AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Små barn stirrer ofte på folk, men også barn opp til 10-12 års alderen. Jeg har jobbet med barn og vet at det for noen små barn er naturlig å stirre, men da avleder man de fra å stirre på folk eller sier at det ikke er høflig å glo på folk. Hvis jeg sitter på en benk og soler meg eller feks spiser et eple og det går barnefamilier forbi, er det altså noen barn som stirrer slik og snur seg flere ganger når de har passert,og foreldrene ser at de stirrer men sier ingenting til de. Jeg begynner å lure på om jeg har noe i ansiktet eller i håret som gjør at det er spennende for de å stirre slik. I går stod jeg på trappen utenfor en bygård og ringte på, og en turist familie/tyskere passerte. Ungene på ca 6-12 år snudde seg og stirret og fortsatte å stirre når de gikk forbi trappen. Det er sikkert mange voksne og foreldre som ikke legger merke til at barn stirrer, men jeg gjør det og synes det er en uting når barn skal stirre på fremmede lenger enn et par sekunder. Anonymkode: 7d342...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Kan ikke si jeg har opplevd at barn, spesielt større barn, har stirret på meg slik du beskriver altså. At små barn kikker er naturlig. I den grad mine barn har "stirret på noe" så er det gjerne fordi noe skiller seg ut, som en rar hatt eller et plagg f.eks. Anonymkode: 6677a...eff 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Jeg må minne mine barn på det. De veit de ikke skal, men glemmer det noen ganger. Skal det sies at de aldri har stirret pga noe negativt. De forklarer altid hvorfor of det er enten den personen var pen eller gikk med noe fint 😊 Anonymkode: 9260c...ec1 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Hvis du synes det er ubehagelig at andre ser på deg kanskje du bør stanne hjemme. Anonymkode: 22637...40f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du synes det er ubehagelig at andre ser på deg kanskje du bør stanne hjemme. Anonymkode: 22637...40f De "ser" ikke, men stirrer i 10-15 sekunder og av og til lenger. Ts Anonymkode: 7d342...cc6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Ja jeg lærer mitt barn å ikke stirre eller peke på andre mennesker. Anonymkode: c896c...4fc 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Ja, det forsøker man jo å lære dem. Men det kan være vanskelig, både for barn og voksne, å ikke se litt ekstra om man ser noen som virkelig skiller seg ut. Så om du opplever mye "stirring" og ikke ønsker det, ville jeg gjort en innsats for å bli mer "ordinær og anonym". Anonymkode: cf8ab...279 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Smil og si hei. 🙂 Det gjør jeg. 😅 Da får du et vakkert smil og et hei tilbake. 😄 De utforsker bare verden. Det er ikke fordi du ser ut som alien eller har glemt en halv brødskive i munnviken. 🤣 Det er ikke uhøflig. De er barn. 😄 Anonymkode: 6afba...69a 4 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smil og si hei. 🙂 Det gjør jeg. 😅 Da får du et vakkert smil og et hei tilbake. 😄 De utforsker bare verden. Det er ikke fordi du ser ut som alien eller har glemt en halv brødskive i munnviken. 🤣 Det er ikke uhøflig. De er barn. 😄 Forskjell på en fireåring og en 11-13 åring som glor, fordi de aldri har hørt at man ikke skal stirre på andre folk. Ts Anonymkode: 7d342...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden At barn ser kan bety også du er fin spennende . De kan også være unger som ikke ser så ofte nye folk. Ting trenger ikke være negativt . Barn som ser på meg smiler jeg til😃 Anonymkode: f2061...860 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Kommer ann på alderen. Mine var veldig på det når de var 1-2 år, men nå når de er 10 og 8 gjør de ikke det lenger Anonymkode: 7b351...6f5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Stirring tror jeg bare er barns måte å ta inn inntrykk på. Den minste kan noen ganger stoppe opp å stirre litt (hun er 4), men det tror jeg er mest fordi hjernen jobber på høygir med å prosessere et eller annet nytt. Etter at de eldste barna bikket 5-6 år så kan jeg ikke huske episoder hvor de har stirret. Om det skjer så tror jeg jeg ville ha nevnt for dem at ikke alle synes det er greit uten å lage en stor sak ut av det. Selv pleier jeg enten å si "hei" eller vinke med et smil om jeg ser at det barn stirrer veldig. De er stort sett bare nysgjerrige. Anonymkode: ab2f1...b5b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Små barn stirrer ofte på folk, men også barn opp til 10-12 års alderen. Jeg har jobbet med barn og vet at det for noen små barn er naturlig å stirre, men da avleder man de fra å stirre på folk eller sier at det ikke er høflig å glo på folk. Hvis jeg sitter på en benk og soler meg eller feks spiser et eple og det går barnefamilier forbi, er det altså noen barn som stirrer slik og snur seg flere ganger når de har passert,og foreldrene ser at de stirrer men sier ingenting til de. Jeg begynner å lure på om jeg har noe i ansiktet eller i håret som gjør at det er spennende for de å stirre slik. I går stod jeg på trappen utenfor en bygård og ringte på, og en turist familie/tyskere passerte. Ungene på ca 6-12 år snudde seg og stirret og fortsatte å stirre når de gikk forbi trappen. Det er sikkert mange voksne og foreldre som ikke legger merke til at barn stirrer, men jeg gjør det og synes det er en uting når barn skal stirre på fremmede lenger enn et par sekunder. Anonymkode: 7d342...cc6 Tyskere glor faktisk veldig mye! Bodde i Tyskland og herregud jeg ble lei. Anonymkode: d3d4b...91a 3 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Selvfølgelig. Men foreldre nå til dags gir jo ingen oppdragelse, så da fortsetter jo barna å glo. Dagens foreldregenerasjon må være tidenes verste i Norge. Anonymkode: 14477...9a4 1 1
Tubaluba Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Små barn stirrer ofte på folk, men også barn opp til 10-12 års alderen. Jeg har jobbet med barn og vet at det for noen små barn er naturlig å stirre, men da avleder man de fra å stirre på folk eller sier at det ikke er høflig å glo på folk. Hvis jeg sitter på en benk og soler meg eller feks spiser et eple og det går barnefamilier forbi, er det altså noen barn som stirrer slik og snur seg flere ganger når de har passert,og foreldrene ser at de stirrer men sier ingenting til de. Jeg begynner å lure på om jeg har noe i ansiktet eller i håret som gjør at det er spennende for de å stirre slik. I går stod jeg på trappen utenfor en bygård og ringte på, og en turist familie/tyskere passerte. Ungene på ca 6-12 år snudde seg og stirret og fortsatte å stirre når de gikk forbi trappen. Det er sikkert mange voksne og foreldre som ikke legger merke til at barn stirrer, men jeg gjør det og synes det er en uting når barn skal stirre på fremmede lenger enn et par sekunder. Anonymkode: 7d342...cc6 Kanskje de merker at du blir ubekvem? Jeg pleier å smile til barn som stirrer, får som regel et sjenert smil tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Jeg er en veldig kjekk mann, og folk glor hele tiden. Spesielt barn og psykisk utviklingshemmede. Anonymkode: e051e...c99 1
Luckiness Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Jeg tenker det er mer naturlig at den enkelte tilegner seg kunnskap om barns nysgjerrighet og utvikling i stedet for å ilegge et negativt syn på barna og foreldrene hvis en opplever et merkbart ubehag ved at et barn stirrer. Alle har vært barn. La resten få vokse opp også uten at barn skal ilegges ansvaret for å dempe nysgjerrighet for omgivelsene. Det er vel sjeldent slik at barn stirrer mer enn i noen få sekunder i det de går forbi noen.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Tubaluba skrev (2 timer siden): Kanskje de merker at du blir ubekvem? Jeg pleier å smile til barn som stirrer, får som regel et sjenert smil Luckiness skrev (1 time siden): Jeg tenker det er mer naturlig at den enkelte tilegner seg kunnskap om barns nysgjerrighet og utvikling i stedet for å ilegge et negativt syn på barna og foreldrene hvis en opplever et merkbart ubehag ved at et barn stirrer. Alle har vært barn. La resten få vokse opp også uten at barn skal ilegges ansvaret for å dempe nysgjerrighet for omgivelsene. Det er vel sjeldent slik at barn stirrer mer enn i noen få sekunder i det de går forbi noen. Nei mange stirrer i 10-20 sekunder, og snur seg og fortsetter å stirre mens de går Ts Anonymkode: 7d342...cc6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei mange stirrer i 10-20 sekunder, og snur seg og fortsetter å stirre mens de går Ts Anonymkode: 7d342...cc6 du er vel en weirdo da Anonymkode: e2440...b12 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): du er vel en weirdo da Anonymkode: e2440...b12 Ja må vel være det😆 Ts Anonymkode: 7d342...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå