Gå til innhold

Hva tenker damer om menn som er interessert i Krypto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, så jeg har drevet med krypto noen år. Hatt det som hovedfokus og hatt lite tid til å ha en dame i mitt liv, mye på grunn av at jeg sitter foran grafene til Bitcoin, tron osv... Jeg tenker hvis jeg ønsker å ha en dame i mitt liv så har jeg helst lyst til at hun er interessert i krypto også.

Er det egentlig noen damer som handler krypto, eller er det bare menn? Har så langt ikke møtt en eneste dame som handler krypto aktivt. For det meste fond og enkelt aksjer det går i.

Anonymkode: 7c9da...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt krypto i porteføljen min, men det er på ingen måte noen hovedinteresse i livet mitt… Pengene er et middel for å leve, ikke en hobby jeg lever for. 

Anonymkode: 5a7c7...736

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette har tatt overtak på deg iallefall. Jeg har venner som shorter aksjer og daytrader eller hva det nå heter, og de har likevel dame og er gode fedre. Tar seg ferie også. Selger seg bare ut eller setter på veldig trygge valg og tar seg fri. 

Anonymkode: 973b3...c75

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei, så jeg har drevet med krypto noen år. Hatt det som hovedfokus og hatt lite tid til å ha en dame i mitt liv, mye på grunn av at jeg sitter foran grafene til Bitcoin, tron osv... Jeg tenker hvis jeg ønsker å ha en dame i mitt liv så har jeg helst lyst til at hun er interessert i krypto også.

Er det egentlig noen damer som handler krypto, eller er det bare menn? Har så langt ikke møtt en eneste dame som handler krypto aktivt. For det meste fond og enkelt aksjer det går i.

Er krypto lønnsomt? 

Anonymkode: a3984...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man kommer fra en famile som kan investering, fond og eiendom så er vel en kryptofyr det man frykter mest.

Jeg og mannen sitter rimelig godt i det pga foreldres og egen investering i fond og eindom. Spesielt einendom.

Som kvinne gleder det meg å se at kvinner er mer og mer bevisste på eiendom, egen sparing og investering. Å se så mange menn uten egentlig peilig kaste bort livet sitt på krypto er trist. Du er en kamel.

Anonymkode: e320b...1fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det finnes grader av ting. Det er helt i orden, og kan til og med være ganske kult og litt tiltrekkende, med folk som brenner ordentlig for en interesse og mestrer den spesielt godt. Å være så enormt langt inne i krypto at man selv vurderer det som uforenlig med å ha kjæreste, rett og slett fordi man må ha tid til å følge grafene live, er derimot fort over i et landskap som får mange til å rygge. Da har man gjerne bikket over fra «kult at man brenner for noe» til «i overkant ensporet». 

Anonymkode: 3e0e9...c90

• Liker 8
Skrevet

Spørs vel hvor miljøvennlig kryptoen din er

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde faktisk vært punktum. Jeg sidestiller menn som er opptatt av krypto med menn som var besatt på pyramidespill for noen år tilbake.

Anonymkode: 4b41e...2f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Misvisende overskrift!

Interessert i noe, betyr at det (kanskje) går med litt tid hver dag eller i uka på det.

Å ikke kunne leve livet fordi man må sitte og følge med live, er en besettelse, eller i beste fall altoppslukende.

Jeg blåser i hva partner bedriver tiden med så lenge det er lovlig og han kan ta vare på seg selv. 

Men en som bruker mer tid på en hobby, enn på en arbeidsdag, er jo gift med den hobbyen.

Anonymkode: e2630...6d4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Litt av problemet er vel også at du beksriver kortsiktige spekulasjoner fremfor langsiktige investeringsvalg. Med en gang du møter en kvinne på augnehøyde, så vil hun ikke synes så mye om det egentlig. En spekulasjon i krypto kommer ikke uten vesentlige risikofaktorer. Mange er lite komfortabel med å leke bort pengene sine på en slik måte.

Når det er sagt, så kan det være spennende å være eksponert for krypto. Det har blitt mye mer tilgjengelig generelt gjennom børsnoterte papirer som følger krypto (ETPer). Institusjonelle investorer har begynt å benytte seg av det som en del av sine porteføljer. Dermed er pengeflyten inn i krypto ikke kun private idioter som daytrader lenger, desverre. 

Hvis du har en bred portefølje som investerer langsiktig globalt, på tvers av valuta, regioner og bransjer, så kan en langsiktig eksponering mot krypto vurderes. En slik portefølje inneholder gjerne noe som ligner på MSCI World i dag. Vi kan ta utgangspunktet i det og vurdere hvor mye eksponering mot krypto vi burde ha.

Markedsverdien til MSCI World ligger på rundt 78'140 milliarder dollar, mens BTC har en markedsverdi på rundt 2210 milliarder dollar. Om BTC hadde vært en aksje i MSCI World, så hadde den altså fått rundt 2,8% eksponering i indeksen. Om du er veldig glad i krypto, så kan du også vurdere en liten overvekting.

Vi kan dermed bygge porteføljen f.eks.:

• 95% MSCI World (indeksfond)
  • 5% Krypto ETP (f.eks. BTC)

Det er altså fullt mulig å være krypto eksponert uten å måtte forholde seg til kryptobørs eller krypto i seg selv. Det er mulig å kjøre en buy&hold strategi på lengre sikt uten å måtte følge med hver dag. 

NB! Personlig mening:

Krypto gjenspeiler ikke noe fysisk eller juridisk. Verdien til krypto er dermed kun den verdien vi gir. I motsetning til en aksje som gir eierskap eller eiendom gir et fysisk objekt, så mangler krypto en slik indre verdi. Dermed er verdien til krypto metafysisk og metajuridisk, målt i dagens fiat penger.

Men hvorfor burde jeg bruke penger på det? Spesielt når jeg kan eie noe fysisk eller juridisk istedenfor?

Lykke til med sparing.

Schmuhu

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom man kommer fra en famile som kan investering, fond og eiendom så er vel en kryptofyr det man frykter mest.

Jeg og mannen sitter rimelig godt i det pga foreldres og egen investering i fond og eindom. Spesielt einendom.

Som kvinne gleder det meg å se at kvinner er mer og mer bevisste på eiendom, egen sparing og investering. Å se så mange menn uten egentlig peilig kaste bort livet sitt på krypto er trist. Du er en kamel.

Anonymkode: e320b...1fd

"som kan investering, fond og eiendom"

Nå har Bitcoin økt over 100 000 000%. Er ganske sikker på at det slår din families investeringer.

Antar at å være en kamel betyr dette?

Å være en kamel innebærer å være et stort, hardfør dyr med spesielle tilpasninger til ørkenmiljø, som brede føtter, beskyttende øyne og evnen til å tåle lang tid uten mat og vann.

• Nyttig 1
Skrevet

Er krypto lønnsomt? 

Bitcoin har økt over 100 000 000%, så man kan vel kalle det lønnsomt.

• Nyttig 1
Skrevet

Er krypto lønnsomt? 

Det kan det absolutt være. 

AnonymBruker
Skrevet

Krypto, ølbrygging og gaming er den mannlige ekvivalenten til "basic bitch" 

Anonymkode: d1cfc...460

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du lærer å lese grafene ordentlig så kan du ta mer fri, og begynne å handle andre instrumenter enn krypto.

Anonymkode: 0a4ba...8d5

AnonymBruker
Skrevet
Averyx skrev (20 minutter siden):

Ja, du får sikkert hi fives av crypto bros og andre pengegriske mennesker. Generelt sett har jeg lite respekt på pengeflyttere. De skaper ingenting av reell verdi, så for meg fremstår det som en hul, sjelløs og usympatisk måte å tjene til livets opphold på. 

Anonymkode: 2a093...c9b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, du får sikkert hi fives av crypto bros og andre pengegriske mennesker. Generelt sett har jeg lite respekt på pengeflyttere. De skaper ingenting av reell verdi, så for meg fremstår det som en hul, sjelløs og usympatisk måte å tjene til livets opphold på. 

Anonymkode: 2a093...c9b

Det kan man vel si om veldig mye annet.

Såfremt man betaler skatt av gevinsten så tilføre man reell verdi, akkurat som annet kjøp og salg.

Det finnes pengeflyttere som betaler mye mer skatt på ett år enn hva de fleste lønnsmottakere betaler i løpet av et liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Averyx skrev (34 minutter siden):

Ikke glem å ta med hvor mange ganger den har kollapset. Opp, helt ned. Opp, rett i dass. Opp etc.

Mange økonomiske null som har rotet vekk alle sparepengene sine her. Kan ikke tenke meg noe mer useriøst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen få prosent av porteføljen min i krypto nå ca 500.000,- bare for gøy men jeg ville vært skeptisk til en som valgte dette som hovedinvesteringen sin.

Anonymkode: 16928...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke glem å ta med hvor mange ganger den har kollapset. Opp, helt ned. Opp, rett i dass. Opp etc.

Mange økonomiske null som har rotet vekk alle sparepengene sine her. Kan ikke tenke meg noe mer useriøst. 

Ok, den har steget over 100 000 000% til tross for at den har kollapset flere ganger.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...