AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Langt innlegg Stadig kritikk og negativitet. Ingenting jeg gjør er godt nok. Tar det opp med han, sier at jeg føler meg ikke god nok og lurer på om han er irritert på meg for noe. Han påstår han ikke er det og det er bare sånn han er. Jeg sier at jeg ikke har det bra og det er ikke hans problem. Men hvis partneren din ikke har det bra, vil ikke du finne ut eller prøve å gjøre noe med ? Når han går gjennom ting som plager han eller han har det vondt/syk eller noe, så gjør jeg alt for at han skal ha det bra eller få det bedre. Tar jeg opp ting som plager meg på jobb eller annet, så lytter han og vi snakker om det. Men når jeg vil tar opp oppførselen hans, den stadige kritikken, så går han rett i forsvar. Jeg bruker mye JEG, jeg føler sånn og sånn, men han sier han ikke forstår det og at jeg må ikke føle sånn og sånn. Kommer liksom ingen vei. Hadde en diskusjon i går, han hadde vært jævlig irritert hele søndagen og glefset til meg på alt. Mandagen hadde vi begge fri fra jobb og skulle rydde ute. Han spurte meg flere ganger i løpet av dagen om jeg hadde det bra. Fysisk hadde jeg det bra og svarte at jeg hadde det bra. Men på kvelden spurte han igjen. Skjønte at det var det psykiske han lurte på. Jeg sa at når han var så irritert eller frustrert, og glefset til meg en hel dag, så følte jeg meg ikke bra. At jeg lurte på om jeg hadde gjort eller sagt noe galt søndagen. Han påstod at det var ikke noe jeg hadde gjort og kunne ikke forstå hvorfor jeg hadde vært litt stille hele mandagen. Og når jeg forklarer hvorfor,vil han ikke godta svaret. Og da er vi like langt. Hvordan få han til å forstå ? Anonymkode: 9cda3...26c
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Hva hadde du rådet andre til å gjøre? Anonymkode: 54765...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Du kan forlate forholdet. Men du kan ikke få han til å forstå når han ikke ønsker det. Anonymkode: 5f369...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september Hvorfor orker du? Liker du å pine deg selv, siden du fortsatt holder på i det forholdet? Anonymkode: e13d4...047 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september Endre måten du tar det opp på, neste gang han er dust si heller "nå er jeg lei av å fortelle deg at denne oppførselen din kke er OK, så dette er siste gang - du skjerper deg eller vi er ferdig" og MEN DET! Anonymkode: 84ced...b6d 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Skrevet 9. september Dere kan jo prøve parterapi, men dessverre tror jeg han har rett i at det er bare sånn han er. Å forandre vaner og meninger er mulig i voksen alder, men å forandre personlighet er omtrent umulig. Og da må du gå fra han. Du fortjener bedre. Anonymkode: bd5b2...930
Ingefær85 Skrevet 9. september #8 Skrevet 9. september Men har han alltid vært slik, eller er det en endring som har skjedd slik siste tiden? Jeg ville nok forsøkt å prate ordentlig med ham først. Finne ut om noe plager ham, for så å forsøke parterapi om ikke det har noen effekt. Han bør jo være motivert og ha ønske om endringer dersom parterapi skal ha noen effekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå