Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tror ikke samboeren min tør å fri jeg, han tror at jeg forventer at han skal gjøre noe superduperromantisk, og han tror ikke at jeg blir fornøyd hvis han ikke har et helt perfekt frieri :ler:

Men, jeg tror nok ikke det skal SÅ mye til ;)

Hehe, er nok lett å falle i den fella om man er gutt. Ser man på tv-serier, filmer, blader og sånt så virker det jo som om gutten er superromantisk og at jenta forventer det superromantiske frieriet.

Min vet at jeg forventer mye av et frieri han :ler: Men altså, ikke mye som i et dusin roser, romantisk musikk og at alt skal være perfekt. Vi er egentlig ganske enig om slike ting, heldigvis:)

Du får si til kjæresten at du ikke trenger noe superromantisk frieri da vet du :sjarmor:

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde avtalt med hennes foreldre at vår datter skulle sove hos dem fra lørdag til søndag.

Da vi hadde levert henne og kommet hjem ba jeg min samboer om å pakke bagen for en natt, men sa ikke hva vi skulle.

Så kjørte jeg henne opp til et utsiktspunkt i Holmenkollen hvor jeg hadde fått en kompis til å tenne noen fakler. Dette var på kvelden i mars.

Jeg ba henne gå ut av bilen, og da vi var ute gikk jeg ned på kne og fortalte henne hvor mye jeg elsker henne, gav henne en diamantring jeg hadde brukt flere uker på å finne og spurte henne om hun ville gifte seg med meg.

Hun svarte ja, (hadde ikke spurt om jeg ikke hadde vært sikker på det svaret :-)). Så sto vi å så utover Oslofjorden og byen en stund (heldig med været, det var helt stjerneklart) før vi kjørte ned til Holmenkollen Park og spiste på De fire stuer. Så overnattet vi på hotellet og hadde en fin natt sammen.

Må legge til at jeg hadde ringt faren hennes og bedt om hans tillatelse til å få hennes datters hånd et par dager i forveien.

Skrevet

Så mange fine historier her :)

Vi hadde kjøpt ringer og gravert dem. Altså blitt enige om at vi skulle forlove oss og datoen. Det var mannen min som bestemte datoen, det skulle være på bursdagen min (da slapp han å ha så mange datoer å huske på :) )

Vi hentet ringene hos gullsmeden og han skulle absolutt ikke ta de på med en gang. Så kjørte han oss ut til et sted der vi ofte har vært sammen. Vi klatret over gjerdet til geitekillingene og så gikk han ned på kne og fridde på ordentlig. Det hele ble på en måte litt kunstig siden vi hadde bestemt det på forhånd, men det var veldig romantisk likevel. Jeg klarte å svare "Ja, men han spiser på meg". Det var en geitekilling som prøvde å knyte opp skolissene mine :)

Litt over et år etterpå var vi mann og kone.

Skrevet
Jeg klarte å svare  "Ja, men han spiser på meg". Det var en geitekilling som prøvde å knyte opp skolissene mine  :)

:ler:

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har nå vært sammen i 8 år, og har bodd sammen omtrent like lenge. Har fått to barn som er 4 og 5 år, og jeg gikk leeeenge og ventet på at han skulle fri. At jeg ønsket å gifte meg var ikke noen hemmelighet, verken for gubben eller øvrige familie, men jeg ville jo ikke måtte DRA ham opp kirkegulvet heller da... Forøvrig visste han at jeg forventet meg et skikkelig frieri, og ikke en sånn "døh, ska vi ta og forlove oss eller?" Med et frieri ventet jeg at han skulle gjøre det ordentlig, og at vi med det også eventuelt skulle fastsette bryllupssdato.

Så... På nyttårsaften kl. 0002 - jeg og ungene satt inne og så ut av vinduene på fyrverkeriet, han var ute og skjøt opp et par raketter. Da han kom inn, var han blussende rød i kinnene (av kulda tenkte jeg) og holdt hendene på ryggen. Så ba han meg komme ut på gulvet. Ungene satt i sofaen og så på. Så gikk han ned på kne foran meg, rakte frem 5 av de lengste og største røde rosene jeg noensinne har sett, og spurte med blanke øyne og skjelvende røst om jeg ville gifte meg med ham og være hans resten av livet. Tårene trillet på meg også da jeg svarte at selvfølgelig ville jeg det! (fatter ikke at han var så nervøs egentlig - han VISSTE jo at jeg ville svare ja ;) ).

Så der sto vi da i het omfavnelse og snufset begge to da vi ble klar over to små barn som satt i sofaen og snufset de også. Jentungen som er minst, gråt litt fordi VI gjorde det, og stoppet med en gang vi snudde oss og hun så at vi var glade, men guttungen gråt og hulket lenge. Jeg måtte spørre flere ganger om hvorfor han gråt så sårt, for det var da fint at mamma og pappa skulle gifte seg?

Da kom det "men mammhaaa, det var jo JEG som skulle gifte meg med deg!! :grine: "

Så jeg fikk både et romantisk og morsomt frieri :ler:

Ringene valgte vi ut sammen noen dager etterpå, og bryllupsdatoen ble satt til 21.juli 2007.

Skrevet

Vi var på ferie rundt sørlandet og vestlandet denne sommeren. Vi hadde lenge planlagt at vi skulle gå til Prekestolen utenfor Stavanger. Jeg har alltid tenkt at frieriet hans måtte være i forbindelse med en eller annen friluftstur, da vi begge er glad i det. Men jeg hadde ALDRI trodd at det skulle skje dette året, kanskje neste år. Oppe på prekestolen går han plutselig ned på kne. Han hadde visst planlagt å si noe, men klarte bare å spørre om jeg ville gifte meg med han...også holdt han opp en nydelig liten diamantring. Jeg ble så overrasket, men var aldri i tvil om hva jeg skulle svare....og han var nok ikke i tvil om svaret selv heller. Det var i allefall veldig romantisk og helt etter oppskriften :)

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg ble også fridd til på hotellrommet idet jeg kom ut fra badet. Med champagne og ring, dagen før jubileet vårt. Etter ca 1 time grining og hyperventilering fikk jeg fram et ja. Han hadde også vært usedvanlig kjærlig den dagen, fine mannen.

Skrevet
håper min frir like romantisk ... Dere er veldig heldige!

<span style='font-size:0pt;line-height:100%'>jeg også viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil! *prøve å være tålmodig, prøve å være tålmodig, prøve å være tålmooooodiiiiiiiiiiiig* hmfr .. </span> :overrasket:

Tålmodighet er en dyd ;)

Skrevet

Vi var ute og gikk lang tur med hunden vår. Været var helt fantastisk og vi koset oss masse! Når vi kom til en topp med utsikt utover ett vann, rotet han litt i sekken før han gikk ned på kne og fridde til meg med en vakker ring! :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...