Gå til innhold

Erfaring med hunter støvler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe Hunter gummistøvler, men er litt usikker. Har noen her erfaring med dem? Er de verdt prisen, eller finnes det bedre alternativer? Hvordan er de å gå med over tid? Setter pris på erfaringer og innspill 😊

Anonymkode: 7b7a1...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke samme kvalitet som for 10-15 år siden! Ikke verdt prisen nå. Kjøp heller MuckBoots.

Anonymkode: b11d3...e9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ikke samme kvalitet som for 10-15 år siden! Ikke verdt prisen nå. Kjøp heller MuckBoots.

Jeg tror kanskje ikke MuckBoots er det som greit erstatter Hunter. To helt forskjellige typer støvler. Muckboots ser ut som noe bonden bruker på gården, mens Hunter støvler finnes i alle mulige farger og brukes sjelden sammen med arbeidstøy. Jeg har to par Hunter som jeg er superfornøyd med, men de er nok minst 7-8 år gamle. Et par blanke gule og et par i sølv ;)

Ser disse får gode anmeldelser, ville nok vurdert å prøve et par om jeg skulle ha nye støvler nå:
https://fubukiboots.com/en-no/products/okinawa?variant=50831296364871

• Liker 2
Skrevet

De er ikke verdt prisen. Jeg liker bedre de fra Jula og Duckboots. Det er jo bare noen få dager i året det regner så mye at man trenger høye gummistøvler, så å kjøpe noen svindyre man bare bruker et par ganger i året, blir for teit i min verden.

https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/sko/fritidssko/stovler/neoprenstovler-028961/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19748523308&gbraid=0AAAAACuKtipyd3kec7PgU0IB5xzDU9-Dc&gclid=Cj0KCQjwoP_FBhDFARIsANPG24PztWFEoJpAwWz28C6JO2e-v2grxpU99q5XlDe7KSBls8p8XqtOESAaAkfUEALw_wcB

Anonymkode: 10c7e...c2a

Skrevet
-jk- skrev (12 minutter siden):

Jeg tror kanskje ikke MuckBoots er det som greit erstatter Hunter. To helt forskjellige typer støvler. Muckboots ser ut som noe bonden bruker på gården, mens Hunter støvler finnes i alle mulige farger og brukes sjelden sammen med arbeidstøy. Jeg har to par Hunter som jeg er superfornøyd med, men de er nok minst 7-8 år gamle. Et par blanke gule og et par i sølv ;)

Ser disse får gode anmeldelser, ville nok vurdert å prøve et par om jeg skulle ha nye støvler nå:
https://fubukiboots.com/en-no/products/okinawa?variant=50831296364871

Ser den :) Jeg benytter dem i stallen. Super kvalitet på Hunter før, vet ikke når det dalte, men jeg kjøpte et par i fjor, og de er allerede lekk og har fårr sprekk. Da hadde jeg gått for noen fine vanntette ridestøvler kanskje? Hvis man ønsker hæl på dem, og langt elegant skaft. Ofte billigere enn merkevarene som pushes av retusjerte influencere, og av bedre kvalitet!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 9.04):

Skjønner hva du mener, og det er synd at kvaliteten har gått ned så mye trodde de skulle vare . Jeg er mer ute etter gummistøvler til hverdagsbruk, så det er litt dumt å høre at de sprekker så fort. Jeg lar meg ikke påvirkes av influencere, men har sett på Hunter en stund, synes de er fine og klassiske.☺️

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (På 9.9.2025 den 10.04):

Enig, jeg ser mer etter noe i stil med Hunter til hverdags. så bra  å høre at dine har vart i så mange år! Hvordan har de holdt seg? Synes du de er særlig tunge ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enig, jeg ser mer etter noe i stil med Hunter til hverdags. så bra  å høre at dine har vart i så mange år! Hvordan har de holdt seg? Synes du de er særlig tunge ?

Tunge er de absolutt ikke synes jeg. Jeg har slitt ut 3 par tidligere, men de har da også blitt svært mye brukt. Typ turer i skog og mark på 22km osv. 

Skrevet

Kjøpte mine i 2005 så de har holdt seg bra vil jeg si ^^,

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (4 minutter siden):

Kjøpte mine i 2005 så de har holdt seg bra vil jeg si ^^,

Jeg hadde hatt mine forrige siden 2008! Men nå er kvaliteten en helt annen dessverre. Dumt det er sånn. Bedre at de går opp i pris, enn at de gjør om på gummiproduktet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde hatt mine forrige siden 2008! Men nå er kvaliteten en helt annen dessverre. Dumt det er sånn. 

Føler det er ofte sånn. Noe selger godt, men så skal de gjøre kvaliteten dårligere 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 10.19):

De er ikke verdt prisen. Jeg liker bedre de fra Jula og Duckboots. Det er jo bare noen få dager i året det regner så mye at man trenger høye gummistøvler, så å kjøpe noen svindyre man bare bruker et par ganger i året, blir for teit i min verden.

https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/sko/fritidssko/stovler/neoprenstovler-028961/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19748523308&gbraid=0AAAAACuKtipyd3kec7PgU0IB5xzDU9-Dc&gclid=Cj0KCQjwoP_FBhDFARIsANPG24PztWFEoJpAwWz28C6JO2e-v2grxpU99q5XlDe7KSBls8p8XqtOESAaAkfUEALw_wcB

Anonymkode: 10c7e...c2a

Akkurat det er veldig avhengig av hvor man bor. Hørt om Vestlandet, og ikke minst Bergen?

Anonymkode: 69ab5...0a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Akkurat det er veldig avhengig av hvor man bor. Hørt om Vestlandet, og ikke minst Bergen?

Anonymkode: 69ab5...0a9

Nok av myr her på østlandet også, så om man liker å gå tur i skogen på høsten eller våren er det en stor fordel med noe vanntett og helst ganske høyt skaft...

Jeg bruker mine nok til å slite ut et par i ny og ne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Har både nye og gamle. Mitt eldste par er sikkert 10 år gamle, fortsatt vanntette. Samme med paret jeg kjøpte for to år siden. Kjøpte dem direkte fra https://hunterboots.co.uk/

Pass på, mange scam sider i omløp som later som at de er Hunter Norge.

Anonymkode: df860...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...