Gå til innhold

Matlukt og foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at du har laget middag, og rett etterpå må du dra på foreldremøte på skolen til barna. Ville du da tatt en lett dusj og skiftet, eller bare gått som du er, selv om du lukter litt mat??

Anonymkode: 7fe14...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tenkt på at man må dusje etter å ha laget mat... 

Skifter uansett før jeg drar hjemmefra da, går bare i sløveklær hjemme. 

Anonymkode: 81f48...596

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si at du har laget middag, og rett etterpå må du dra på foreldremøte på skolen til barna. Ville du da tatt en lett dusj og skiftet, eller bare gått som du er, selv om du lukter litt mat??

Gått som jeg er, selvfølgelig. Er da ikke en date jeg skal på. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Pleier du å smøre deg inn med middagen?

Anonymkode: 4a49d...54c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeeez, av alle idiotiske ting man "bør" ta hensyn til... Skaff deg litt selvtillit!

Anonymkode: a7e18...639

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du laget sildeball eller mølje så passer det bra med en dusj. Ellers så setter middagen seg sjeldent i klærne på en sånn måte at det er sjenerende for andre 

• Liker 3
Skrevet

Har da ikke tid til en dusj mellom jobb og foreldremøte, knapt tid til en enkelt middag. Dusjer hver morgen, det får duge!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har aldri tenkt på at man må dusje etter å ha laget mat... 

Skifter uansett før jeg drar hjemmefra da, går bare i sløveklær hjemme. 

Anonymkode: 81f48...596

Fighter83 skrev (34 minutter siden):

Gått som jeg er, selvfølgelig. Er da ikke en date jeg skal på. 

Mymlen skrev (12 minutter siden):

Har du laget sildeball eller mølje så passer det bra med en dusj. Ellers så setter middagen seg sjeldent i klærne på en sånn måte at det er sjenerende for andre 

Stassie skrev (9 minutter siden):

Har da ikke tid til en dusj mellom jobb og foreldremøte, knapt tid til en enkelt middag. Dusjer hver morgen, det får duge!

Ja men tenk hvis man har laget en rett som lukter. Som for eks thai mat eller indisk? Og du skal sitte blant flere mennesker...

Jeg spør fordi i går var jeg på foreldremøte. Og det kom en dame som var litt forsinka. hun kom løpende inn og satte ved siden av meg. Hun lukta mat. Hadde litt chit chat med henne etter møte og hun nevnte at hun ble forsinka fordi hun måtte lage middag etter jobb osv 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men tenk hvis man har laget en rett som lukter. Som for eks thai mat eller indisk? Og du skal sitte blant flere mennesker...

Jeg spør fordi i går var jeg på foreldremøte. Og det kom en dame som var litt forsinka. hun kom løpende inn og satte ved siden av meg. Hun lukta mat. Hadde litt chit chat med henne etter møte og hun nevnte at hun ble forsinka fordi hun måtte lage middag etter jobb osv 

Ts

Ok. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Da hadde hun nok ikke rukket en dusj uten å bli enda mer forsinket. 

• Liker 4
Skrevet

Hva slags mat er det du lager? Stekt surstrømning med hvitløk du freser opp på en panne mens du henger over komfyren?!?!

Anonymkode: b9639...ceb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg spør fordi i går var jeg på foreldremøte. Og det kom en dame som var litt forsinka. hun kom løpende inn og satte ved siden av meg. Hun lukta mat

Ohh no! Helt krise😅

Anonymkode: 30e29...d2c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts

Hva mener du de som jevnt over spiser denne type mat skal gjøre da? Unngå foreldremøter eller andre sosiale situasjoner? Er det bare dem som har lagd mild mat som du ikke syns lukter som kan få gå ut i slike settinger?

Dette høres veldig spesielt ut, ts. Da syns jet faktisk det er verre med de som har sprayet seg med parfyme før de skal sitte i et rom med flere andre.

Anonymkode: 54261...beb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ts

Og? 

Anonymkode: d0e9e...565

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleier å skifte, føler meg mest vel da, jobber i barnehage, så skifter alltid klær når jeg kommer hjem. Men tar ofte på meg pysj eller koseklær da. Før møter tar jeg på meg en bukse og genser/ bluse, og ordner meg litt. 

Anonymkode: 3c601...7a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts

So...hun luktet sikkert godt da 

Eller mener du egentlig at du mener hun stinket indisk svette og du likte det ikke 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ts

Ja, tenke seg til, hun har laget seg mat. Forhåpentligvis spist også. 

Ta "chitchaten" din en annen plass. Er du redd for å lukte mat, ikke lag mat som lukter, spis en brødskive. Plager det deg at andre lever, flytt under en stein. 

Anonymkode: 43726...7b2

• Liker 3
Skrevet
Mymlen skrev (1 time siden):

? Andre tåler ikke at det lukter fisk mener du?

Anonymkode: ca749...11d

• Liker 1
Skrevet

Skifter alltid klær når jeg skal ut døra. Både for å ta vare på klærne (matlaging og dyr), og hygiene (alt du kommer i kontakt med ute. Så tviler på at det lukter noe særlig. Mulig litt av hår om jeg har laget noe med mye krydder. 

Anonymkode: ff3f0...66b

AnonymBruker
Skrevet

Lager ikke mat som lukter mye om jeg skal ut av huset rett etter middag. Matos setter seg i håret med en gang. Det setter seg også i klærne. Uansett hvor god avtrekk man har så vil noe av osen trekke i klær og hår. Skifter alltid til inneklær hjemme og tar på vanlige klær før jeg drar noe sted. Treningstøy ved trening/tur. Bruker forøvrig alltid forkle når jeg lager mat. Bruker gjerne buksa og t-skjorten 2-3 dager (dusjer selvsagt både morgen og kveld) og det ekleste jeg vet er å ta på klærne og kjenne matlukta fra dagen før. 
Det ekleste jeg vet er å sitte nært noen der man lukter hva de hadde til middag. 

Anonymkode: 83e2b...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...