Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang sier du bare: "Nei, nå begynner dere igjen så nå går jeg. Jeg er drittlei av å høre på denne klaginga om mamma. Dere bør virkelig håpe at ingen av dere noen gang blir syke og uføre, sånn at andre sitter og prater på samme måte om dere. Det er direkte vemmelig og slemt å høre på, og nå har jeg fått nok. Merkelig at voksne folk som dere aldri har hørt at hvis man ikke har noe pent å si, så kan man heller holde kjeft. "

Og så hadde jeg reist meg og dratt. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg begynner nesten alltid å gråte når de rakker ned på mamma. Så de vet hvor lei meg jeg blir. Men de mener at jeg er svak som gråter.

Anonymkode: a0317...38e

Hvorfor vil du ha slike folk i livet ditt? Kutt dem ut og avvis alle mulige forsøk fra deres side om å ta kontakt. Tar de ikke kontakt så har du fått bevis for at det er mennesker du ikke bør ha i livet ditt.

Anonymkode: 9d1af...829

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De høres helt gærne ut.

Anonymkode: b5550...e81

• Liker 6
Skrevet

De høres ut som en gjeng usympatiske drittsekker. Det er bare til noe rammer dem, da kan jeg love det blir stakkars alle veier.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere får det til å virke så enkelt. Men jeg har jo prøvd å ikke si noe, men da synset de i vei og fortalte naboer og folk om de de synset om. Men ingenting av det var sant. Det skapte bare masse ekstra trøbbel for mamma at folk rundt om trodde ting som er helt feil.

Helt ærlig; Jeg hadde klappet bestemor over kjeften som løstennene skranglet! "Snakk slik om moren min en gang til di jævla fitte. Prøv!!" Deretter hadde jeg tatt for meg far min ved en senere anledning. Jeg kjenner jeg blir så forbannet over at dette i det hele tatt er mulig!

Men selvsagt hadde jeg ikke det, for min familie er ikke monstre- slik din tydeligvis er. Det høres ut som genuint fæle folk. Jeg er også skilt, og har en eksmann. Men ikke i min villeste fantasi kunne heller min eks-svigerfamilie tutet ørene til mine barn fulle av hvor ille jeg var, om jeg ble syk. Det hadde de vel aldri gjort! Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er så forvridde.... Hvem gjør noe slikt, ikke bare ved å baktale eks svigerdatter,  og til hennes barn, slik at egne barnebarn sitter og føler seg mobbet og griner. Det høres jo heeelt sykt ut. 

Så jeg tenker at du må forstå at dette gjenget er fullstendig ute av kontroll, og jeg synes jo at du må fjerne deg fra dem. Jeg er rystet. 

Anonymkode: 27130...b0d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt ærlig; Jeg hadde klappet bestemor over kjeften som løstennene skranglet! "Snakk slik om moren min en gang til di jævla fitte. Prøv!!" Deretter hadde jeg tatt for meg far min ved en senere anledning. Jeg kjenner jeg blir så forbannet over at dette i det hele tatt er mulig!

Men selvsagt hadde jeg ikke det, for min familie er ikke monstre- slik din tydeligvis er. Det høres ut som genuint fæle folk. Jeg er også skilt, og har en eksmann. Men ikke i min villeste fantasi kunne heller min eks-svigerfamilie tutet ørene til mine barn fulle av hvor ille jeg var, om jeg ble syk. Det hadde de vel aldri gjort! Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er så forvridde.... Hvem gjør noe slikt, ikke bare ved å baktale eks svigerdatter,  og til hennes barn, slik at egne barnebarn sitter og føler seg mobbet og griner. Det høres jo heeelt sykt ut. 

Så jeg tenker at du må forstå at dette gjenget er fullstendig ute av kontroll, og jeg synes jo at du må fjerne deg fra dem. Jeg er rystet. 

Anonymkode: 27130...b0d

Det hadde du ikke. Du hadde hatt lyst sikkert ja, men du hadde ikke gjort det

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Heller ingen familie enn å ha den familien der 🤮

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Her kan man bare håpe at de selv blir syke. Kanskje de slutter å gjøre narr da.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får si høyt og tydelig neste gang:

"Ja pappa var hvertfall veldig kåt på hun, ellers hadde ikke jeg vært her nå!

Er vel smaken her i familien det da 😃"

• Liker 3
Skrevet

Og eller:

"Forstår at dere ikke liker moren min, men nå kommer hun jo til å dø tidlig, så da er dere kvitt hun"

Du må hvertfall slutte å prate om sykdommen hennes, aldri forklar, og aldri forsvar henne. Det vil ikke hjelpe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har sagt det mange ganger. Farmor ville ha legeerklæring på det men det har jo selvfølgelig ikke jeg. Kan de ikke bare stole på hva jeg forteller dem? Ingen velger å måtte ha hjelp til dusjing av hjemmesykepleien når de ikke er nødt til det. Mamma har jo mistet jobb, venner, hobbyer og alt.

Hvorfor utleverer du din mor til din fars slekt?

Anonymkode: 1588e...4b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Snakk slik om moren min en gang til di jævla fitte. Prøv!!"

Her kommer reflekterte, gode råd på løpende bånd…

Ts har utlevert alt for mye om mors liv og helse til noen som ikke har hatt noe med henne å gjøre på nesten 20 år. Det var veldig uheldig.

Anonymkode: 426df...47f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (16 minutter siden):

Du får si høyt og tydelig neste gang:

"Ja pappa var hvertfall veldig kåt på hun, ellers hadde ikke jeg vært her nå!

Er vel smaken her i familien det da 😃"

Haha! Dagens🤣🤣

Anonymkode: 32fd6...40b

AnonymBruker
Skrevet

"Forstår dere at hun er min MAMMA? At når dere gjør narr av henne,rakker ned på og latterliggjør så skader dere meg og forholdet deres til meg? Jeg treffer DERE og vil bare ha det hyggelig, men dere velger å bruke vår tid sammen på å slenge dritt om en av de to som står meg nærmest. Jeg ønsker så gjerne å ha kontakt med dere, men det er så vanskelig når dere snakker slik om henne."

Husk å ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 8c74f...673

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så ekle folk da, vær glad du ikke arvet det fra dem. Hva med å ta avstand fra dem en god stund? Med grunn at du ikke godtar deres holdninger ang syke folk.

Anonymkode: 541c7...04b

Kutt Di ut.Drittfolk.Håper karma smeller til 😃😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må jo fortelle sannheten. Vil ikke lyve. Det er jo hverdagen til mamma. De vet jo at hun jobbet gradvis mindre og mindre, så de har jo stilt spørsmål siden da. 

Jeg har forklart om hjemmesykepleien fordi jeg trodde de ville forstå alvoret. Det er ikke sånn at mamma koser seg og har ferie hele året. Hun kjemper hver eneste dag mot smerter og en syk kropp. 

Nei det må du faktisk ikke! Jeg har folk i familien med alvorlig sykdom pg jeg VET at enkelte spør om hvordan det går for å kunne slenge dritt eller sladre. Jeg gir ingen informasjon. Noen gang. Du blir såret fordi de sier slikt? Ikke bidra til at de kan fortsette. Jeg beskytter mine foreldre og det innebærer å ikke gi informasjon om dem til folk jeg vet at sett ned på mamma eller pappa. Hadde bestemor slengt dritt om mamma og fått meg til å gråte flere ganger hadde min neste respons vært "nå holder dere kjeft om moren min. Dere er en gjeng uempatiske gribber som koser dere over andres ulykke, som ikke bryr dere om mamma eller meg. Hvis dere ønsker å se meg igjen så beklager dere og så nevner dere henne ALDRI igjen.!"

Makan til folk altså!

Anonymkode: 8c74f...673

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gruer meg i ukesvis hver gang jeg må møte dem. På en måte har jeg lyst til å kutte dem ut, men mamma kommer ikke til å leve lenge og hun er også enebarn, så pappas familie er min eneste familie når mamma er borte. 

Hva skal til for å få dem til å forstå hvor syk mamma faktisk er?

Det er ikke din jobb å overbevise dem. Jeg er en ganske rolig person, men hadde nok til slutt, selv som ung, blitt så sint at jeg hadde forberedt hva jeg skulle si neste gang de begynte med dette igjen.

Jeg ville sagt at den konstante latterliggjøringen og drittslengingen om min mor betyr at de (og spesielt min egen far) indirekte gjør det samme mot meg, siden min mor også er en del av meg. Jeg ville også sagt at dette slutter nå, hvis de i det hele tatt er glade i meg og ønsker å ha en relasjon til meg, for å delta i slike sammenkomster er bare nedbrytende og destruktivt.

Anonymkode: b8e20...c2e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare din mor de er stygge mot. De er minst like stygge mot deg.

Du må legge fra deg den høflige, empatiske hyggelige delen av deg, og rett og slett bli overtydelig. Sett dem på plass neste gang, ikke bli lenge nok etterpå til å høre en diskusjon, og dra derfra. "Dere snakker stygt om min mor, og dermed indirekte stygt om meg. Nei, jeg er ikke overdramatisk, jeg orker ikke mer, og nå setter jeg skikkelig grenser som jeg burde gjort for lenge siden. Dette akter jeg ikke å høre på mer, og jeg forventer at dere ikke snakker om henne eller meg til andre rundt heller. Jeg akter ikke å komme tilbake eller tilbringe tid med dere inntil dette oppriktig endrer seg, og ikke bare er tomme ord og noe dere later som".

Og så går du derfra. Og tar ikke kontakt med noen av dem.

Hardt, men det eneste riktige. 

Anonymkode: f51c6...03a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Upopulær mening: jeg er faktisk drittlei kvinner ( og stort sett er det det) som kommer med fiktive sykdommer og som egentlig bare er late fordi de først klarte å lure systemet en gang så nå skal de melke staten for det de kan. Det er alltid to sider av en sak og jeg skulle likt å høre versjonen til faren din. Du har helt tydelig satt moren din i offerrollen her og det blir for svakt. 

Anonymkode: 642dc...aa9

Hvilken versjon skal ts’ far liksom ha, som er av relevans? Det er over 20 år siden de var samboere!

Hvem sitter og slenger drit om sin eks fra 20 år siden og moren til ditt eget barn foran barnet, samme hvor «fiktiv» de måtte tro at en sykdom er? Ikke normale mennesker med et snev av omtanke for datteren sin, i hvert fall. Og ts’ farmor og farfar burde i hvert fall holde kjeft.

Anonymkode: b8e20...c2e

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Og ikke ta telefonen om de ringer de første dagene. Ikke svar sms heller de første dagene enten det er unnskyldninger, bortforklaringer eller beskyldninger mot deg (eller din mor). Rett og slett ikke la dem få noen respons. Sånne mennesker trenger mer enn noen timer eller dager på å skjønne at de har gått for langt.

Anonymkode: f51c6...03a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...