AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg er nå 26 og fått mitt andre barn. På 3 år har jeg fått fra å veie 48 kg, kunne bruke stilige klær i xxs, super fint glossy langt blondt hår, markerte kinnbein, kule tatoveringer og sun-kissed hud til 72 kg, størrelse large, kroppen henger og slenger, håret er møkk stygt og brunt av lang ettervekst og oppknekt hår i kjafser pågrunn av graviditet og småbarn som river i hår. Jeg er blek og ser ut som en ekte sinna karen traktor kjerring med tatoveringene mine. Noen som kjenner seg igjen i samme transformasjon? syns dette er tøft. Jeg har smålig begynt å sammenligne meg med andre mødre nå som fortsatt ser drit pene ut. Hvordan kommer man seg ovenpå igjen? Anonymkode: 59234...045 2 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Herregud. Legg bort mobilen og bry deg om ungen din. Anonymkode: faa55...4fc 4 1
Million Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Jeg begynte å gå turer. Jeg gikk turer for å holde meg i form mens jeg hadde et lite barn jeg ammet. La barnet i barnevognen når det var sovetid, og gikk og gikk. I steden for å velge nærbutikken 4 minutter unna når jeg skulle gå og handle, gikk jeg istedet til en som lå 25 minutters gange unna. Og merk at vi bodde på toppen av en ås, og den butikken lå nederst... så med barnevogn lastet med masse varer og baby og stelleveske, skjøv jeg vogna opp igjen hele veien til toppen av åsen på hjemveien og fikk på den måten gratis trim, mens barnet sov godt i frisk luft. Hverdagstrim kaller jeg det, og det er der vi kan bevege oss mer og komme i form. Gå av bussen en holdeplass for tidlig, velg trapper i steden for heis, gå turer når barnet skal sove og velg en tung løype som tar på litt osv. Mange går ned en del i vekt av amming også, da det forbruker veldig mye kalorier. Jeg gikk ned en kilo i måneden på det. Til opplysning finnes det også joggevogner til barn, når de blir litt større enn nyfødt kanskje, men det er lett vogner man kan jogge med og skyve foran seg på veien. En ting du kan ta deg tid til på dagtid når du er hjemme i permisjon? Jeg pleide å pumpe ut et måltid melk og ha i stellebagen når jeg gikk tur, i tilfelle barnet våknet og ville ha. 2 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Kjenner meg jo litt igjen, eller jeg så ikke ut som du gjorde før fødsel, men det har fortsatt vært en endring feil vei. Jeg tenker to ting 1. Føler du fortsatt at det er verdt å bruke så mye tid og krefter (og penger) på å opprettholde et sånt utseende? For meg er det nederst på lista etter å ha fått barn, nå skal han og vi ha det så bra som mulig som familie 2. Du trenger sikkert ikke å være xxs og solbrun for å føle deg vel, men det går an å gå for å føle seg freshere -sett av noe tid til å foliestripe håret i orginalfarge (eller i den nye) slik at du gradvis kan gå tilbake til hårfargen din -ha fokus på å ha noe tid til lystbetont trening og sunt kosthold. Ikke heng deg opp i strl, men i å være snill mot kroppen sin og å ha det bra. Kropper kan endre seg etter gravidiet, men så lenge man fortsatt bryr seg samtidig som man har et litt avslappet forhold til det, så er det noe helt annet enn å gi helt opp -dersom det er under 1 år siden sist fødsel (eller ikke mye mer enn det(, så er det bare å godta at håret ser jævlig ut for de fleste av oss, siden håret alle mister etter fødsel (fordi man ikke mister hår som gravid) har begynt å gro ut igjen. Noen klarer å style det litt bedre eller har det ikke så synlig, men for de fleste av oss er det bare å vente til det vokser helt ut igjen Anonymkode: d1f8f...01b 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Million skrev (4 minutter siden): Jeg begynte å gå turer. Jeg gikk turer for å holde meg i form mens jeg hadde et lite barn jeg ammet. La barnet i barnevognen når det var sovetid, og gikk og gikk. I steden for å velge nærbutikken 4 minutter unna når jeg skulle gå og handle, gikk jeg istedet til en som lå 25 minutters gange unna. Og merk at vi bodde på toppen av en ås, og den butikken lå nederst... så med barnevogn lastet med masse varer og baby og stelleveske, skjøv jeg vogna opp igjen hele veien til toppen av åsen på hjemveien og fikk på den måten gratis trim, mens barnet sov godt i frisk luft. Hverdagstrim kaller jeg det, og det er der vi kan bevege oss mer og komme i form. Gå av bussen en holdeplass for tidlig, velg trapper i steden for heis, gå turer når barnet skal sove og velg en tung løype som tar på litt osv. Mange går ned en del i vekt av amming også, da det forbruker veldig mye kalorier. Jeg gikk ned en kilo i måneden på det. Til opplysning finnes det også joggevogner til barn, når de blir litt større enn nyfødt kanskje, men det er lett vogner man kan jogge med og skyve foran seg på veien. En ting du kan ta deg tid til på dagtid når du er hjemme i permisjon? Jeg pleide å pumpe ut et måltid melk og ha i stellebagen når jeg gikk tur, i tilfelle barnet våknet og ville ha. Det var et godt tips om trilletur og mat handlingen. Det skal jeg definitivt gjøre. Takk! Ts Anonymkode: 59234...045
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Ja!! Kjenner meg definitivt igjen! klarte å komme meg tilbake etter 1 barn. Men etter andremann er det blitt veldig vanskelig. I perm gikk jeg mye og ammet mye, så var ikke så verst da. Imidlertid var det lite søvn så jeg så ikke bra ut likevel .. frisør , hudpleie ble nedprioritert .. Nå ; 3 år etter andremann ble født så veier jeg for mye! Men er bare så vanskelig å gjøre noe med det:/ prøver å fikse hår , osv. tror jeg ser ok ut, men skulle gjerne sett ut som før, men har samtidig også funnet ut at det å se bra ut er en stor jobb, spesielt nå som jeg er bikket 40 , og den jobben har jeg rett og slett ikke tid til å gå inn 100% for nå.. Anonymkode: 5f5f2...636 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Du er innen i en heftig periode. Men det blir bedre snart. Når du får sove om natta igjen og livet handler om mer enn bleier og kaos, får du overskudd til å trene igjen osv. Du trenger kanskje ikke sikte mot xxs og 48 kg, men en sunn vekt og en godt trent kropp er fullstendig innen rekkevidde. Etterhvert som barna mine har vokst til har jeg også inkludert dem i treningsrutinene mine. Anonymkode: 8b372...490 2
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud. Legg bort mobilen og bry deg om ungen din. Anonymkode: faa55...4fc For når man har fått barn er det ikke lov å bry seg om eget velvære lenger? 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): For når man har fått barn er det ikke lov å bry seg om eget velvære lenger? Måten TS skryter av hvor selvopptatt hun var før synes jeg er trist. Anonymkode: faa55...4fc 1
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måten TS skryter av hvor selvopptatt hun var før synes jeg er trist. Anonymkode: faa55...4fc Syns ikke hun framstår selvopptatt. Men før barn har man mer tid til seg selv 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Måten TS skryter av hvor selvopptatt hun var før synes jeg er trist. Anonymkode: faa55...4fc Hun skryter da ikke! La være å tillegge folk meninger de ikke har! Hvis det er noe som er trist, så er det hvordan du slenger ut bitre kommentarer til en nybakt mor som bare vil føle seg vel. Anonymkode: 9ca49...1d1 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Menn er heldig som slipper å få noen kroppslige forandringer etter å ha blitt far, og blir ikke beskyldt for å være forfengelige- de ser ut som de gjorde før barn.(som regel..) Og de blir heller ikke beskyldt for å la seg «forfalle» etter å ha fått barn. Skjønner deg godt, man kjenner ikke seg selv helt igjen. Menn ofrer kun friheten ved å bli far mens vi må ofte ofre både helse og utseende i tillegg. Anonymkode: 35028...e31 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er nå 26 og fått mitt andre barn. På 3 år har jeg fått fra å veie 48 kg, kunne bruke stilige klær i xxs, super fint glossy langt blondt hår, markerte kinnbein, kule tatoveringer og sun-kissed hud til 72 kg, størrelse large, kroppen henger og slenger, håret er møkk stygt og brunt av lang ettervekst og oppknekt hår i kjafser pågrunn av graviditet og småbarn som river i hår. Jeg er blek og ser ut som en ekte sinna karen traktor kjerring med tatoveringene mine. Noen som kjenner seg igjen i samme transformasjon? syns dette er tøft. Jeg har smålig begynt å sammenligne meg med andre mødre nå som fortsatt ser drit pene ut. Hvordan kommer man seg ovenpå igjen? Anonymkode: 59234...045 Kjære deg Du har like mye verdi selv om kroppen endrer seg etter svangerskap og småbarnsliv💚 Og- du fortjener å ha det bra med deg selv. Det du kan gjøre som gir umiddelbare resultater: Håret kan du fikse hos frisør✅ Du kan kle deg i fine klær i den størrelsen du er nå, og akseptere at du er noen kilo tyngre enn du ønsker å være, men hey, det skjer veldig mange etter å ha fått barn. Kroppen lagrer fett for å kunne bygge og nære et barn. Er ikke det fantastisk?💚Huden kan du eksfoliere og smøre på en lett selvbruningskrem. Hudpleie og lett sminke for «that glow»🌟 Ellers vil vekta gradvis bevege seg nedover om du er normalt aktiv i hverdagen (trilleturer, går i trapper, kanskje gjøre litt styrketrening på stuegulvet med babyen som vekt?) sunt kosthold og gjerne vitamintilskudd. Kroppen trenger ofte litt påfyll etter svangerskap og amming😊 Vær snill mot deg selv- snakk pent til deg selv💚 Anonymkode: dfcc2...b17 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Menn er heldig som slipper å få noen kroppslige forandringer etter å ha blitt far, og blir ikke beskyldt for å være forfengelige- de ser ut som de gjorde før barn.(som regel..) Og de blir heller ikke beskyldt for å la seg «forfalle» etter å ha fått barn. Skjønner deg godt, man kjenner ikke seg selv helt igjen. Menn ofrer kun friheten ved å bli far mens vi må ofte ofre både helse og utseende i tillegg. Anonymkode: 35028...e31 Ja sånn er faktisk naturen. Men når du har fått barn trenger du jo ikke tiltrekke deg menn lenger, så da har det uansett ikke noe å si Anonymkode: 68489...e10 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Måten TS skryter av hvor selvopptatt hun var før synes jeg er trist. Anonymkode: faa55...4fc Det var ikke hensikten å skryte over hvor selvopptatt jeg var før men kan godt se at det slik formulert ut i innlegget. I mitt miljø, familie, venner, og kollegaer - bruker de en del tid på velvære. Jeg har ikke fått tid til det de siste årene fordi jeg har valgt å bruke pengene og fritiden min på barna. Jeg studerer og jobber, lar eldste gå korte dager i barnehage for å få godt med tid til henne, og bruker kvelder på å hente inn skolearbeid. Det er nå den siste tiden jeg ser hvor mye av meg selv jeg føler jeg har mistet. Jeg føler meg ikke vel i min egen kropp, spesielt når jeg nå legger merke til de rundt meg , hvor mye tid mange av dem har på seg selv. Jeg føler meg oppriktig i sorg over å se så annerledes ut, når jeg var så fornøyd med utseende mitt før barn. Utseende er såklart ikke det viktigste når man har barn, men jeg kjenner at jeg trenger virkelig å bruke mer tid på min egen helse. Ts Anonymkode: 59234...045
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Man er ikke på sitt mest sexy som småbarnsmor, men det kommer seg med tiden! Min er 2,5 år og jeg føler meg faktisk ganske bra igjen. Jeg gikk ned MYE av amming, lite tid til mat og mye aktivitet i permisjon. Nå har håret begynt å komme seg etter ammingen og jeg har fått tid hos frisør 😄 Spiser sunt mye oftere enn før, fordi jeg vil gi sunn og næringsrik mat til barnet, og prioriterer min egen helse for å få mest mulig energi i en travel hverdag. Legger meg tidlig, trener så snart jeg får tid, og er sosial. Snart er du der og! Anonymkode: d4c0f...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Er du i permisjon nå? Permisjon er unntakstilstand hvor du skal finne gode rutiner med ny baby, Dersom du har tid og krefter bør du finne friminutt i hverdagen hvor du kan legge inn sunne vaner for deg selv. F.eks en kopp te, trilletur, sunn mat. Dersom du ikke har dette, dropp det. Du får tid i fremtiden til egenpleie. Mange finner tilbake til kroppen og formen de hadde før. Det er metoder for å unngå å legge på seg etter man har blitt mor, men det avhenger av hvor streng du vil være med deg selv. Anonymkode: 99885...d16 1
Maleficenta Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja sånn er faktisk naturen. Men når du har fått barn trenger du jo ikke tiltrekke deg menn lenger, så da har det uansett ikke noe å si Anonymkode: 68489...e10 Litt ulogisk mtp at naturen vil man skal få mange barn. Da burde jo kroppen holdt seg attraktiv slik at menn får lyst til å lage flere barn med vedkommende. Nå snakker jeg rent fysisk uavhengig av følelser og slikt
Maleficenta Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja sånn er faktisk naturen. Men når du har fått barn trenger du jo ikke tiltrekke deg menn lenger, så da har det uansett ikke noe å si Anonymkode: 68489...e10 Hun trenger ikke tiltrekke seg sin egen mann?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden Jeg har det også sånn - men har tenåring som ikke er funksjonsfrisk, som har store psykiske problemer og tung depresjon. Livet har vært så beinhardt de siste to årene at jeg orker ikke det ekstra styret som det er å ta vare på meg selv - gå til frisøren eller slikt. Det har vært store påkjenninger og jeg er ganske sikker på at jeg ser ti år eldre ut på to år. Når jeg møter folk jeg kjente før min datters krise for to år siden, tror jeg de får et sjokk når de ser meg, og tenker at hun har jammen blitt gammel. Så derfor orker jeg ikke å møte så mange, utenom de som jeg kjenner og ser på jobben, de har jo sett meg hver dag og tenker kanskje ikke over forfallet. Orker heller ikke at noen skal spørre meg hvordan det går, da må jeg lyve og finne på noe for å snakke om noe annet. Men en dag håper jeg det går bedre med min datter og da skal jeg rette opp ryggen og kjøpe nye klær og gå til frisøren.... sukk Anonymkode: 3c6d9...086 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå