Gå til innhold

Finnes det virkelig land der det ikke er vanlig å åpne vinduene når man sover?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere som ikke sover med vinduet åpent. Skjønner dere ikke at det lukter søvn og pyton av hele rommet og alt som er i det, inkludert deg selv?

Anonymkode: 1f090...027

Eh, jeg står opp, åpner vinduet for å lufte, og går i dusjen. Om kvelden lufter jeg igjen, jeg ikke spesielt skitten siden jeg dusjet på morgenen (hvis jeg har trent så har jeg dusjet igjen), lufter igjen og legger meg til å sove. Dessuten skifter jeg sengetøy minst en gang hver 14. dag - så det lukter ikke så veldig pyton inne på soverommet mitt 🙂 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte. Når vi bodde i USA så kom garantert insekt inn om vi hadde dører/vinduer åpene mer enn et par sekunder uten insektnetting. Her i Norge en og annen fluebogven ag annen veps om verandadøren ppen, men i USA med lyst inn kom det så mye ekle insekt inn uten netting. Så var lettere hysterisk med å åpne dører/vinduer (uten å tenke på varmen ute) 

Anonymkode: 8422a...6b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere som ikke sover med vinduet åpent. Skjønner dere ikke at det lukter søvn og pyton av hele rommet og alt som er i det, inkludert deg selv?

Det høres veldig rart ut at man skal gå rundt og stinke bare fordi vinduet er igjen om natten. Jeg lufter om dagen med å ha vinduet åpent og har nornal hygiene. Vil tro at det er andre grunner til at man stinker en at vinduet er igjen om natten. 

Anonymkode: e6a61...e47

• Liker 3
Skrevet

Sover aldri med vinduet åpent. Bor i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 8.28):

Jeg har bodd mange år i tropiske strøk. Der er vinduet alltid igjen. Har aircondition for klimakontroll. Med åpent vindu blir det for varmt.

Anonymkode: e5f52...bf4

Dette! Har varmepumpe som kjøler og det blir kaldere inne på sommeren om vi kjører den på kjøling g lukker vinduene, enn om vi lufter. 

I land med høy luftforurensning, høy kriminalitet og mange farlige insekter tror jeg de ser litt mer nøkternt på det og lukker vinduet.

Anonymkode: a1f19...ca4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 9.41):

Det er faktisk ikke alle det lukter av. Og jeg lufter før jeg legger meg, om morgenen, og på dagen, og om natta om jeg står opp og går på do. Pluss at det er ventil der inne. Så det blir nok luft.

Anonymkode: 6f38e...86e

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (På 8.9.2025 den 23.30):

Har null interesse i å ha insekter inn på soverommet.

Mangen land har netting i vinduer null problem. 

Anonymkode: a06e9...88c

AnonymBruker
Skrevet

Hater å sove med åpent vindu, insekter og bråk. Lufter en god stund før jeg skal legge med(med myggnetting når det trengs), det får holde. 

Anonymkode: 65717...71e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en helt annen søvn etter at jeg begynte å ha åpent vindu om natta. Lifesaver! 

Anonymkode: dafe6...745

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...