Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Ja da har vi ca 1000 +/- å leve av i to uker. (vi= jeg og samboer) Hva lønner seg å kjøpe? Hva lønner seg å lage til middag? Gode oppskrifter mottas med glede! Bør jeg bake brød osv selv? (hvis ja, har noen en god oppskrift? jeg er ganske talentløs når det gjelder baking) Vi har ikke frys....
Gjest 1111 Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Kommer helt ann på hva brødet koster der du bor. Du kan jo få brød helt ned til fire kroner og da er det kanskje like greit å kjøpe brødet, om du ikke har kjempelyst til å bake. First Price har en masse billige matvarer. Kjøp inn noen fiskegratenger (er usikker om det er First Price eller Euroshopper som har fiskegrateng til 10 kroner per stk) og la det bli middagen deres et par dager i disse to ukene. Kjøp i tillegg inn slike store pastaposer fra First Price. De har en diger en til 11 kroner eller så. Pasta kan jo varieres i det uendelige, kjøp med noe hermetikk som hakkede tomater og vips har dere pasta med tomatsaus (regner med dere har krydder og andre helt basisvarer allerede). Du kan jo også lage lapskaus fra bunnen av og fryse ned i porsjoner.
liv Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 1000kr = 71kr dagen Frokost/lunsj/kvelds; brød 5kr +pålegg: 20kr dagen. Gir ca 40kr igjen til middag. Prøv å tenke at middag ikke skal koste mer enn 30 kr i snitt når du handler. Det pleier jeg å prøve på når vi har lite penger. Prøv å få handlet på Rema 1000. Eks på billige middager OsteSnitzel (4 for ca 20) Fiskegrateng (1 for 10) Kjøttdeig 18kr (kan brukes til mye, f.eks hjemmelagde kjøttkaker, hamburgere gryteretter, taco, lasagne osv.) Det som er på vg's matbørs er ofte satt ekstra ned i pris.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har 400,- kr i to uker jeg........... Lever billig, snylter litt middag hos foreldre iblandt hehe. Noen ganger blir det brød hele dagen, brødskive med speilegg fungerer ofte som middag hos meg. Eller så er det mye billig man kan kjøpe, hermetikk, fjordland, supper, risengrynsgrøt, makaroni, omeletter, pølser.. Sjekk priser, og kjøpr first price dersom det er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå