Mann50+ Skrevet i går, 22:09 #1 Skrevet i går, 22:09 Norge har valgt. Og valget er like feigt som det er tragisk: vi gir Arbeiderpartiet fire nye år til å drive dette landet enda lenger inn i stagnasjon og forfall. Helsevesenet er allerede på bristepunktet. Pasienter legges på gangen, akuttavdelinger stenger, og ansatte rømmer. Likevel forteller Arbeiderpartiet oss at “systemet fungerer”. Det er ikke styring – det er selvbedrag. Skolen er en skygge av seg selv. Lærere drukner i rapportering og kontroll, mens elevene får stadig dårligere resultater. Kompetansen forsvinner, men Arbeiderpartiet svarer med flere utvalg og flere planer. Alltid planer – aldri løsninger. NAV er blitt et symbol på statlig arroganse. Et system så rigid og tungrodd at folk blir sykere av å be om hjelp enn av å stå uten. Det som skulle være et sikkerhetsnett er nå en felle. Bedriftene – ryggraden i norsk økonomi – kveles av økte skatter og mer byråkrati. Å starte noe nytt i Norge er blitt et risikoprosjekt uten fremtid. Men så lenge staten og partiet får sitt, er resten irrelevant. Og så har vi strømprisene. Norge, en av verdens rikeste energinasjoner, har klart å gjøre strøm til en luksusvare. Folk sitter og fryser i sine egne hjem, men får høre at dette er “ansvarlig politikk”. Ansvarlig for hvem? Bak kulissene trekker LO i trådene. LO er ikke lenger en fagbevegelse, men Arbeiderpartiets skyggeregjering. Det er de som holder Ap i live, de som betaler regningen for partiets valgkamper, og de som sikrer at ingenting forandrer seg. Regjeringen kan kollapse, landet kan kollapse – men så lenge LO holder Jonas og co. flytende, spiller resten ingen rolle. Arbeiderpartiet forstår ikke lenger forskjellen mellom å styre og å administrere. De sitter fast i et system de selv har bygget – støttet av en fagbevegelse som for lengst har sluttet å representere vanlige folk. De kaller det fellesskap. I virkeligheten er det et jerngrep som holder Norge nede. Norge fortjente bedre. Vi valgte verre. Fire nye år med Arbeiderpartiet er ikke fire nye år med styring – det er fire nye år med LO ved roret og et land på vei nedover. 7 9
AnonymBruker Skrevet i går, 22:20 #2 Skrevet i går, 22:20 Hurra! Som pasient i helsevesenet gjennom 10 år kan jeg si at jeg får bedre hjelp nå enn da borgerlig styrte. Jeg betaler mindre skatt for jeg har fått tilbake flere fradrag. Barna mine har flere bøker i undervisningen å sitter ikke kun fokusert på skjerm, barna er mer ute, mer lek og læring enn å sitte rolig. Og arbeidslivet da, med borgerlig er vi dømt til å mislykkes, skape dårlig miljø, høy utskifting, der alt handler om penger og ikke mennesker som står i stillingene. Stor takk til fagforeningene som jobber frem våre rettigheter, vi hadde 8 år der vi måtte jobbe for å beholde de godene vi hadde. Vi mistet mye, nå er de på vei tilbake. Kanskje vi kan få er inkluderende arbeidsliv, plass til alle? Hurra for Norge, en stor seier. Lite skjær i gleden er frp som ble så store. Der det er såpass mange som ikle ser verdien av å ta vare på alle i landet, ikke kun de etisk norske med tykk lommebok. Anonymkode: 52e76...5ab 14 3 6
AnonymBruker Skrevet i går, 22:29 #4 Skrevet i går, 22:29 Som ufør er dette et godt valgresultat. Anonymkode: 7ac0a...b15 11 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 22:34 #5 Skrevet i går, 22:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som ufør er dette et godt valgresultat. Anonymkode: 7ac0a...b15 Du vet ikke hva du snakker om. Anonymkode: 3cbda...118 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 22:39 #6 Skrevet i går, 22:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet ikke hva du snakker om. Anonymkode: 3cbda...118 🥀 Anonymkode: dc31b...2aa 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 22:39 #7 Skrevet i går, 22:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som ufør er dette et godt valgresultat. Anonymkode: 7ac0a...b15 Lmao, selvfølgelig er det det. Anonymkode: de361...ce0 1
Majer Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden LO kjemper for arbeidernes rettigheter, og støtter de partiene de mener er enige med dem. Ikke noe rart i det.... Nå kommer Simen Velle inn på Tinget, og alle husker hvordan han snyltet med penger hsn unnlot å jobbe for 2 1 2
Runnah Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Faktum er at det ikke ville blitt de helt store endringene med borgerlig flertall. 3
Hensatt Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Runnah skrev (2 minutter siden): Faktum er at det ikke ville blitt de helt store endringene med borgerlig flertall. Det blir ingen endringer uansett når så mange småpartier skal blande seg inn. 2
Hensatt Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Hensatt skrev (1 minutt siden): Det blir ingen endringer uansett når så mange småpartier skal blande seg inn. Ikke mindre enn 6 partier rundt sperregrensen og trolig må minst 3 av de må være med for å danne regjering. 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hurra! Som pasient i helsevesenet gjennom 10 år kan jeg si at jeg får bedre hjelp nå enn da borgerlig styrte. Jeg betaler mindre skatt for jeg har fått tilbake flere fradrag. Barna mine har flere bøker i undervisningen å sitter ikke kun fokusert på skjerm, barna er mer ute, mer lek og læring enn å sitte rolig. Og arbeidslivet da, med borgerlig er vi dømt til å mislykkes, skape dårlig miljø, høy utskifting, der alt handler om penger og ikke mennesker som står i stillingene. Stor takk til fagforeningene som jobber frem våre rettigheter, vi hadde 8 år der vi måtte jobbe for å beholde de godene vi hadde. Vi mistet mye, nå er de på vei tilbake. Kanskje vi kan få er inkluderende arbeidsliv, plass til alle? Hurra for Norge, en stor seier. Lite skjær i gleden er frp som ble så store. Der det er såpass mange som ikle ser verdien av å ta vare på alle i landet, ikke kun de etisk norske med tykk lommebok. Anonymkode: 52e76...5ab Jeg kjenner ingen syke som sier det samme som deg… Anonymkode: 589fd...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden Å, det er så morsomt å sitte her dagen derpå å lese innleggene til fortvilte høyrevelgere! Bare dét er verdt min stemme til AP. Skadefryd er fantastisk. Anonymkode: 8ad10...597 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å, det er så morsomt å sitte her dagen derpå å lese innleggene til fortvilte høyrevelgere! Bare dét er verdt min stemme til AP. Skadefryd er fantastisk. Anonymkode: 8ad10...597 I tillegg til ansvarsfraskrivelsen. Ser milliardærene i Sveits snakke om at Erna Solberg har alt ansvaret. Forstå meg rett, Erna Solberg har mye av ansvaret. Men Høyre tapte fordi Solberg gjorde akkurat som milliardærene sa og fokuserte hele valgkampen på at milliardærene skulle slippe formuesskatt. I tillegg til frekkheten milliardærene i Sveits har ved å blande seg inn i Norges politikk når de flytter fra landet for å slippe å betale skatt. Anonymkode: 93702...ec4 2 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hurra! Som pasient i helsevesenet gjennom 10 år kan jeg si at jeg får bedre hjelp nå enn da borgerlig styrte. Anonymkode: 52e76...5ab Har vært mange artikler nå om firmaet Spesialistlege som tappet helsevesenet for hundrevis av millioner kroner i året på ren svindel. Spesialistleg er nok kun toppen av isberget for grunnen til at de kunne svindle som de gjorde var at det ikke var at private helsefirmaer ikke hadde noe krav til dokumentasjon av jobben de gjorde. Sier seg selv at det lett fører til svindel. Anonymkode: 93702...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Gratulerer! Alt kommer til å bli dyrere i neste 4 år. Skatter, strøm, mat. I dag er strømprisen ca 4 kr. inkl "grønne" avgifter. Anonymkode: d0244...29c 4 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som ufør er dette et godt valgresultat. Anonymkode: 7ac0a...b15 Klart det. Vi som jobber betaler alltid. Og nå jobber vi litt mindre hver dag. Anonymkode: d0244...29c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden Fornøyd med valget, heia Ap🌹🌹🌹🌹 Anonymkode: 80e47...11b 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Klart det. Vi som jobber betaler alltid. Og nå jobber vi litt mindre hver dag. Anonymkode: d0244...29c Dere må nok peise på, skal dere opprettholde forbruket deres. Her i leiren tenker man ikke på sånt. Anonymkode: 7ac0a...b15 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Velkommen -Mer innvandring av muslimske menn - Mer penger ut av landet - Fortsatt høye strømpriser - Mer styrt av EU -Mer vindturbiner og ødeleggelse av natur, havvind som ødelegger havet, mer klimahysteri - Høye matpriser - Økt fattigdom Det blir fint for Norge! Det er ikke demokrati, egentlig er det bare to «diktatorer» folket kan «velge» mellom- Høyre og Arbeiderpartiet. Blir litt som folket i Nord- Korea kunne valgt mellom å stemme på Kim- Jong-Un eller broren hans. Vi kan velge, men vi kan ikke velge hvem som kan bli satt inn i politikken for å stemmes på. Anonymkode: d28e6...89c 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå