Gå til innhold

Dyr varsler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe inn en dyr varsler, bor landlig med mye skogsområder og elgfare. Men har det noe for seg? El bilen går nærmest lydløs så det kan kanskje være til litt hjelp? 

Anonymkode: e20dd...815

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva er en dyr varsler? 

Anonymkode: 77561...3aa

• Liker 2
Skrevet

En kostbar varsler? For/mot hva?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags varsler er det du tenker på? Og hvorfor er det viktig at den er dyr?

Anonymkode: ef242...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå for en billig varsler i stedet.

Anonymkode: 4a06c...350

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du at dyr skal varsle deg om? Er det når børsene åpner og stenger? Eller kanskje nedbør? Nei, UV-stråler må det være! Hvilken lyd skal det være? Fuglesang eller foretrekker du noe mer eksotisk som elefantens lyder?

Anonymkode: a244d...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mange, og som med rette, påpeker litt språkforvirring. "Dyr varsler", betyr en varsler som er dyr/kostbar. Det kan også bety at "dyr varsler", altså at det er et dyr som varsler om et eller annet, som en hund som bjeffer på fremmede. Men siden du skriver om skog og elg, antar jeg at det ikke er det du mener. Antar du mener "dyrevarsler" eller viltvarsler. Et lite mellomrom for mye kan endre hele betydningen av et ord i det norske språket, så det er veldig viktig at man ikke er for ivrig på mellomromstasten, og at man kontrollerer at den ofte overivrige stavekontrollen ikke legger inn mellomrom på feil sted av seg selv.

Selv har jeg aldri tenkt at det er noe behov for å skremme dyr. Jeg tror det er bedre å kjøre forsiktig og være på vakt, slik at man rekker å stoppe for eventuelle dyr. Det vil også hjelpe veldig om veikantene ryddes og holdes fri for trær og busker 4-5 meter ut til hver side slik at det er mulig å se dyrene, og at de kan se deg, før de står i veibanen.

Anonymkode: 80257...3d6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...