Gjest Gjest_rolfkjo_* Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 (endret) xxx Hvordan fjerner man prostitusjon? Jo man tar og utdanner de stakkars jentene som gaar paa gata, for hvem vil neverdige seg selv ved aa ligge med en gammel gris med daarlig lukt og verre er. Nei jeg tror ikke det er mange jenter som vil det. Og har du noen gang hort om utdannet jenter prostituerer seg, neppe i saa fall er det et faatall av de. Derfor tror jeg svaret paa aa redusere prostitusjon er Utdann disse jentene.. er du enig??? hilsen rolfkjo E-postadresse fjernet. Druscilla - mod Endret 27. mars 2006 av Druscilla
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Hvordan du skal få ei jente som kun lever og ånder for å få penger til neste skudd til å ta seg hjelpepleierutdannelse sånn over natten???
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Hvordan skal du utdanne en Nigeriansk jente som er smuglet til Norge, truet på livet og ikke kan Norsk til å utdanne seg? Jeg mener at man skal forby kjøp av sex for å bekjempe prostitusjon.
Gjest Raskolnikov Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 problemet med at man forbyr kjøp av sex. Er det at det vil skje under bakken for og si det sånn. Men kan forby det. Men det vil ikke forsvinne.. Jeg er imot kjøp av sex og synnes det burde stoppes. Men og forby det har ingen virkning. Bare se til Sverige der er det forbudt men det er like aktivt bare under Jorden.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 i norge er det lov å selge sex men ikke kjøpe?er det tilfelle?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Man kan ikke fjerne noe som har eksistert så lenge mennesket har eksistert. La nå folk få gjøre hva de vil!
T.S Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 når man er kvitt alle pengepyramider og alle nettverkgreier som lover easy money vil man også bli kvitt prostitusjon. Hvorfor i alle det? Jo, mennesket vil alltid søke etter måter å tjene mye penger fort på.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Prostitusjon vil eksistere så lenge det finnes etterspørsel. Og etterspørsel vil det alltid finnes, det ligger desverre i mange menns natur. Ikke alle heldigvis, og ikke i alle livssituasjoner. Prostitusjon er en "enkel" måte å tjene penger på, som de som ikke har et naturlig og godt forhold til sin kropp og sin integritet kan gripe dersom de ikke har andre muligheter. Det er desverre slik at det er de med få andre muligheter, som prostituerer seg. Noen er alltid nederst på "rangstigen" i et velferdssamfunn.
nallemaja Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Hva med å opprette lovlige bordeller der virksomheten er helt åpen og kan kontrolleres av myndighetene slik at man kan hindre at Norge blir et fint land å ta med kidnappede unge jenter for å bruke som prostitusjonsslaver, kontrollere alderen på de prostituerte og kunne kontrollere hygieniske forhold osv. Der burde det også være påbudt med kondom, samt hyppige kontroller for å hindre spredning av kjønnssykdommer. Hvis prostitusjon hadde vært lovlig KUN i lovlige bordeller ville det vært "enklere" å finne og stoppe ulovlig prostitusjon, og da sælig der jentene er under total makt av halliker som heller dreper enn å la dem slutte etc..
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Hva med å opprette lovlige bordeller der virksomheten er helt åpen og kan kontrolleres av myndighetene slik at man kan hindre at Norge blir et fint land å ta med kidnappede unge jenter for å bruke som prostitusjonsslaver, kontrollere alderen på de prostituerte og kunne kontrollere hygieniske forhold osv. Der burde det også være påbudt med kondom, samt hyppige kontroller for å hindre spredning av kjønnssykdommer. Hvis prostitusjon hadde vært lovlig KUN i lovlige bordeller ville det vært "enklere" å finne og stoppe ulovlig prostitusjon, og da sælig der jentene er under total makt av halliker som heller dreper enn å la dem slutte etc.. ← Jeg ser ikke logikken i at lovlige bordeller = færre sexslaver. Hvorfor ville det være enklere å stoppe ulovlig prosititusjon på den måten enn å forby sexkjøp i sin helhet?
nallemaja Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Jeg ser ikke logikken i at lovlige bordeller = færre sexslaver. Hvorfor ville det være enklere å stoppe ulovlig prosititusjon på den måten enn å forby sexkjøp i sin helhet? ← Fordi sexslaver ikke får betalt og har ingen mulighet til å slippe unna, og hvis bordellene var lovlige og åpne for kontroll av forholdene kan man ikke bruke slike slaver der. Da kan politiet konsentrere seg om det ulovlige markedet og lettere skille de som gjør det frivillig og ikke, og da blir det heller ikke så attraktivt for verdensomspennede sexslavehandel å operere i Norge. Å forby sexkjøp ser jeg som lite klokt siden både tilbydere og kjøpere av slikt alltid har vært og alltid vil være her. Det må da være bedre å gi de prostiuerte bedre og tryggere forhold siden de uansett driver med slikt.
Gjest 2324 Skrevet 27. mars 2006 #14 Skrevet 27. mars 2006 i norge er det lov å selge sex men ikke kjøpe?er det tilfelle? ← Kjøp og salg av sex er lov, hallikvirksomhet er derimot ikke lov.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 Fordi sexslaver ikke får betalt og har ingen mulighet til å slippe unna, og hvis bordellene var lovlige og åpne for kontroll av forholdene kan man ikke bruke slike slaver der. Da kan politiet konsentrere seg om det ulovlige markedet og lettere skille de som gjør det frivillig og ikke, og da blir det heller ikke så attraktivt for verdensomspennede sexslavehandel å operere i Norge. Å forby sexkjøp ser jeg som lite klokt siden både tilbydere og kjøpere av slikt alltid har vært og alltid vil være her. Det må da være bedre å gi de prostiuerte bedre og tryggere forhold siden de uansett driver med slikt. ← Det vil fremdeles finnes sexslaver på gata selv om vi hadde hatt lovlige horehus. Jeg har ingen tro på at politiet ville gjort noe mer med de som tvinges til prostitusjon enn det de gjør nå. Hadde de prioritert det (les: hatt ressurser) hadde det strengt tatt ikke eksistert hallikvirksomhet.
Gjest Gjest_rolfkjo_* Skrevet 28. mars 2006 #16 Skrevet 28. mars 2006 her var det mange meninger ... joda det går ann å fjerne mange fra gata ved å gi de en annen sjanse, dette gjelder selvsagt for jenter som ikke vil prostituere seg, men at salg av sex er siste utvei. Jeg har forsket på det og kommer nettopp fra Thailand hvor endel jenter blir plukket opp av kyniske menn som lover de gull og grønne skoger, selvsagt er det fristene når de får høre at de kan tjene 30 - 40 ganger de tjener i Thailand. og uten utdannelse har de svært få valg. dette med utdannelse gikk igjen hele tiden. Å forby salg av sex hjelper ikke, det har jo vi sett gang på gang, det er forbudt med salg og kjøp av sex i Thailand og mange andre land. Jeg tenker ikke på en person som er hekta på stoff, de vil aldri slutte å selge seg selv. men på de unge som ikke har kommet så langt enda. Sex er deilig i et forhold men jeg kan ikke kjønne at noen av mitt eget kjønn kan kjøpe "død" sex av ei som ikke bryr seg om du faller død om eller ikke .. hilsen roffe
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #17 Skrevet 28. mars 2006 når man er kvitt alle pengepyramider og alle nettverkgreier som lover easy money vil man også bli kvitt prostitusjon. Hvorfor i alle det? Jo, mennesket vil alltid søke etter måter å tjene mye penger fort på. ← Prostitusjon har eksistert så lenge mennesket har levd i siviliserte samfunn. Nettverksbransjen har eksistert i drøyt femti år. Hvor er sammenhengen?
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 her var det mange meninger ... joda det går ann å fjerne mange fra gata ved å gi de en annen sjanse, dette gjelder selvsagt for jenter som ikke vil prostituere seg, men at salg av sex er siste utvei. Jeg har forsket på det og kommer nettopp fra Thailand hvor endel jenter blir plukket opp av kyniske menn som lover de gull og grønne skoger, selvsagt er det fristene når de får høre at de kan tjene 30 - 40 ganger de tjener i Thailand. og uten utdannelse har de svært få valg. dette med utdannelse gikk igjen hele tiden. Å forby salg av sex hjelper ikke, det har jo vi sett gang på gang, det er forbudt med salg og kjøp av sex i Thailand og mange andre land. Jeg tenker ikke på en person som er hekta på stoff, de vil aldri slutte å selge seg selv. men på de unge som ikke har kommet så langt enda. Sex er deilig i et forhold men jeg kan ikke kjønne at noen av mitt eget kjønn kan kjøpe "død" sex av ei som ikke bryr seg om du faller død om eller ikke .. hilsen roffe ← Nå kan du vel neppe sammenligne Thailand med Norge når det kommer til prostitusjon og årsakene til at noen prostituerer seg. Her i landet tror jeg ikke det er mange som prostituerer seg fordi de trenger penger til livsopphold. Du har de gateprostituerte som i stor grad har vært stoffmisbrukere, til nå hvor de har fått "konkurranse" av jenter som er smuglet inn eller ført inn på falskt grunnlag. Disse er slaver og skylder pimpene sine hundretusener. Så har vi alle de som prostituerer seg for å finansiere utdannelsen sin, og alle de som kun har det som yrke, i klassen "luksus".
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 Ja, men kan man sammenligne utdanningsmulighetene i Thailand med utdanningsmulighetene i Norge? Det jeg mener, er at i Thailand har de fattige ikke muligheten til å utdanne seg (har ikke råd), ergo må de finne andre måter å tjene penger på. I Norge kan hvem som helst ta en utdannning, takket være lånekassen, og de som prostituerer seg gjør vel ikke dette fordi de ikke kan få utdanning. Men jeg forstår deg slik at du vil gi en utdanning til alle de Thailandske, Nigerianske, Etiopiske, Sudanske, Indonesiske, Polske og Russiske jentene som ikke har mulighet til det i dag? For å unngå at de kommer til vesten for å prostituere seg? Fin tanke, og jeg er helt enig med deg. Dersom vi utrydder fattigdom i verden, vil nok prostitusjon til en viss grad forsvinne. Men hvordan har du tenkt til å gi alle disse millionene av jenter utdanning? Hente dem til Norge? Jeg tror at dersom vi får lovlige bordeller i Norge, med hyppige kontroller på hygiene, økonomi etc, vil kanskje de som ønsker å kjøpe sex heller gå dit enn til narkovraket på hjørnet. Da vil etterspørselen etter gateprostituerte synke, og dermed vil det bli færre gateprostituerte/sexslaver. Men de vil ikke forsvinne, da disse sikkert vil ta en lavere pris for sine "varer" enn de på bordellene, ergo vil ikke etterspørselen forsvinne helt.
Gjest GreenSky Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Prostitusjon og menneskehandel har eksistert i "alle" tider. Jeg tror ikke det er mulig å bli kvitt dette med det første, desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå