Gå til innhold

Når skal det være stille i deres hus? Mannen legger seg tidlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer legger seg tidlig, han står tosidig opp for å trene før jobb.

Helst legger han seg 20:30. Da må jeg liste meg rundt, kan ikke snakke i telefon, kun sitte stille i sofaen, smøre meg en skive(kan ikke lage noe annet  for det bråker)

Fikk melding i sted om jeg kunne legge på med ei veninne, klokka var da 2125.

Kjenner jeg blir litt lei av dette, og måtte stoppe å leve kl 2030, rett etter at barna er lagt .. (og samboeren)

Hva tenker dere er rimelig?

Anonymkode: cca24...c50

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er virkelig for tidlig, og jeg legger meg tidlig. Hvis han er så sensitiv på lyd at han ikke får sove når du prater i telefonen i et annet rom, da må han kjøpe ørepropper.

Det høres veldig sært ut at hans behov trumfer dine. Er det ofte slik?

Anonymkode: d799b...55b

• Liker 11
  • Nyttig 21
Skrevet

Tror denne fyren burde få seg en hybel. Dette er ikke rimelig, eller normalt, for den saks skyld. 

• Liker 22
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg også så tidlig, med lukket dør, ørepropper og white noise maskin. Det er da for pokker ikke mannen min sin byrde at jeg er ekstremt A-menneske. Gjør din mann tiltak for å ikke bli forstyrret? Hvis ikke kan han starte der. 

Anonymkode: e3e92...f79

• Liker 23
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at normal stilletid er 23.00, at han legger seg mange timer før er ene og alene hans problem! Han får kjøpe seg «sov-i-ro» på apoteket i morgen!

Anonymkode: 47b8b...11d

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Så hans liv og vaner er betyr mer enn dine? 

Jeg står opp 04:30 og bruker ørepropper.

Anonymkode: 18b29...465

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

20.30 ? 😬 det blir fint når ungene blir litt større , er ikke veldig store før de bikker den leggetiden . 

Anonymkode: 1168c...63a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trener han ikke etter jobb?

Anonymkode: 55ae0...9ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han må ta ansvar for seg selv og egne behov ved å bruke ørepropper. 

Anonymkode: 5966a...5b0

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mann legger seg tidlig, jeg legger meg sent. Sånn er det. Vi har heldigvis flere etasjer, men det er ganske lytt likevel. Men jeg trenger minimum en halvtime alenetid etter at mann har lagt seg, så da blir det sånn. 

Han har selvfølgelig aldri lagt noen restriksjoner på meg og han er hensynsfull når han står opp opp om morgenen for ikke å vekke meg unødig. Det er virkelig ingen i hele verden som kan bestemme når jeg skal legge meg. Og - det er helt sært å legge seg 20.30 når man er voksen og lever med en annen. 

Anonymkode: fd29f...b14

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helst legger han seg 20:30. Da må jeg liste meg rundt, kan ikke snakke i telefon, kun sitte stille i sofaen, smøre meg en skive(kan ikke lage noe annet  for det bråker)

Kjenner jeg blir litt lei av dette, og måtte stoppe å leve kl 2030, rett etter at barna er lagt .. (og samboeren)

Her er vi våken så lenge vi vil. Ungene legger seg 18.00-19.30.

Samboer og jeg legger oss alt mellom 22-01, om jeg vil sitte oppe å se på tv, lage meg mat, eller noe annet bryr han seg virkelig 0 om… men vi bråker jo ikke, vi tar hensyn. Har ikke på høy musikk, eller kaster rundt med kasseroller osv hvis den ene har lagt seg…

stort sett ser vi en film eller finner på noe de fleste kveldene, og legger oss sammen.

Anonymkode: e6db0...ed4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger mæ tidlig og står opp kl 4.30. Vi har tenåringer som kommer hjem fra treninger og kamper etter jeg har lagt meg. Men de må ikke liste seg rundt pga det 

Anonymkode: 36810...f52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han velger å avslutte dagen kl 2030, men han kan ikke velge at du skal avslutte din.

Normalt å forvente at du ikke støvsuger, har på høy musikk og slikt, men ellers må han tåle normale lyder av å leve.

Hva gjør han når barna blir større?

Anonymkode: fa042...c0d

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trener og før jobb, 2 dager i uka. Står da opp 0445

Trener før jobb, da får jeg trent, det kommer ikke ting i veien som det ofte gjør etter jobb

Anonymkode: a116e...bc4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trener og før jobb, 2 dager i uka. Står da opp 0445

Trener før jobb, da får jeg trent, det kommer ikke ting i veien som det ofte gjør etter jobb

Legger meg da tidlig, men med ørepropper 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger med tidlig jeg å. Men jeg tåler lyder. Det holder at jeg tar igjen døra. Sitter han å ser tv så skrur han ned lyden litt. Men som regel så sitter han på pc på kjøkkenet. Han legger seg mye senere enn meg. Og han står opp før meg. Bare han tar igjen døra når han står opp så går det greit. Men noen ganger så setter han opp døra. Da kjenner jeg at jeg blir litt irritert. For da hører jeg alt og lukter alt. Men han lever lell om jeg ligger på rommet. Krever ikke at han skal være musestille. Men bare ta litt hensyn. Og det gjør han. Han kan snakke i telefonen og slik ja. 

Anonymkode: 9344f...b47

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere skal fortsette slik, må dere gjøre noe med veggene i huset så det blir mindre lytt. Du kan ikke leve slik, og ikke barna deres heller. Det er mulig å bygge doble vegger og ha doble dører, da blir det relarivt lydtett. Vinn vinn for begge parter.

Her legger mannen seg tidlig, men soverommet ligger slik til at han ikke hører vanlig støy i kjøkken og stue. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ekstremt urimelig, du lever jo i et terrorvelde. Liste seg rundt i sitt eget hjem kl 20:30 fordi gubben skal opp grytidlig og trene? Du skjønner jo selv at dette er mega dust. Hvorfor gidder du?

Anonymkode: f83c5...ccb

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du prøvd å trene før jobb? Det er en fantastisk start på dagen. Ferdig trent før barna sto opp for å dra til skolen. Jeg fikk så mye ut av dagen når jeg var rå på å trene før jobb. Både jeg og mannen gjorde det i mange år. Deilig. 

Anonymkode: 9344f...b47

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hade ikke skjedd. En skal jo leve og

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...