Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

Anbefalte innlegg

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Vi snakket mer og mer om temaet.. og begynte å snakke om ulike muligheter... etterhvert falt vi ned på ambassadebryllup i Roma.. Vi gikk en kveld på nett og sjekket når det var "ledig time" og fant en vi syntes var OK.. Så kikket vi på hverandere og lurte på om vi skulle reservere tidspunktet.. Det gjorde vi.. og da var vi vel plutselig, pr definisjon, forlovet..

Vi brukte aldri uttrykket "forlovet" og satte ikke på oss ringene før på bryllupsdagen..

Ringene brukte vi mange timer og mye frem og tilbake for å bestemme oss for.. så jeg er veldig glad for at vi gjorde det sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han sa vi skulle ut og spise med nye sjefen hans på Klosteret Restaurant. Dvs. at vi skulle spise på hans regning og kose oss også skule han komme til kaffen og diskutere noe jobbgreier. Antrekk dress/ pen kjole/ skjørt. Fikk penger til å gå og kjøpe meg nye støvletter ;) Vi dro, og det kom jo aldri noen sjef...Så dro han frem ringene og fridde og sa han måtte lure meg, hvis ikke visste han at jeg ikke ville ta det dyreste på menyen (det gjorde jeg ikke uansett, selv om han maste. Hadde lyst på noe annet *ler*) Så drakk vi og spiste dessert, sendte noen meldinger og møtte noen kamerater av han (bl.a. forloveren hans) som satt klare med champagnen i kjøleren på kjøkken&bar :) Kjempestas! Var forresten slik jeg fikk rede på dette forumet, for han hadde vært her inne og spurt jentene hvor han skulle fri :)

Endret av kitekatt
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Var forresten slik jeg fikk rede på dette forumet, for han hadde vært her inne og spurt jentene hvor han skulle fri :)

Det husker jeg, tror jeg ;)

Skrevet
Det husker jeg, tror jeg ;)

hehe :)

Her kan du lese trådn ;) slik startet det. Både frieriet og min tid på kvinneguiden :)

Skrevet

åååh, dere er så heldige!

Håper sambo har tenkt å fri snart jeg .. dvs- jeg vet han vil fri, men ikke når .. og jeg hater å vente .. :grine:

Gjest Myztica
Skrevet

ÅÅÅ!! Jeg blir helt rørt jeg... :grine: JEG OG VIL!!! :sur:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
hehe :)

Her kan du lese trådn ;) slik startet det. Både frieriet og min tid på kvinneguiden :)

Det var den tråden jeg trodde, ja :)

Veldig søtt gjort! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Håper sambo har tenkt å fri snart jeg .. dvs- jeg vet han vil fri, men ikke når .. og jeg hater å vente ..  :grine:

ÅÅÅ!! Jeg blir helt rørt jeg... :grine:  JEG OG VIL!!! :sur:

Så søte dokke er!!! Det skjer nok når de minst anar det, skal de sjå!

Skrevet

Jeg var på vei hjem fra jobb en lørdag da sambo ringte og ba meg vente 20 min. før jeg kom hjem......han var nok veldig stresset stakkars! Jeg ble litt småirritert siden jeg nesten var hjemme og måtte vente med å komme inn, men jeg hadde mine anelser om hva han hadde på gang (og det var IKKE frieri jeg tenkte på). Vi holdt på å pusse opp kjøkkenet nemlig, og jeg trodde at han skulle overraske meg med noe der.

Da jeg endelig fikk komme hjem, møtte min kjære meg utenfor døren og tok bind foran øynene mine. Jeg ble geleidet gjennom gangen og inn på kjøkkenet hvor han tok av bindet. Og gjett om jeg ble overrasket!! Han hadde gjort ferdig hele kjøkkenet! Ikke rart jeg måtte vente noen minutter for at han skulle gjøre siste finishen! MEN........historien slutter jo ikke her.....Min kjære hadde jo mer på gang....Da vi sto der på kjøkkenet ba han meg åpne døren til gangen.....Der møtte jeg en sti av langstilkede roser og roseblader som var strødd utover!! Jeg fulgte stien som fortsatte inn i stuen. Der var det roser i vaser og massevis av telys og stearinlys! På salongbordet sto en flaske champagne i en kjøler og to glass sto klare.....Han ba meg sette meg, og så fisket han frem en smykkeboks som var formet som en skattekiste og fridde til meg.....og jeg var verdens lykkeligste! :hjerte:

Skrevet (endret)
Jeg var på vei hjem fra jobb en lørdag da sambo ringte og ba meg vente 20 min. før jeg kom hjem......han var nok veldig stresset stakkars! Jeg ble litt småirritert siden jeg nesten var hjemme og måtte vente med å komme inn, men jeg hadde mine anelser om hva han hadde på gang (og det var IKKE frieri jeg tenkte på). Vi holdt på å pusse opp kjøkkenet nemlig, og jeg trodde at han skulle overraske meg med noe der.

Da jeg endelig fikk komme hjem, møtte min kjære meg utenfor døren og tok bind foran øynene mine. Jeg ble geleidet gjennom gangen og inn på kjøkkenet hvor han tok av bindet. Og gjett om jeg ble overrasket!! Han hadde gjort ferdig hele kjøkkenet! Ikke rart jeg måtte vente noen minutter for at han skulle gjøre siste finishen! MEN........historien slutter jo ikke her.....Min kjære hadde jo mer på gang....Da vi sto der på kjøkkenet ba han meg åpne døren til gangen.....Der møtte jeg en sti av langstilkede roser og roseblader som var strødd utover!! Jeg fulgte stien som fortsatte inn i stuen. Der var det roser i vaser og massevis av telys og stearinlys! På salongbordet sto en flaske champagne i en kjøler og to glass sto klare.....Han ba meg sette meg, og så fisket han frem en smykkeboks som var formet som en skattekiste og fridde til meg.....og jeg var verdens lykkeligste!   :hjerte:

:hjerter: *sukk* :klappe: Han har skjønt det!!! :)

Endret av kitekatt
Skrevet

håper min frir like romantisk ... Dere er veldig heldige!

jeg også viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil! *prøve å være tålmodig, prøve å være tålmodig, prøve å være tålmooooodiiiiiiiiiiiig* hmfr .. :overrasket:

Skrevet

Håper sambo har tenkt å fri snart jeg .. dvs- jeg vet han vil fri, men ikke når .. og jeg hater å vente ..  :grine:

JEG kjnenner meg så igjen her. Samboeren min har snakket om at vi skal forlove oss lenge, men jeg har ikke klar, og nå er jeg endelig blitt klar som ett egg. Hatr vært det i ca 2-3 mnd. Og det vet han så nå pusher han ikke emnet lenger selv om vi av og til snakker om at vi gleder oss til bryllupet. har til og med sett på hvilke ringer vi liker eller ikke.

Men gleder meg såååå til han frir. medn har kanskje lagt litt press på ahn fordi jeg har ønsket meg et romantisk frieri....

Gjest Guest...
Skrevet

Han fridde på en strand på østkysten i USA (vi bodde der da vi ble forlovet)....det var November...nydelig "høstvær" med 23 grader (sommer for oss nordmenn) og han fridde med en nydelig diamantring.....very romantic....

Gjest Gjest
Skrevet

Han fridde på dagen to år etter vi traff hverandre. Han hadde bestilt en overnatting på Baroniet i Rosendal for å feire toårsdagen/bursdagen min. Vi hadde "piknik" i sengen med vin, ost og kjeks før han insisterte på at vi skulle ut å gå en tur i parken. Dette var en kveld i september og det blåste og regnet (perfekt vær for oss høstmennesker). På en liten bro over en dam stoppet han og fridde til meg. Ufattelig romantisk synes jeg!!! Han er det fineste mennesket jeg noengang har truffet, og jeg gleder meg til å gifte meg til høsten!

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg fikk tur til Roma i bursdagsgave av kjæresten min sommern som gikk (05) og planla og dra våren - 06. Vi var der sist helg og koste oss i varmen og i kirsebærblomstringen. Vi hadde bestemt oss for å ta det helt med ro og ikke løpe fra "attraksjon" til "attraksjon". Vi satt i spansketrappen og slappet av, og jeg gikk inn og ut av søvnen i fanget hans. Plutselig våkner jeg av at han begynner å fortelle meg hvor glad han er i meg, og hvor mye jeg betyr for ham. Jeg var overbevist om at det var Roma som hadde fått følelsene til å flomme over, da han plutselig reiste seg, gikk noen trappetrinn lenger ned, og fridde! Jeg ble fullstendig tatt på senga, og han måtte spørre enda en gang før jeg kastet meg rundt halsen hans. Vi vandret som nyforlovede ned til Fontana Di Trevi, kastet i en mynt og ønsket oss noe hemmelig, før vi satte oss på en fortausrestaurant og feiret med champagne mens jeg beundret min nyforlovede og verdens vakreste diamantring! *sukk*

:hjerter_rundt:

Åååå DET var romantisk det!

Han fridde på dagen to år etter vi traff hverandre. Han hadde bestilt en overnatting på Baroniet i Rosendal for å feire toårsdagen/bursdagen min. Vi hadde "piknik" i sengen med vin, ost og kjeks før han insisterte på at vi skulle ut å gå en tur i parken. Dette var en kveld i september og det blåste og regnet (perfekt vær for oss høstmennesker). På en liten bro over en dam stoppet han og fridde til meg. Ufattelig romantisk synes jeg!!! Han er det fineste mennesket jeg noengang har truffet, og jeg gleder meg til å gifte meg til høsten!

Der er det så flott!! Jeg tror jeg vet hvilken bro det er også ;) Utrolig romantisk!

Gjest -eline-
Skrevet

jeg begynner jo nesten å gråte av disse historiene... :hjerter_rundt:

...kjæresten må jommen meg komme med litt av et frieri når den tid kommer :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om det er kjemperomantisk og roser og stearinlys og dill dall. Jeg vil bare at det skal være rett fra hjertet, og at det skal være hans valg. Jeg vil ikke pushe ham til noe som helst.

Og så vil jeg at det skal skje snaaaaaaart!!!!! :hjerter_rundt:

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er så dumt å ha store forhåpninger om dette :(

Eg blei råskuffa den dagen typen spurte " du, skal vi ta å forlove oss??" i vanlig toneleie, uten svetteperler, og uten følelser, føltes det som... :(:(

Kem som spør om sånt då!! Eg ville no i det minste bli spurt om eg ville gifte meg med han!!

Forholdet tok slutt knappe året etter.. Eg var langt meir følsom og romantisk en han var.. :(

Har forresten funne drømmemannen, kjøpt hus, og bare går å venter.... :)

Skrevet (endret)
Det er så dumt å ha store forhåpninger om dette :(

Eg blei råskuffa den dagen typen spurte " du, skal vi ta å forlove oss??" i vanlig toneleie, uten svetteperler, og uten følelser, føltes det som... :(:(

Kem som spør om sånt då!! Eg ville no i det minste bli spurt om eg ville gifte meg med han!!

Forholdet tok slutt knappe året etter.. Eg var langt meir følsom og romantisk en han var.. :(

Har forresten funne drømmemannen, kjøpt hus, og bare går å venter.... :)

Det er nok litt dumt å ha for store forhåpninger ja. Jeg er redd jeg har litt for store forhåpninger, til tross for at samboeren vet veldig godt at han må gjøre noe romantisk ;)

Litt kjipt med eksen din da ... men hørtes jo ikke ut som dere passet så godt sammen heller så da så.

Jeg er i samme situasjon som deg, minus huset *sukk*. Og jeg er ikke akkurat tålmodig :ler:

Endret av Teria
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg tror ikke samboeren min tør å fri jeg, han tror at jeg forventer at han skal gjøre noe superduperromantisk, og han tror ikke at jeg blir fornøyd hvis han ikke har et helt perfekt frieri :ler:

Men, jeg tror nok ikke det skal SÅ mye til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...