Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor har det blitt så mange miljø politiet her inne som skal hele tiden kalge på hva andre gjør? jeg er erlig jeg er ikke noe spesielt opptatt av miljøet men vet du hva det er faktisk ikke du heller som om du kanskje liker å tro det 

for da hadde du handlet alt brukt, hatt el bil hvis du hadde bil, ikke handlet mer enn en gang i uka, hatt en egen grønnsakshage, brukt handlenett vær enste gang, brukt tøy blei, lage alt mat fra bunn av hver enste dag, ikke noe som helst bestilling av mat, lage alle gaver selv, strykke\sy klær selv, alderi kaste mat, brygga øl, laget smør, hatt høner

alt i alt er det ingen som har tid til å gjøre alt det der uansett når man er i jobb og måtte levd som amish folk så slutt å klag på alle andre når man ikke er noe bedre selv 

det her er også bare en liten delv av det dere så kaldte miljøbevisste burde gjøre, dere er ikke så opptatt av det som dere skal ha det til så slutt og mas på alle andre, for det er faktisk ingen som kan gjøre absolutt alt 

som sagt jeg er ikke noe opptatt av miljøet men det er forsatt ting jeg gjør som kan være bra for eks

vi har en grønnsakshage for da blir maten mye billigere, vi har en kompost som vi kan bruke som gjord neste år, prøver og bruke handlenett mest mulig fordi det er dyrt med poser, jeg skulle gjerne handle mer brukt klær men det er lite spennende å få kjøpt, jeg skulle gjerne gitt bort hjemmelagde gaver men det er ingen som vil ha 

Anonymkode: 86cd0...65f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nuvel. Jeg: 

Flyr aldri

Har ikke bil

Kildesorterer

Kjøper svært lite klær, flere år siden sist.

Kaster aldri noe mat

Kjøper gjerne brukt eller gjenbruk

Sykler elsykkel

Hugger egen ved

Dyrker poteter og gulrøtter selv

Bruker aldri sminke eller annen kosmetikk

Dusjer annenhver dag

Bor enkelt

Pusser ikke opp.

Pretty good😊

Anonymkode: 07e51...2d7

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nuvel. Jeg: 

Flyr aldri

Har ikke bil

Kildesorterer

Kaster aldri noe mat

Sykler elsykkel

Hugger egen ved

Dusjer annenhver dag

Bor enkelt

Pusser ikke opp.

Pretty good😊

altså dem enste som er 100 prosent opp tatt av miljø er dem som lever som amish, altså som man levde flere hundre år tilbake å det er det nok ingen som gjør hvertfall ikke når man er på kg, da hadde man jo ikke hatt mobil eller pc ikke hadde man hatt tid til å jobbe heller hvis man skal bruke mange timer på å lage mat, vaske klær i bekken, slå gresset med jå og mye mye mer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nuvel. Jeg: 

Flyr aldri

Har ikke bil

Kildesorterer

Kaster aldri noe mat

Sykler elsykkel

Hugger egen ved

Dusjer annenhver dag

Bor enkelt

Pusser ikke opp.

Pretty good😊

Imponerende. Respekt!

Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Imponerende. Respekt!

Kan også være at personen er fattig, at det ikke er et valg, men en måte å overleve på under Støre regjeringen…..….hvem vet?..

• Nyttig 1
Skrevet
Disni skrev (3 minutter siden):

Kan også være at personen er fattig, at det ikke er et valg, men en måte å overleve på under Støre regjeringen…..….hvem vet?..

FunFact:

Klimaet driter i hvor mye vi har på konto. Klimaet bryr seg om hvor mye vi forbruker.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Miljøpoliti skrives i ett ord.

Anonymkode: aa08a...9b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel an å være opptatt av miljø uten å gå all in? Alt hjelper. Hvis man ikke er opptatt av å gjøre noe som helst, er man vel ikke så opptatt av verken folk eller dyr i framtida. Det vil ikke jeg ha på samvittigheten, så jeg gjør så mye jeg kan.

Anonymkode: c465f...8c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det går vel an å være opptatt av miljø uten å gå all in? Alt hjelper. Hvis man ikke er opptatt av å gjøre noe som helst, er man vel ikke så opptatt av verken folk eller dyr i framtida. Det vil ikke jeg ha på samvittigheten, så jeg gjør så mye jeg kan.

Anonymkode: c465f...8c7

joda det gjør det men poenget var først og fremst at man ikke trengr og prekke det på alle andre som ikke er så opptatt av det når dem ikke er så mye bedre selv 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

joda det gjør det men poenget var først og fremst at man ikke trengr og prekke det på alle andre som ikke er så opptatt av det når dem ikke er så mye bedre selv 

Jeg skal være enig i at mange sikkert kan gjøre mer, men litt av problemet med denne tankegangen er at vi faktisk deler planeten vi bor på.

Det blir litt det samme som om når du bor i et borettslag eller et sameie. Du kan selvfølgelig gjøre hva du vil i din leilighet, men dersom det du gjør volder skade på felles bygningsmasse eller bomiljø, vil jeg påstå at jeg er i min fulle rett til å protestere mot det.

Anonymkode: c2d92...97a

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

FunFact:

Klimaet driter i hvor mye vi har på konto. Klimaet bryr seg om hvor mye vi forbruker.

Du forsto ikke….ha en fin dag. 
det går fint med klima👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

altså dem enste som er 100 prosent opp tatt av miljø er dem som lever som amish, altså som man levde flere hundre år tilbake å det er det nok ingen som gjør hvertfall ikke når man er på kg, da hadde man jo ikke hatt mobil eller pc ikke hadde man hatt tid til å jobbe heller hvis man skal bruke mange timer på å lage mat, vaske klær i bekken, slå gresset med jå og mye mye mer 

Nei, er minimalt opptatt av miljøet faktisk. Jeg bare lever sånn pga jeg trives med det og finner det behagelig.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Imponerende. Respekt!

Faktisk langt fra imponerende, da det faller meg helt naturlig.

Det er vel litt med å leve litt utenfor a4-boxen og hamsterhjulet.

AnonymBruker
Skrevet
Disni skrev (3 timer siden):

Neida, langt fra fattig. Slik livsførsel er imidlertid veldig rimelig, så det er jo et pluss.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Faktisk langt fra imponerende, da det faller meg helt naturlig.

Det er vel litt med å leve litt utenfor a4-boxen og hamsterhjulet.

Jeg er imponert og respekterer deg.

Jeg gjør selv en del miljø- og klimaprioriteringer, men ikke like mye eller like strukturert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nuvel. Jeg: 

Flyr aldri

Har ikke bil

Kildesorterer

Kaster aldri noe mat

Sykler elsykkel

Hugger egen ved

Dusjer annenhver dag

Bor enkelt

Pusser ikke opp.

Pretty good😊

Slenger meg på denne. Pleier å ta en tur utenlands hvert tredje år eller så, men da tar vi tog. Bruker ikke gavepapir, kun resirkulerte varianter som vi lager på juleverksted hvert år. Stemmer grønt. Ukeshandler. Brukte selvfølgelig tøybleier på begge barna, gikk kjempebra! Vil også legge til at det ene største valget vi kan ta for planeten er å droppe melk og kjøtt. Vært veganer i 17 år nå💚 

Så kommer whataboutism: men du har jo mobil!! Ja, jeg har både mobil som er 8 år gammel og jeg har jobb-PC. For 3 år siden tok jeg også en flytur (eneste på 11 år nå). Jeg gjør mitt beste og ingen er perfekte🤷‍♀️ 

Dette innlegget fra ts er jo et perfekt eksempel på det at man skal "ta" de som faktisk prøver å gjøre noe. Og hvorfor jeg bryr meg? Jeg ønsker å kunne se mine barnebarn i øynene og si at jeg gjorde mitt beste. Jeg ønsker at deres barnebarn skal ha en beboelig klode.

https://www.forbes.com/sites/trevornace/2018/06/07/this-is-the-single-biggest-thing-you-can-do-to-reduce-your-impact-on-earth-avoid-meat-and-dairy/

Anonymkode: 997cb...98c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...