeg skulle kjenne på litt ensomhet, så har jeg flere ting jeg kan gjøre. Enten jeg går en tur, drar innom Fontenehuset et par dager i uken, skriver brev eller rett og slett bare snakker med kjæresten min. Jeg kjeder meg svært sjeldent. Ikke når jeg hadde hund eller nå som jeg ikke har det lenger. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, bedre med dyr, moren min flyttet nettopp helt ut av huset borti område jeg bor like ved- hvor hun har hatt kattene våres som jeg er vokst opp med (får ikke lov å ha dyr der jeg bor) å jeg merker at det allerede var et savn fra før, men det å tenke på at jeg ikke kan gå til de gjør at jeg føler meg mer ensom enn det jeg allerede føler 😅

• Hjerte 2
Skrevet

For meg er forskjellen som natt og dag. Jeg føler meg _så_ mye mindre ensom når jeg har katt og/eller hund 🥰

Anonymkode: c5d64...43c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Myyye selskap, kos, trøst og glede i katten min! Ville ikke vært foruten! Reisen litt på ferie innimellom men har barn som kommer innom og mater/koser så det går fint!

Skrevet

Har 2 som jeg har hatt i 4 år snart. Var livredd katter før det. Angrer på at jeg ikke fikk meg en katt før. Føler meg ikke ensom med de rundt❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye mer låst med hund, så er definitivt mindre sosial og hjemmebundet med vs uten. 

Anonymkode: 64241...981

AnonymBruker
Skrevet

ja. Var så tomt i huset de par årene jeg ikke hadde katt. 

Anonymkode: 039c3...36c

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Vi mistet katten vår for to år siden. Hun ble 18år og jeg hadde hatt henne over halve livet mitt ❤️ Det var en stor sorg og jeg tenker fortsatt på henne hver dag. Vi bestemte oss for å vente med ny katt, men etter 2mnd ble savnet etter dyr i hus for stort. Så da adopterte vi to fine katter, og det er jeg så glad for! De gir så mye glede!

Anonymkode: 26ca5...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...