Gå til innhold

Bruker Posten snegler når de sender pakker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For akkurat én uke siden kjøpte jeg en vare på finn.no fra en dame som bor 3 mil unna meg, og hun sendte den i posten samme dag.

Jeg lå syk og kunne derfor ikke hente den, så posten virket da som et greit alternativ.

I finn appen kan jeg se hvor langt varen har kommet i prosessen, og den er fremdeles "på vei" 7 dager senere.

Er det mulig at det tar så lang tid?

Det hadde gått fortere med hest og kjerre 🙄

Anonymkode: 29719...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leveres ikke post hver dag i uka lenger.

Anonymkode: 887b1...18e

Skrevet

Nei, det bruker skilpadder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All post skal via Oslo for sortering først, så... ting tar tid. Og hvis du bor langt nord, så er det visst et godstog som har sporet av et sted. 

Anonymkode: 1d30a...49e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvordan pakka ble sendt. Posten har ulike produkter. Velger du det billigste, er det ikke prioritert og det tar den tida det tar. Hvis det haster, kan du betale mer og få raskere sending, og også "Expess over natt", hvor pakka kommer dagen etter.

Og så har jo Posten "effektivisert", slik at selv om ei pakke bare skal 3 mil, kan det godt hende pakka har reist 2-300 mil før den kommer fram, fordi den må innom et sentralt postanlegg i Oslo for sortering og videresending.

Anonymkode: e1736...9ee

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

All post skal via Oslo for sortering først, så... ting tar tid. Og hvis du bor langt nord, så er det visst et godstog som har sporet av et sted. 

Anonymkode: 1d30a...49e

Bor i Bergen

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hastighet er ikke prioritert, nei.

Men det går iallefall raskerer enn med PostNord.

For ikke å snakke om "Helt hjem" (aka "lengst vekk") som ikke en gang leverer til min nærmeste butikk og jeg derfor må kjøre over en mil for å hente. Det kan ta ukesvis. Og når man etterlyser en pakke fordi den har vært "under transport Ski" i en ukes tid, blir man bedt om å avvente... 

Anonymkode: a9e7d...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hastighet er ikke prioritert, nei.

Men det går iallefall raskerer enn med PostNord.

For ikke å snakke om "Helt hjem" (aka "lengst vekk") som ikke en gang leverer til min nærmeste butikk og jeg derfor må kjøre over en mil for å hente. Det kan ta ukesvis. Og når man etterlyser en pakke fordi den har vært "under transport Ski" i en ukes tid, blir man bedt om å avvente... 

Har erfaring med at "Helt hjem" leverer raskere enn posten og pakken står på postboksene i oppgangen når jeg står opp, så der er det full service, men vet mange har dårlige erfaringer med de

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lever i shittification æraen. Alle tjenester blir bare elendig. Post og pakkelevering er omtrent ikke-eksisterende. 

Anonymkode: 7fb40...20c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har erfaring med at "Helt hjem" leverer raskere enn posten og pakken står på postboksene i oppgangen når jeg står opp, så der er det full service, men vet mange har dårlige erfaringer med de

ts

Dersom du får dem i oppgangen, er jo det noe helt annet enn "lengst vekk" strategien de holder på med i litt mindre sentrale strøk.

Posten og PostNord leverer jo til de fleste tettsteder. Men ikke "lengst vekk". De har langt færre utleveringssteder (og leverer IKKE til postkasser i det hele tatt i mitt område), så da blir det ekstra herk med å måtte kjøre langt for å hente pakker (Posten og PostNord kan jeg hente kun få hundre meter hjemme fra)

Skrevet

Slår ikke helthjem, jeg kjøpte en pakke på finn.no som ble hentet hos selger den 26. august og den har fortsatt ikke kommet ut av terminalen i Oslo… 

Skrevet

Brevduer der satellitten er defekt forekommer ofte hos Posten og Postnord 😬🫣😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tjoheiii skrev (2 minutter siden):

Slår ikke helthjem, jeg kjøpte en pakke på finn.no som ble hentet hos selger den 26. august og den har fortsatt ikke kommet ut av terminalen i Oslo… 

Høres så alt for kjent ut.. Makan til møkka-selskap. Jeg har latt være å kjøpe av selgere på Finn.no om de insisterer på å bruke "helt hjem".  Vippser gjerne penger på forhånd om de kan sende med posten istedet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Før ville jeg helst få pakker med Posten, og det tok bare én dag så lenge avsender ikke var i en annen landsdel. Nå opplever jeg at Posten bruker mer tid på å frakte ei pakke tre mil fra Lørenskog enn andre bruker på å få noe fra USA og helt til meg. Kan jeg unngå Posten så gjør jeg det.

Anonymkode: 467d0...590

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres så alt for kjent ut.. Makan til møkka-selskap. Jeg har latt være å kjøpe av selgere på Finn.no om de insisterer på å bruke "helt hjem".  Vippser gjerne penger på forhånd om de kan sende med posten istedet. 

Ikke sant! Tror jeg skal begynne med det samme🙈

Skrevet

Du kan sende brev/pakke til adresse i nabohuset ti meter unna, men til et eller annet sentrallager i Oslo til distribusjon skal pakken/brevet okke som. Sånt tar tid 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden men har man som forbruker noen rettigheter når pakken er såpass forsinket? Jeg kjøpte noe på finn.no for å ha med på en sydentur til helga og nå ser det ut som at jeg må kjøpe det i butikk istedet… mye dyrere og ender opp med dobbelt opp av produktet… hadde ikke beregnet at levering skulle ta tre uker når det står på nettsiden deres at levering i sør-norge vanligvis tar 2-3 dager

Anonymkode: 98d37...163

Skrevet
Laraa skrev (1 minutt siden):

Du kan sende brev/pakke til adresse i nabohuset ti meter unna, men til et eller annet sentrallager i Oslo til distribusjon skal pakken/brevet okke som. Sånt tar tid 

Kan neppe være bra for miljøet 😕

Skrevet
Tjoheiii skrev (Akkurat nå):

Kan neppe være bra for miljøet 😕

Nei. Tror det verste eksempelet jeg har vært borti med sporing, var en pakke fra London. Det tok helt vanvittig med tid, så da jeg tok en titt på sporingen hadde den tatt seg en tur innom New Zealand, Singapore, Frankrike  Danmark og endelig Norge 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...