Gå til innhold

Hvorfor behandler enkelte menn deg ekstremt dårlig og tror du skal likevel være med de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså da mener jeg dårlig. De utnytter deg. Kaller deg feit og forteller deg at du ikke er så pen eller smart. Må slutte være inbildsk.

De viser åpenlyst at du er bare redskap for dem, kjefter på deg foran folkemengder. Er aggressive og voldelige. 

Men de forventer likevel at du aldri blir fullstendig drittlei og sier fuck dette? Hvorfor skulle noen ville bli?

Kan selvsagt også gjelde kvinner. 

Anonymkode: bcec7...786

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi dessverre ser at mange kvinner likevel blir i slike forhold. En blanding av dårlig selvtillitt (ingen andre vil ha meg) pga. oppvekst, eller at de er vant til at det er slik menn oppfører seg, og en drøm om at man kan endre ham. Jeg ser det jo gang på gang inne på "Are we dating the same guy" på FB, uansett hvor mange advarsler og røde flagg som ligger inne på en mann så ser man likevel at det er enkelte som tydelig vurderer å date ham ("han er ikke slik med meg", "han virker så søt", "sikkert sjalu damer som legger ut advarslene", "tror ikke han er med exen nå lenger" etc. etc.). Kombinasjonen grenseløse, respektløse menn og kvinner som ikke er gode på å holde på grensene sine (om de i det hele tatt har noen) er ille. Og ja, det kan selvfølgelig gjelde begge veier.

Anonymkode: bd5ca...ee6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du lar dem. 

Riktig spørsmål er hvorfor enkelte kvinner finner seg i så mye dritt fra åpenbare rasshøl  før de reagerer? 

Det finnes psykopater, sosiopater og så har du de med bare tvers igjennom føkka personligheter slik som han bustete fyren i "Hangover" som trolig har en kombinasjon av svekkede kognitive evner og utrolig dårlig oppdragelse og vant til å behandle mora si dårlig. 

Hvorfor gidder dere?? 

-Mann50

Anonymkode: 926c6...0d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du lar dem. 

Riktig spørsmål er hvorfor enkelte kvinner finner seg i så mye dritt fra åpenbare rasshøl  før de reagerer? 

Det finnes psykopater, sosiopater og så har du de med bare tvers igjennom føkka personligheter slik som han bustete fyren i "Hangover" som trolig har en kombinasjon av svekkede kognitive evner og utrolig dårlig oppdragelse og vant til å behandle mora si dårlig. 

Hvorfor gidder dere?? 

-Mann50

Svaret på det for min del er at jeg alltid tror mennesker er gode innerst inne og tror de sksl forandre seg hvis jeg er veldig snill..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså da mener jeg dårlig. De utnytter deg. Kaller deg feit og forteller deg at du ikke er så pen eller smart. Må slutte være inbildsk.

De viser åpenlyst at du er bare redskap for dem, kjefter på deg foran folkemengder. Er aggressive og voldelige. 

Men de forventer likevel at du aldri blir fullstendig drittlei og sier fuck dette? Hvorfor skulle noen ville bli?

Hjernevasking. Push pull dynamikk. Avhengighet. Lavt selvbilde og selvfølelse.

Anonymkode: 04128...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Svaret på det for min del er at jeg alltid tror mennesker er gode innerst inne og tror de sksl forandre seg hvis jeg er veldig snill..

Det gjør de ikke. Tvert imot. De blir ofte verre, for da har de deg på kroken og har hektet deg. De er snille fram til de skjønner det. Så devaluerer de deg. Får deg til å bli avhengige av dem. Det er ekstremt giftig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte kan det være skadde damer, med avhengig personlighet, som blir fanget av kontrollerende psykopater.

Anonymkode: a30a3...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjernevasking. Push pull dynamikk. Avhengighet. Lavt selvbilde og selvfølelse.

Ja, men hvorfor gidder de engang, når de åpenbart ikke liker deg godt nok til å behandle deg bra? Og de må jo skjønne at det blir bare slutt av sånn oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi du lar dem. 

Hvorfor gidder dere?? 

-Mann50

Dette handler ofte om manipulasjon, hersketeknikker, gaslighting og devaluering.

Kjenner man ikke igjen dette så har man en utfordring.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nemlig. Bra du selv ser kortslutningen. Du tror du kan forandre dem ved at du forandrer deg selv. Det er ingen grunn til å tro dette fungerer. Ingen forandrer seg uten at de selv ønsker å forandre seg selv.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Traumenånd, dårlig selvtillit, nedbryting over tid.

Du har vel lest om sammenligningen med å koke en frosk? Stapper du frosken i kokende vann vil den reagere og slåss for livet, men setter du den i kaldt vann og koker sakte opp, har den etterhvert nådd en dødelig temperatur og blitt så tilvendt at den ikke reagerer en gang.

Slike forhold begynner ikke så fælt med en gang, de begynner som en stormende forelskelse, lovebombing og de gir deg hele verden, helt til de tar den tilbake og litt til. 

Anonymkode: 1ded6...738

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hvorfor gidder de engang, når de åpenbart ikke liker deg godt nok til å behandle deg bra? Og de må jo skjønne at det blir bare slutt av sånn oppførsel. 

Det er ofte det de ikke forstår...

Har man reguleringsvansker, mangel på impulskontroll, sine egne impulser og lavt selvbilde så er dette oppskriften på katastrofe...

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

• Manglende mannlig rollemodell/farsfigur i sin oppvekst.
  • Dårlige sosiale antenner, ikke vokst opp med venninner, søster eller særlig kvinner.
  • Ego; det svir å møte seg selv i speilet, og det er lettere å skylde på andre.
  • Faktisk toxic masculinity, fordi å fremstå selvsikker i sin sak, selv på feilslått grunnlag - har vist seg å være belønnende.

Utfallet ser kanskje litt lik ut, men årsaken kan være mange.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Manglende mannlige rollemodell og farsfigur der også.

Om kvinnen i sin oppvekst har hatt en god eksempel på en farsfigur med god integritet, autentisitet og tydelig rolle - så vil hun ta med seg dette bildet av maskulinitet inn i hennes romantiske liv også, og kunne skille mellom toxic, pseudo-maskulinitet fra sunn maskulinitet. 

Fravær av dette gjør at hun ender opp med hva hun tror er en sunn mann, men i grunn som bare drar hun gjennom elendighet.

AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (1 minutt siden):
  • Manglende mannlig rollemodell/farsfigur i sin oppvekst.
  • Dårlige sosiale antenner, ikke vokst opp med venninner, søster eller særlig kvinner.
  • Ego; det svir å møte seg selv i speilet, og det er lettere å skylde på andre.
  • Faktisk toxic masculinity, fordi å fremstå selvsikker i sin sak, selv på feilslått grunnlag - har vist seg å være belønnende.

Utfallet ser kanskje litt lik ut, men årsaken kan være mange.

Manglende mannlige rollemodell og farsfigur der også.

Om kvinnen i sin oppvekst har hatt en god eksempel på en farsfigur med god integritet, autentisitet og tydelig rolle - så vil hun ta med seg dette bildet av maskulinitet inn i hennes romantiske liv også, og kunne skille mellom toxic, pseudo-maskulinitet fra sunn maskulinitet. 

Fravær av dette gjør at hun ender opp med hva hun tror er en sunn mann, men i grunn som bare drar hun gjennom elendighet.

Eller hun ble lurt trill rundt. Det kan og skje...

Skrevet

Det skjønner jeg ikke, men det er nok forskjellige årsaker til at noen velger å bli. Har selv forlatt menn som behandler meg dårlig. Har nulltoleranse for sånt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om det skjer bør det bare skje den ene gangen, for de blir forhåpentligvis forlatt ved første tegn på slik oppførsel. Det man vet er at de som blir i slike destruktive relasjoner, sliter med eget selvverd. De har ikke troen på at de er verdt bedre, de tror kanskje de må fortjene kjærligheten, jobbe for den. Ofte er dette fruktene av utrygg tilknytning barndommen - som gjør det ekstra trist. 

Synes vi skal være forsiktige med å dømme disse personene nord og ned, ofte beskriver man i nedsettende ordelag de som blir værende i slike relasjoner. Det de trenger minst er fordømmelse og skam. 

Anonymkode: 7d3d8...350

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fordi de er kjekke.

Anonymkode: 0df06...0cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om det skjer bør det bare skje den ene gangen, for de blir forhåpentligvis forlatt ved første tegn på slik oppførsel. Det man vet er at de som blir i slike destruktive relasjoner, sliter med eget selvverd. De har ikke troen på at de er verdt bedre, de tror kanskje de må fortjene kjærligheten, jobbe for den. Ofte er dette fruktene av utrygg tilknytning barndommen - som gjør det ekstra trist. 

Synes vi skal være forsiktige med å dømme disse personene nord og ned, ofte beskriver man i nedsettende ordelag de som blir værende i slike relasjoner. Det de trenger minst er fordømmelse og skam. 

Anonymkode: 7d3d8...350

Takk for at du skriver dette. De fleste mennesker søker kjærlighet. Så viste det seg at det var en illusjon. Det kan være tøft. Man vil gjerne tro det beste om andre og se det beste i andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror du virkelig på det? Jeg skjønner deg, men kom du på tanken av deg selv? Jeg føler at den ‘tankegangen’ ble presentert for meg av en idiot. ‘Oja, skal dette liksom fungere IRL? Trodde det bare var noe fantasygreier….’. Selvfølgelig presentert av en mann som syntes han var veldig smart og rasjonalistisk, logisk.. det er jo en veldig sterk påstand, men for å gå så langt som å forvente en sånn dynamikk så har man jo ingen selvkritisk sans.. alt er bare alle andres feil. 

Anonymkode: d7549...463

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eller hun ble lurt trill rundt. Det kan og skje...

Vi snakker ikke om en enkelt tilfelle, der det viste seg at han løy om noe for å tiltrekke henne. 

Om hun fortsetter en relasjon med en løgner, så er det på henne: Fool me twice, shame on me.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...