Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I retrospekt ser jeg helt tydelig at jeg har et forhold til en narsissist. Lovebombing, psykisk vold, voldsom sex, «pauser»- hvor det sikkert er andre damer involvert. Hemmeligheter, offer rolle, ekspert på å vri sannheter.

Dere vil ikke tro hvor utrolig dum jeg har vært- og jeg skammer meg sånn.

Nå «vet» jeg at dette aldri har vært kjærlighet. Og det er vondt å føle seg lurt, føle seg dum for å ha trodd på all smiger. Jeg skjønner at det er penger og sex det har handlet om- hele veien. På et punkt følte jeg meg nærmest suicidal.

Nå har jeg imidlertid faktisk forstått og akseptert at det er jeg som må bryte. Han har kastet meg under bussen MANGE ganger. Men når jeg gjør det……!

Hvordan avslutter jeg dette giftige forholdet en gang for alle? Og slutter å bry meg om han når han blir «lei seg»….

Anonymkode: 999fb...0d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender melding hvor du sier det er slutt, og at du ikke ønsker noe kontakt nå eller i fremtiden. Så blokkerer du over hele linja. 

Kanskje han bare ruller videre, eller han begynner å plage deg. Da anmelder du for hensynsløs adferd tvert. 

Anonymkode: 5e257...ab7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send sms hvor du avslutter, uten følelser involvert. Deretter slett og blokk. Ikke åpne døren om han dukker opp, forhold deg rolig og si at han må respektere at det er over. Han blir å miste interessen når dramaet er over.

Anonymkode: 22c12...0c5

• Nyttig 1
Skrevet

Har du noen du kan snakke med om dette? Når jeg brøyt med min eks som var voldelig trengte jeg å alliere meg med flere. Jeg blokket han overalt og flyttet hjem til mine foreldre i to uker, både fordi jeg visste han kom til å oppsøke meg, men også for å ha støtte når jeg hadde lyst til å svare på meldingene hans. Jeg snakket også med venninner slik at det ville være et større nederlag om jeg gikk tilbake. Jeg anbefaler virkelig å ha noen rundt deg i tiden etterpå. 

Det nytter ikke å fortsette og ha kontakt med slike ekser. De vil forsøke alt de kan for å få deg til og endre mening. Alt fra trusler, til lovebombing, beklagelser og noen tilfeller trusler om selvmord. Vær også klar over at når han bli lei seg for at du går, er det mest sannsynlig også et skuespill - i de fleste tilfeller er han ikke lei seg for å miste deg, men fordi han har tapt en eiendel. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg noen strategier før du gjør det slutt, slik at du har ting å fylle livet med. Ta opp en ny hobby, begynn på et studie, flytt et annet sted osv.

En jeg kjenner godt som brøt ut av et uheldig forhold, flyttet et helt annet sted og gikk et år på skole. Et skikkelig brudd med "tidligere liv" på alle vis. (og så møtte hun også verdens snilleste fyr ved skolen hun gikk på, det var jo også en bonus).

Anonymkode: 89764...a18

AnonymBruker
Skrevet

Har han vært fysisk voldelig? Hvis ikke hadde jeg også tenkt at du kan ringe eller sende melding og gjøre det klart at det er slutt og så blokkere ham i alle kanaler. 

Har han vært fysisk voldelig i tillegg til psykisk voldelig, eller har du sett tendenser den veien, bør du alliere deg med noen som kan være hos deg eller evt du kan være hos. I verste fall må du kontakte krisesenter.

Anonymkode: 01ff4...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...