Gå til innhold

Hvor og hvordan oppbevarer du medisiner hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor eller hvordan oppbevarer du medisiner hjemme? Jeg har de i ett skap på kjøkkenet, men trenger plassen til noe annet. Så hvordan gjør du det, trenger idéer😀 ( tenker ikke på det som må stå i kjøleskap)

Anonymkode: 4d3fa...958

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I en boks i skapet på soverommet. Soverommet er eneste kjølige rom så det må være der. 

Anonymkode: 246ab...bd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en skuff i en kommode på stua. Ville helst hatt det på kjøkkenet, men det er rett og slett ikke plass.

Anonymkode: d1474...13a

AnonymBruker
Skrevet

Alt etter hvilke medisiner det er så er det bad, nattbord og en skuff i en kommode på soverommet. 

Anonymkode: 20f64...71d

AnonymBruker
Skrevet

I en boks på badet, oppå skapet. Det jeg bruker daglig er inni skapet sammen med de andre tingene jeg bruker daglig.

Anonymkode: 692a9...bb4

Skrevet

Det jeg bruker daglig står i kjøkkenskapet, men bruker dosett så kan strengt tatt ligge en annen plass. Andre medisiner ligger i en skuffe på badet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig mye medisiner og en suicidal ungdom, så vi har de i en Safe på soverommet. 

Anonymkode: 32d03...31e

AnonymBruker
Skrevet

Har vel en eske Ibux liggende å slenge et sted. 

Er det vanlig å ha så mye medisiner at det er et stort problem å finne et sted å ha dem?

Anonymkode: 9bf6f...571

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står i et skap på kjøkkenet sammen med plaster og lignende.

Anonymkode: ea98e...b95

AnonymBruker
Skrevet

I baderomsskuffen.

Anonymkode: df7fc...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Overskap på vaskerommet. Oppbevares i plastbokser med klapplokk per kategori. Sårbehandling. Forkjølelse. Reise. Katt. Reseptbelagt. 

Anonymkode: 41476...bb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har vel en eske Ibux liggende å slenge et sted. 

Er det vanlig å ha så mye medisiner at det er et stort problem å finne et sted å ha dem?

Anonymkode: 9bf6f...571

Vi har diverse til sårbehandling. Plaster og kompresser i ulike størrelser. Plasterspray. Desinfiserende midler. Og tilhørende utstyr.

Forkjølelse; paracett og ibux, lemsip, bronkyl, noskapin, nesespray, strepsils..

Litt reseptbelagt og annet som kan være greit å ha lett tilgjengelig. Bredspekteret antibiotika, og antibiotika mot UVI, paralgin forte, imovane, immodium, antihistaminer, postafen, 

febermåler for panne og manuell, saltvannsdråper, øyeskyllevann, og sikkert mer jeg ikke kommer på. 

Det er slikt man ikke føler for å kjøre byen rundt etter om noen først blir dårlig. 

Anonymkode: 41476...bb1

• Liker 2
Skrevet (endret)

I en boks i klesskapet mitt på soverommet

+ at det alltid ligger paracet og hostedempende/halslindrende i skuff på kjøkkenet

Endret av enkefru
AnonymBruker
Skrevet

Har fire bokser i skapet på ene soverommet. En til alt medisinsk for pus. En for sårstell og skader. En for daglig/hyppig medisiner. Og en for medisin som brukes sjeldnere. 

Så legger jeg medisiner og kosttilskudd for daglig bruk opp i pillebrett, som ligger på kjøkkenbenken. 

Anonymkode: c0029...714

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke medisiner hjemme. 

Hva slags sykdommer er det dere har, siden dere driver å oppbevarer medisiner hjemme?

Anonymkode: a0add...b9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags sykdommer er det dere har, siden dere driver å oppbevarer medisiner hjemme?

Tja, sykdom og sykdom, har hatt p-piller hjemme siden jeg var 14 iallefall...

Og bruker betablokkere fast, i tillegg til å ha migrenemedisin og smertestillende liggende. Allergimedisin til sommerhalvåret. 

Anonymkode: c0029...714

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har medisiner mot halsbrann, mot høyt blodtrykk (2 stk), overgangsalder-hormoner, allergimedisiner og mine vitaminer/tilskudd i boksen i klesskapet. 
K-56 år 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har du vel strengt tatt ikke noe med? :klo:

Jeg har medisiner i låsbart medisinskap på vaskerommet. Tabletter som tas daglig legger jeg i dosett hver mandag morgen.

Anonymkode: 0c3a5...ae7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor eller hvordan oppbevarer du medisiner hjemme? Jeg har de i ett skap på kjøkkenet, men trenger plassen til noe annet. Så hvordan gjør du det, trenger idéer😀 ( tenker ikke på det som må stå i kjøleskap)

Anonymkode: 4d3fa...958

I en boks i kjøkkenskapet. Har gjort det i alle år. 

Skrevet

Jeg har multidose og har den i en boks på kjøkkenbenken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...