Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venstre har ikke gjort det så dårlig siden 1993. Melby sier til VG at hun ikke har tenkt seg noen steder. 

Høyre gjør sitt dårligste valg siden 2005, og partifeller er raskt ute i media og mener Erna må gå. 

Erna er ydmyk i sin tale, og sier det var hennes ansvar og at hun er lei seg. Guri mener derimot Venstre har levert tidenes valgkamp. 

Hva tenker dere om Guri Melbys fremtid i Venstre? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Daisy_B skrev (3 minutter siden):

Venstre har ikke gjort det så dårlig siden 1993. Melby sier til VG at hun ikke har tenkt seg noen steder. 

Høyre gjør sitt dårligste valg siden 2005, og partifeller er raskt ute i media og mener Erna må gå. 

Erna er ydmyk i sin tale, og sier det var hennes ansvar og at hun er lei seg. Guri mener derimot Venstre har levert tidenes valgkamp. 

Hva tenker dere om Guri Melbys fremtid i Venstre? 

Hun er godt likt - også utenfor Venstre. Så hun blir nok sittende. Dessuten er det bare to andre på Stortinget, og verken Raja eller Almeland er bedre kandidater nå. 

Årsaken til det dårlige valget er nok i stor grad at folk frykta Listhaug og gikk til MDG i stedet. Samtidig kunne nok Venstre gjort en bedre valgkamp, men ikke Guris feil alene, i hvert fall. 

Endret av Johan uten land
  • Liker 2
Skrevet
Johan uten land skrev (6 timer siden):

men ikke Guris feil alene

Ikke hennes feil alene, men jeg tror at hun snakket for mye om Ukraina og hvor mye penger hun vil skal gå den veien, mens andre partier snakker om hvor mye folk sliter i Norge. 

Mulig det ikke er politisk korrekt å si det, men jeg tror mange begynner å bli litt lei Ukraina snakket. Det drar ut i tid, det går mye penger i den retningen, vi ser hvordan statsministeren reiser verden rundt for å delta på møter med Zelensky, og hvordan Ukrainere har bolig, klær og mat her i Norge uten å ha egen arbeidsinntekt. 

Jeg tror Melby har latt sitt personlige engasjement og personlige mening om Ukraina få farge Venstre i for stor grad. Og når det hun brenner for virker til å i all hovedsak være en ting, og det ikke omfatter de som sliter i Norge, så velger folk noe annet. At hun selv ikke forstår det, er bare et til bevis på at engasjementet er blitt for dominerende. 

Jeg er enig i at Raja ikke er et alternativ. Men synes Almeland fremstår som en med større perspektiv enn Melby.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sammen med resten av partiledelsen har hun bidratt til å trekke partiet kraftig mot høyre. Fra å være et velferdsstatsparti med tydelige sosialliberale trekk, er det blitt et nyliberalistisk høyreparti med skattekutt for de rikeste og militarisering som fanesaker. Mine venstrevenner føler seg fullstendig fremmedgjort overfor sitt eget parti, og det må ledelsen, også Melby ta noe av ansvaret for.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg klarer ikke se at Melby i seg selv er skyld i Venstres fall. 

Mens Erna Solberg er nesten skyld alene i Høyres fall. Så Solberg kan gjerne være lei seg. 

Venstre druknet i valgkampen. Av Ap på gjenvalgskampanje, H på drukningskampanje og FrP på en slags Trumpkampanje. Jeg husker knapt noe som helst om V oppi dette. Og de få gangene V fikk fokus så var det gjerne med feil vinkling i saker - uten at vinklingen i seg selv var galt, bare ubetydelig. 

Venstre gjorde en elendig valgkampanje, mens velgerne var opptatte av å stemme på noe helt nytt (FrP) eller å motstemme mot noe helt nytt (Ap). 

Dessuten - en stemme til Venstre var en stemme på Solberg eller Listhaug, der FrP var ment til å ha den største regjeringsmakten. Og som vi vet krasjer V og FrP på ganske mye, og det tror jeg mange V-velgere tenkte over - og da valgte å stemme på et rødgrønt parti for å hindre FrPs makt og Listhaug som statsminister. 

Sånn sett var et valg under sperregrensen verdt det siden FrP ikke vant regjeringsposisjonen, uten at det er Melbys feil.

Skrevet

Du blir nødt til å ha nordmenn og nordmenn sin livskvalitet i fokus hvis du er norsk politiker.
For venstre og Melby er det alt annet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...