AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:23 #1 Skrevet tirsdag kl 08:23 Noen som vet om det er noen restriksjoner på størrelse på koffert, i economy class? vi trenger en koffert, men jeg har en sånn amerikansk type. Tror den er kanskje en meter i lengde/høyde el noe. Jeg finner ikke noe om det, men vil ikke ta sjanse på å bruke den, for så å få beskjed på flyplassen. Ang vekt, så har nettsiden jeg bestilt fra 30 kg, men når jeg går inn på booking via flyselskapets nettside, så står det 40 kg. Blir det feil av meg å «anta» at 40 er riktig, i tilfelle jeg ender med å kjøpe noe jeg liker, som er tyngre, på reise? Derfor lurer på koffert størrelse. Anonymkode: a6e29...821
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:27 #2 Skrevet tirsdag kl 08:27 Familien reiser med dem ofte. Men, hvis du har kjøpt billett med en vektklasse, ville jeg forholdt meg til den. De kan ha egne avtaler med selskapet, og det er fryktelig kjipt å måtte legge kaste ti kilo bagasje. Anonymkode: 14fd9...1d8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:30 #3 Skrevet tirsdag kl 08:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Familien reiser med dem ofte. Men, hvis du har kjøpt billett med en vektklasse, ville jeg forholdt meg til den. De kan ha egne avtaler med selskapet, og det er fryktelig kjipt å måtte legge kaste ti kilo bagasje. Anonymkode: 14fd9...1d8 Men hva er riktig. En tredjepart, eller flyselskapet som faktisk driver det. Turkish egen nettside 40. men uansett, 30 er ikke lite det heller, så lurer på om det er restriksjoner på størrelsen? Vet at det er restriksjoner på Max vekt pr kolli. Anonymkode: a6e29...821
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:06 #4 Skrevet tirsdag kl 10:06 Ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men andre flyselskaper opererer med ulike grenser for bagasjevekt basert på bookingklasse (altså ikke seteklassen som coach, business etc., men basert på prisen du betaler for billetten). Det er ikke enkelt å se hvilken bookingklasse billetten tilhører når du søker billige billetter, men du kan altså "risikere" å sitte ved siden av en som har betalt 50 kroner mer enn deg, men som får lov til å ta med 10 kilo mer bagasje enn deg… Kronglete system. Anonymkode: ddfbc...00d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:18 #5 Skrevet tirsdag kl 10:18 Når det er 40kg, er det nesten garantert 2 kolli á 20kg. Det er ikke tillatt med 40kg i 1 kolli med mindre det sendes som spesialbagasje pga vekthåndtering for de ansatte. Anonymkode: 353ac...512
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:19 #6 Skrevet tirsdag kl 10:19 Men det er forresten din booking som betyr noe. Ikke hva det står på nettsiden til flyselskapet, da de tilbyr mer til sine direktekunder enn tredjeparter nødvendigvis gjør. Anonymkode: 353ac...512
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:36 #7 Skrevet tirsdag kl 10:36 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er forresten din booking som betyr noe. Ikke hva det står på nettsiden til flyselskapet, da de tilbyr mer til sine direktekunder enn tredjeparter nødvendigvis gjør. Anonymkode: 353ac...512 Jeg tror ikke jeg gjorde meg ordentlig forstått. min booking bekreftelse/billett fra tredjepart sier 30 kg MIN egen booking inn på Turkish sin nettside, der det står manage your booking, og man kan velge sete, måltider og ev kjøpe ekstra bagasje. DER står det 40 kg innsjekket inkl. Jeg snakker ikke om generelle bagasje regler. Må jo kunne stole på at det som står i nettsiden deres stemmer. Så var spørsmålet om det er noe størrelse krav for innsjekket bagasje? Jeg snakker ikke om vekt. Der vet jeg at Max er 32 kg pr kolli. Anonymkode: a6e29...821
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:06 #8 Skrevet tirsdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tror ikke jeg gjorde meg ordentlig forstått. min booking bekreftelse/billett fra tredjepart sier 30 kg MIN egen booking inn på Turkish sin nettside, der det står manage your booking, og man kan velge sete, måltider og ev kjøpe ekstra bagasje. DER står det 40 kg innsjekket inkl. Jeg snakker ikke om generelle bagasje regler. Må jo kunne stole på at det som står i nettsiden deres stemmer. Så var spørsmålet om det er noe størrelse krav for innsjekket bagasje? Jeg snakker ikke om vekt. Der vet jeg at Max er 32 kg pr kolli. Anonymkode: a6e29...821 1. Size Limits (All Routes) Your checked bag must be no more than 158 cm in total—adding up the length + width + height. That’s about 62 inches. Anonymkode: 353ac...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå