Gå til innhold

Når skal det være stille i deres hus? Mannen legger seg tidlig

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er normalt stille her mellom 23 og 7-8-ish. Den som legger seg tidligere eller sover lenger har selvfølgelig full forståelse for at andre lever livene sine i våken tilstand og krever ikke noe stillhet. Man tar LITT hensyn selvfølgelig, trenger ikke å smelle med dører eller rydde oppvaskmaskina akkurat da, men det er ingen som bestemmer at andre skal være stille - selvfølgelig!

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde jeg og 97% av alle andre aldri giddet å finne meg i. Ts er garantert en bitter og fraskilt dame når hun bikker 45.

Anonymkode: d5d2a...627

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes vanlige tider for ro er fra 23 til 08. Gjerne et par timer ekstra i helgene, så folk kan få sove ut litt. Så kan man jo ta hensyn da utpå kvelden og på formiddagen, og ikke støvsuge, smelle i dører, snekre og sånt. Men man må få leve, ordne seg noe mat, snakke i telefonen og se på TV med vanlig lyd.

Han havner jo helt i usync med resten av familien. Hvis dere synes det er greit, OK. Men jeg hadde ikke synes det var greit når han skal trene før jobb HVER dag, og det betyr at han både melder seg ut av familien om kvelden OG krever at alle er stille som mus. Han får skaffe seg noe ørepropper etc som gir han sovero, kan ikke legge sånne begrensninger på alle. Og lykke til når han får tenåringer i hus…

Anonymkode: fe87f...394

• Liker 8
Skrevet

Selvsagt må han bruke ørepropper. Det er "stille" i vårt hus etter kl 19 når barnet er lagt, men vi har på TV og snakker i tlf osv. Men må gå stille i dørene i nærheten av der barnet sover selvfølgelig. 

Anonymkode: 55f53...442

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg ikke giddet. 20.30 er helt unormalt tidlig og han må ta ansvar. Enten tåle lyd og sove gjennom det eller bruke ørepropper. Hvis jeg fikk den meldingen hadde jeg bare svart nei. 

Anonymkode: 89f5d...b51

• Liker 8
Skrevet

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan hus dere har, når det er så lydt at du til nøds kan smøre deg en brødskive uten at det høres så godt inn på soverommet at han våkner. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg trener og før jobb, 2 dager i uka. Står da opp 0445

Trener før jobb, da får jeg trent, det kommer ikke ting i veien som det ofte gjør etter jobb

Anonymkode: a116e...bc4

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du prøvd å trene før jobb? Det er en fantastisk start på dagen. Ferdig trent før barna sto opp for å dra til skolen. Jeg fikk så mye ut av dagen når jeg var rå på å trene før jobb. Både jeg og mannen gjorde det i mange år. Deilig. 

Anonymkode: 9344f...b47

Jeg elsker trene før jobb, jeg står gjerne opp før kl 05 for å trene. Men jeg hadde ikke trent før jobb hvis det betydde at kjæresten min ikke kunne bevege seg rundt i huset etter kl 20.30.... Det er ikke veldig hyggelig gjort å si at partner ikke kan lage seg mat eller snakke i telefonen etter kl 20.30 fordi man selv absolutt skal trene før jobb. Hvis morgentreningsrutinen ikke går ut over ett normalt liv for partner derimot, så er det en helt annen sak, men det er ikke tema i tråden. Her er det snakk om morgentrening som i svært stor grad begrenser partner. 

Anonymkode: 61012...368

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg legger meg rundt 20.00 hver dag som oftest (bortsett fra i dag) mannen kan bråke å styre som han vil. For når jeg sover så sover jeg som en stein og ingenting vekker meg🫣🤣 Når jeg var lita så falt jeg ut av sengen uten å merke det en gang liksom, bare fortsatte å sov. 

Anonymkode: 4f1e4...f65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er b-menneske og bor med et a-menneske. Støvsuger ikke foran soverommet, men ellers lever vi som normalt når den andre sover.

Anonymkode: ad318...075

• Liker 4
Skrevet

Min mann legger seg i nitiden når han jobber tidlig,. Jeg er nattugle og legger meg når jeg vil. Jeg dropper å støvsuge og bråke, men lever ellers helt vanlig.  Vil jeg snakke i tlf, se på tv med lyden på vanlig nivå, lage mat eller annet gjør jeg det. Vi bor på ett plan. 

Anonymkode: 0ad93...b58

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det fikses veldig lett, ved å isolere bedre mellom rom og etasjer.

Her skal vi kunne se film høyt, selv om noen jobber skift.

Vil man ikke pusse opp og fikse for mye, isolerer han bare soverommet godt. 

Er han ekstra tafatt, ørepropper.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må jeg liste meg rundt, kan ikke snakke i telefon, kun sitte stille i sofaen, smøre meg en skive(kan ikke lage noe annet  for det bråker)

Helt uakseptabelt. Han får isolere eller ha på seg hørselsvern, for det er jo helt vilt. 

Anonymkode: 2f2b7...4cc

• Liker 6
Skrevet

Her tar vi hensyn til hverandre. Dvs jeg sover lett, han er stille når jeg sover. Men han kan se på tv, lage mat osv. ikke noe jeg krever, vanlig folkeskikk. Fint om han ikke smeller i dører, da. 

han sover så tungt at jeg kan støvsuge og bruke symaskin rett utenfor soveromsdøra uten at han merker det😆 

Han legger seg ofte før meg, men sjelden før 22.  

jeg hadde aldri funnet meg i det din samboer krever. Ærlig talt

• Liker 4
Skrevet

Samboer legger seg tidlig, han står tosidig opp for å trene før jobb.

Helst legger han seg 20:30. Da må jeg liste meg rundt, kan ikke snakke i telefon, kun sitte stille i sofaen, smøre meg en skive(kan ikke lage noe annet  for det bråker)

Fikk melding i sted om jeg kunne legge på med ei veninne, klokka var da 2125.

Kjenner jeg blir litt lei av dette, og måtte stoppe å leve kl 2030, rett etter at barna er lagt .. (og samboeren)

Hva tenker dere er rimelig?

Anonymkode: cca24...c50

Hadde aldri orket! Og jeg har en som har cluster! og jeg snakker i telefonen, ser film med lyd!! Fy fa** for en idiot du er sammen med

Anonymkode: ce271...a02

• Liker 4
Skrevet

Hva hvis det kommer besøk om kvelden da? Da kan dere ikke snakke?

Anonymkode: fbb79...b20

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei vettu hva. Han får stenge ørene sine. Du skal kunne snakke på det tidspunktet. Der er mange alternativer på markedet. Han får ta seg en tur på apoteket! Hadde det vært etter midnatt, kunne jeg revurdert det. Men allminnelig stilletid er kl 23. Du skal kunne leve, ikke bare eksistere fram til da! 

Anonymkode: 2ca66...956

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samboer legger seg tidlig, han står tosidig opp for å trene før jobb.

Helst legger han seg 20:30. Da må jeg liste meg rundt, kan ikke snakke i telefon, kun sitte stille i sofaen, smøre meg en skive(kan ikke lage noe annet  for det bråker)

Kjenner jeg blir litt lei av dette, og måtte stoppe å leve kl 2030, rett etter at barna er lagt .. (og samboeren)

Hva tenker dere er rimelig?

Anonymkode: cca24...c50

Det der er ikke rimelig. 

Du er jo en fange i eget hjem! 

Hva skjer nå barna blir større og legger seg senere? Skal hele familien liste seg rundt pga fare i huset? Dette kommer til å skape konflikter og opprør. Han kan hetter trene når ungene er lagte! 

Anonymkode: bd8ec...f68

• Liker 7
Skrevet

Hvor mange våkenetter har denne mannen tatt i barnas liv, Ts?

Hvor ofte tar han ansvar for syke barn?

Tar han hensyn når han står opp?

Tar han ansvar for ungene når han kommer hjem fra trening på morgenene?

Hvordan er han ellers som partner?

Det hørest ut som om du bor sammen med en bortskjemt og egoistisk ungdom, ikke en voksen mann!

Jeg hadde ikke orket. Hadde forsøkt å få ham med i parterapi siden dere har barn, men om han der ikke raskt innser egen urimelighet, så hadde jeg sagt at det er helt greit, som singel kan han legge seg og stå opp akkurat når han selv vil...

Anonymkode: b77bb...3b0

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Her må du enten bytte bolig - eller bytte partner 

Respekterer hans behov for søvn, men jeg hadde ikke orket å leve livet mitt med alle de begrensningene han setter  

• Liker 2
Skrevet

Han høres veldig rar ut.

Anonymkode: c160b...d4b

• Liker 3
Skrevet

Her skal det være stille/rolig etter 23. Da skal både vi voksne og ungdommen ta hensyn, og bråke minst mulig. Før 23 er det vanlig «liv» i huset, skal man legge seg før får man selv tåle lyd eller bruke ørepropper. Ofte jeg legger meg før ungdommen, og selvfølgelig får de både lage seg mat (de er ikke akkurat stille), se på tv, prate osv. Mannen din er helt urimelig, og ikke noe jeg hadde godtatt. Hva skjer den dagen barna deres blir større og er våken lengre? Skal du og barna da sitte musestille på stua og se i veggen?

Anonymkode: 4db2e...349

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...