AnonymBruker Skrevet i går, 01:27 #1 Skrevet i går, 01:27 Biler, busser og lastebiler står for de fleste dødsfallene på norske veier. Men disse kjøretøyene har en enorm samfunnsmessig nytteverdi, så til tross for dødsfallene bør vi ikke forby dem fordi fordelene fortsatt veier opp for ulempene/dødsfallene. Men kan man si det samme om motorsykler og ATV-er? Etter en sommer med mange motorsykkel dødsfall etterlyser interesseorganisasjoner at myndighetene kommer på banen med tiltak. Mitt forslag til tiltak politikere kan innføre som garantert vil redusere dødsfallene til null er rett og slett å forby motorsykler. Anonymkode: 84f6e...542
Rødvinsfilosofen Skrevet i går, 01:34 #2 Skrevet i går, 01:34 El-sparkesykler, vannscootere, i turistsammenheng: snøscootere, segwayer, etthjulinger, osv og. Men vi kan ikke forby alt som ikke er samfunnsøkonomisk. Man ønsker å utfase nikotinprodukter, men vi er fremdeles langt unna noe forbud. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:40 #3 Skrevet i går, 01:40 De er små og tar mindre plass i trafikken? De er smidige og har lettere fremkommelighet, så de genererer mindre kø. Anonymkode: 61c86...44d
Kapt.Chat Skrevet i går, 01:45 #4 Skrevet i går, 01:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Biler, busser og lastebiler står for de fleste dødsfallene på norske veier. Men disse kjøretøyene har en enorm samfunnsmessig nytteverdi, så til tross for dødsfallene bør vi ikke forby dem fordi fordelene fortsatt veier opp for ulempene/dødsfallene. Men kan man si det samme om motorsykler og ATV-er? Etter en sommer med mange motorsykkel dødsfall etterlyser interesseorganisasjoner at myndighetene kommer på banen med tiltak. Mitt forslag til tiltak politikere kan innføre som garantert vil redusere dødsfallene til null er rett og slett å forby motorsykler. Anonymkode: 84f6e...542 Vi kan ihvertfall fastlå at det har en stor verdi for de som kjører motorsykkel. Og det har en viss miljøgevinst visst vi forutsetter at MC i en viss grad erstatter bil, for eksempel de som kjører bil alene til jobb bruker MC istedenfor. Og visst vi skal forby alt som ikke har en samfunnsnyttig verdi, så er det en verden ikke jeg vil bo i. Og da finnes det nesten ikke begrensninger for hva vi kan fjerne. Trenger vi fritidsbåter, sup brett og kanoer for eksempel, hadde bare vært å fjernet de så slapp vi drukningsulykker fra båt. 1
Liveterspennende Skrevet i går, 01:48 #5 Skrevet i går, 01:48 Ja absolutt, nytteverdien er å få mannfolk i 50 (60) årene til å føle seg ung, viril og attraktiv igjen. 50 års gaven til seg selv er ofte en heftig 1300 kubikks BMW. Når gubben går inn i butikken og når han kommer ut gir en heftig forandring. Gubben som gikk inn kommer ut som en ungkar, med magebelte (20 års ølmage fanget inni der), godt pakket inn og ekstra puter på alle de rette steder som gjør at han ser ut som en guds gave til kvinner. Rygg og bryst står ut, skrittet er mest beskyttet og han har endelig bul i buksen igjen. At han er 500K fattigere betyr ikke en dritt, han har jo fått følelsen av å være en viril mann igjen. Beste av alt er jo en åpningshjelm som trekker sånn i trynet at alt av rynker blir borte. Når han på veien hjem ikke helt merker effekten på motsatt kjønn etter å ha stoppet på 7 bensinstasjoner går turen hjem til konemor. Han tenker at nå skal det bli action igjen. Nope, eneste han får der er hvordan han i helvete kunne bruke 500K på sykkel og så 100K til på utstyr for noe hvor han garantert ender opp med å skade seg på? Snart tenker hun på fordelene, hun ser for seg selv liggende med en 23 åring på stranden nede i Brasil etter å ha måttet gravlegge han å få forsikringspengene. Samfunnsnyttig på en måte, noen drømmer oppfylles, noen knuses, det blir bare ikke helt slik du så for deg. (Dette er skrevet som en spøk for de sarte sjeler). 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Likte svaret til @Rødvinsfilosofen veldig godt, vi klarer ikke å forby ting som er direkte skadelig en gang. Da er tohjulinger langt nede på listen. Jeg skulle gjerne ha sett festivaldo på hjul forbudt først. Bobiler og campingvogner står for de fleste rullende trafikkorkene på norsk vei fra vår til høst. Få de forbudt og man kan reise fra A til B igjen. Anonymkode: d70c3...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå