AnonymBruker Skrevet 9. september #21 Skrevet 9. september Jeg har bodd mange år i tropiske strøk. Der er vinduet alltid igjen. Har aircondition for klimakontroll. Med åpent vindu blir det for varmt. Anonymkode: e5f52...bf4 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #22 Skrevet 9. september Sover med åpent vindu, uavhengig om jeg er i Norge eller Afrika. Men, det sier seg selv at om man har ac, eller bor feks ved en hovedvei i India, blir det kluss. Anonymkode: 8fcb7...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #23 Skrevet 9. september ikke slik at man automatisk sover med åpne vinduer i norge heller, kommer ann på hvor man er. Sover ikke med åpent vindu i første etg i sentrum liksom, men kan fint gjøre det i skogen på hytta langt fra folk.. Anonymkode: a30c0...106 5
AnonymBruker Skrevet 9. september #24 Skrevet 9. september Sover aldri med åpent vindu. Livredd insekter. Anonymkode: 9aa52...cce 4
AnonymBruker Skrevet 9. september #25 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sover aldri med åpent vindu. Livredd insekter. Anonymkode: 9aa52...cce Livredd insekter i Norge? Det verste som kan komme inn er ei bittelita marihøne. Bare å ha gardinene igjen foran vinduet så kommer ingenting inn. Anonymkode: 1f090...027
AnonymBruker Skrevet 9. september #26 Skrevet 9. september Da jeg bodde sør i USA åpnet vi aldri vinduene. I hovedsak fordi det så å si alltid var langt varmere ute enn inne, men også pga. luftfuktighet og insekter. Anonymkode: aa1b6...bce 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #27 Skrevet 9. september Grüner skrev (9 timer siden): Det er ikke mest vanlig å sove med vinduet åpent i -20, nei! De færreste sover med åpent vindu, når det er så kaldt! Er det ikke? Har alltid vinduet åpent. Lufter også når det er så kaldt som -35. Jo kaldere jo bedre! Velger også å ikke bruke AC i tropiske strøk. Blir dårlig og uopplagt av de, tåler ikke AC-luften. Mener også at når man venner seg til AC inne får man ikke akklimatisert seg skikkelig. Har fått med meg at de har begynt å bygge hus og leiligheter i Norge hvor man ikke kan åpne vinduene? Haha?!! For en latterlig spøk. Må da være er helvete å bo i et slik luftfengsel? Anonymkode: 1f090...027
AnonymBruker Skrevet 9. september #28 Skrevet 9. september Frisk luft er overdrevent. Det er ikke så viktig for meg. Anonymkode: e5f52...bf4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #29 Skrevet 9. september Nowayback skrev (10 timer siden): Har null interesse i å ha insekter inn på soverommet. Vi har netting på alle soveromsvinduene. Anonymkode: f6f3a...0a7
AnonymBruker Skrevet 9. september #30 Skrevet 9. september Grüner skrev (9 timer siden): For et dust spørsmål. Ikke alle sover med åpent vindu! Det kan være for kaldt, det kan være forurenset luft, støy, mye insekter som gjør at en vil ha vinduet lukket. Har du AC, må du ha vinduet lukket ellers forstyrrer det virkningen av AC, Hvorfor er det er dustespørsmål?!? I Nepal sover de med vinduene lukket, det var slike svar TS var ute etter! Anonymkode: f6f3a...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #31 Skrevet 9. september Mezzosoprena skrev (10 timer siden): Men i alle dager 🤣 Hvis 🤣 det er det mest høytslående argumentet du kan komme opp med, ser jeg ikke poenget med å diskutere. Anonymkode: 937ea...fd7
AnonymBruker Skrevet 9. september #32 Skrevet 9. september Jeg bruker tunge lystette gardiner så å ha vinduet åpent gir meg ikke mer luft. Og jeg klarer ikke sove uten at det er helt mørkt. Så her brukes AC. I 8-9 måneder av året 🙈 Luftrenser utenom det. Har alt av dører åpent til soverom og gang, så luften er ikke innestengt. Anonymkode: 773c0...eae 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #33 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Livredd insekter i Norge? Det verste som kan komme inn er ei bittelita marihøne. Bare å ha gardinene igjen foran vinduet så kommer ingenting inn. Anonymkode: 1f090...027 Som om edderkopper, vepser og saksedyr lar seg stoppe av gardiner. Anonymkode: c2bf4...44e 1 1
Mezzosoprena Skrevet 9. september #34 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis 🤣 det er det mest høytslående argumentet du kan komme opp med, ser jeg ikke poenget med å diskutere. Anonymkode: 937ea...fd7 Det er jo ikke noe å diskutere at noen synes ironi er helt ok, og at andre ikke gjør det - så 🤣 var ikke noe argument, det var en reaksjon! 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #35 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som om edderkopper, vepser og saksedyr lar seg stoppe av gardiner. Anonymkode: c2bf4...44e Er så sjeldent at slike kommer inn uansett. Og ja, gardinen er med på å bumpe de rett ut igjen. Anonymkode: 1f090...027
ToveM Skrevet 9. september #36 Skrevet 9. september Vindu åpent året rundt. Må av og til lukkes hvis det blåser storm (Bor ved kysten) 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #37 Skrevet 9. september Jeg har nesten aldri vinduet åpent om natten og jeg har det heller ikke om jeg oppholder meg i utlandet. Kan ha vinduet i låst posisjon om det er veldig varmt om sommeren, men synes ikke at det hjelper noe særlig. Vil tro at folk lukker vinduet om det er utrygge områder, mye forurensning, mye støy utenfor eller man har air condition. Ellers så går det sikkert på smak og behag. Jeg er frostpinne så å ligge med åpent vindu om vinteren er i hvert fall uaktuelt her, men jeg liker å ha mellom 18-20 grader på soverommet. Sover også med pysj eller nattkjole året rundt. Anonymkode: e6a61...e47 4
TomKrus Skrevet 9. september #38 Skrevet 9. september (endret) Nowayback skrev (21 timer siden): Jeg lufter før jeg legger meg, så lukker jeg vinduet når jeg skal sove. Og det er slik man skal gjøre det, for å forhindre mugg på rommet. Store deler av året bør man holde vinduet lukket, og så lufte ut i korte perioder i stedet. Om sommeren er det noe annet der det er mulig å gjøre dette uten å bli forstyrret veldig. For da er temperaturen omtrent lik ute og inne. Endret 9. september av TomKrus 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #39 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Livredd insekter i Norge? Det verste som kan komme inn er ei bittelita marihøne. Bare å ha gardinene igjen foran vinduet så kommer ingenting inn. Anonymkode: 1f090...027 Marihøner kommer sjeldent inn, veps kommer inn oftere, særlig tidlig på sommeren da vepsedronningen ser etter et sted å lage bol. Mygg kommer også inn, og fluer som lander på nesa di og vekker deg. Du må bo midt i Oslo siden det er insektfritt rundt huset ditt. Anonymkode: 6f38e...86e 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #40 Skrevet 9. september Har myggnett og vinduet er åpent hele året more or less. De aller kaldeste dagene kanskje det lukkes. Liker best å sove i frisk luft. Anonymkode: e06bc...e5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå