Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har blitt sykemeldt pga svangerskap (høyrisiko). Jobber på sykehus og hørt at arbeidsgiver betaler lønn og man skal ha grunnlag for de siste 3 mnd.

Inntektsmelding fra jobb har grunnlagt på 78.000

NAV betaler rundt 72.000 (er vel Max?)

nå har lønnsslipp kommet med grunnlag på 68 k (dette er laveste lønn jeg har hatt i hele år).

I tillegg skulle vi gå opp i lønn fra 1. mai, men dette er ikke kommet og blir etterbetalt i oktober (er beskjeden vi har fått, men er vel noe usikkerhet om det stemmer). Denne lønna blir jo heller ikke med i beregningen, noe jeg irriterer meg grønn over (går opp ganske mye pga spesialutdanning og opprykk i ansiennitet).

Stemmer det at ting er slik, eller er noe feil her? Og hvordan tar man dette videre?

Anonymkode: e3839...ba9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan:

- spørre lønningskontoret (de kan gjøre feil).

- høre med fagforeningen hvis du er organisert.

- se om det står noe i personalhånsboka.

Anonymkode: a63fc...cb5

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber kommunalt, å her får jeg også lønn fra arb.giver når jeg har vært sykemeldt. Men, jeg får også utbetalt en liten del fra nav. Vet ikke hvorfor det er slik. Men kansje nav betaler ut variablene? Er usikker 😅 

Anonymkode: 938d4...427

AnonymBruker
Skrevet

Du får kun sykepenger av max 6G. Du får selvfølgelig ikke medberegnet noe som enda ikke er gått inn ilønnskjøringen, som lønnsoppgjøret, men det har ingenting å si om du allerede ligger over 6G , for det er maks. 

Anonymkode: 209a2...060

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får kun sykepenger av max 6G. Du får selvfølgelig ikke medberegnet noe som enda ikke er gått inn ilønnskjøringen, som lønnsoppgjøret, men det har ingenting å si om du allerede ligger over 6G , for det er maks. 

Ikke om arbeidsgiver forskutterer, da beholder man ordinær lønn. I allefall der man har tariffavtale. 

Anonymkode: db632...2e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos oss dekker arbeidsgiver mellomlegget mellom 6G og egen lønn. Det er veldig vanlig i bedrifter der mange tjener over 6G.

Anonymkode: fd0e9...b3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hos oss dekker arbeidsgiver mellomlegget mellom 6G og egen lønn. Det er veldig vanlig i bedrifter der mange tjener over 6G.

Anonymkode: fd0e9...b3e

Ts her

Har også hørt at arbeidsgiver skal dekke mellomlegget mellom 6G, derfor jeg ble så i tvil.

Men nå har jeg sendt mail til både NAV og HR, så håper jeg får et svar så jeg kan forstå dette bedre ☺️

Anonymkode: e3839...ba9

AnonymBruker
Skrevet

De kommer nok til å etterbetale lønnsøkningen, som alle de andre. Hvor mye krever din arbeidsgiver i refusjon fra Nav? Det kan du se på inntektsmeldingen. Det er det du skal ha utbetalt i lønn, selv om arbeidsgiveren din kun får refundert 6g.

Anonymkode: 89f82...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at arbeidsgiver betaler ut fastlønn uten tillegg, og så vil nav etterbetale deg for et gjennomsnitt av tilleggene i ettertid?

Anonymkode: 44651...d44

Skrevet

Dersom TS jobber i det offentlige forskutterer arbeidsgiver lønna, og får refusjon fra NAV. Da utbetales ordinær månedslønn pluss ordinære tillegg. 

Anonymkode: 37bb4...013

Skrevet

Husk at ikke overtid er med i grunnlaget 

Anonymkode: 6c103...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...