Gå til innhold

Justere på krav til utsikt i ny bolig eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer bor behagelig og kan fint få barn her i bor uten å bo ubehagelig trangt. Boligen vår har høy standard, men vi elsker ikke beliggenheten, selv om vi har fantastisk utsikt. Nå er vi tett på naboene, har sola på feil side av huset der naboene må gå/kjøre forbi, og ingen mulighet for å bygge garasje eller ha en hageflekk å bruke om sommeren. Vi har også trafikk (naboer i bil og til fots) rett utenfor soverommet, som både er litt irriterende og føles litt «invaderende».
Den perfekte boligen ligger nå ute for salg, og vi tror vi har gode muligheter til å vinne en budrunde, det eneste problemet er at vi mister utsikten vi har nå. De fleste andre irritasjonsmomenter ville falt bort med denne boligen. Vi har også mulighet til å ordne det fint i hagen foran dette huset for å kompensere for mangel på utsikt. Det er ikke sånn at vi vil se rett inn i naboveggen, men langt fra panoramautsikten vi har i dag siden det ligger midt i et boligfelt.

På grunn av solgangen nyter vi utsikten her hjemme fra innsiden, fordi utsikten ligger på skyggesiden, og vi savner å kunne sitte ute på egen uteplass i sola uten naboer som vandrer forbi nært nok til at man må anerkjenne at de er der.. 

Noen som har flyttet fra fantastisk utsikt til helt ok utsikt og angret? 

Vurderer om vi skal gå all in på denne boligen, eller om vi burde vente å se om det kommer en bolig som treffer alle krav.. er stygt redd for at vi da må høyere opp i pris enn vi har lyst til..

Anonymkode: 95eb1...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har utsikt, men innsyn? Da ville jeg flyttet. 
Utsikt uten innsyn - ville ikke flyttet. 

Anonymkode: 5d3de...e44

• Liker 3
Skrevet

Sol, mulighet for uteplass og mer luft hadde hos meg vektet høyere enn fantastisk utsikt. Utsikt er fint, men ikke noe jeg nyter i timesvis om dagen. Sol og uteplass gir mer glede over lengre tid😊

Anonymkode: 3595e...d9d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sol, mulighet for uteplass og mer luft hadde hos meg vektet høyere enn fantastisk utsikt. Utsikt er fint, men ikke noe jeg nyter i timesvis om dagen. Sol og uteplass gir mer glede over lengre tid😊

Anonymkode: 3595e...d9d

Men første etasje har flere ulemper 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men første etasje har flere ulemper 

Har utsikt uten innsyn nå i stue og kjøkken. I rekkehus på én etasje. Så ingen andre alternativer på etasjer.. blir evt å flytte til enebolig med to etasjer. Får fin utsikt fra andre etasje i eneboligen. 
Tenker litt frem i tid at vi kommer til å ha mer glede av hage og uteområder hvis vi får barn, og samtidig mindre tid til å nyte utsikt uansett.. Men redd for å føle på at vi bor midt nabogryta.. og kanskje ender opp med å ikke kunne få barn. Har prøvd en stund, men det hører til på en annen forumside.. Nå er vi tett på naboene på siden, men har ingen innsyn i stue/kjøkken selv om de går/kjører forbi på siden der sol og soverom er, har vi fritt utsyn til fjell og hav på den siden vi oppholder oss mest på dagtid. 

Skrevet

Det høres nesten ut som boligen jeg nettopp flyttet ut fra. Flyttet fra fantastisk utsikt, men innsyn, kjip hage og litt dårlige solforhold til begrenset utsikt, men null innsyn, egen hage og mye bedre solforhold (fortsatt ikke kveldssol, men bedre enn forrige sted) og angrer ikke i det hele tatt! Trivdes veldig godt i forrige bolig, men det var flere små irritasjonsmomenter som den nye boligen ikke har at det mer enn veier opp for manglende utsikt. Veldig digg å kunne gå halvnaken ut på terrassen uten å tenke på om noen ser meg :DDet eneste jeg ville vært skeptisk til er å ha *utsikt* rett I en vegg eller lignede, men hvis du har litt egen hage å se ut på er det mulig å få fint utsyn. Vil egneltig si at pent utsyn er viktigere enn imponerende utsikt! 

Anonymkode: f6690...487

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det høres nesten ut som boligen jeg nettopp flyttet ut fra. Flyttet fra fantastisk utsikt, men innsyn, kjip hage og litt dårlige solforhold til begrenset utsikt, men null innsyn, egen hage og mye bedre solforhold (fortsatt ikke kveldssol, men bedre enn forrige sted) og angrer ikke i det hele tatt! Trivdes veldig godt i forrige bolig, men det var flere små irritasjonsmomenter som den nye boligen ikke har at det mer enn veier opp for manglende utsikt. Veldig digg å kunne gå halvnaken ut på terrassen uten å tenke på om noen ser meg :DDet eneste jeg ville vært skeptisk til er å ha *utsikt* rett I en vegg eller lignede, men hvis du har litt egen hage å se ut på er det mulig å få fint utsyn. Vil egneltig si at pent utsyn er viktigere enn imponerende utsikt! 

Anonymkode: f6690...487

Herlig! Vi flytter da eventuelt til litt mer innsyn, og mindre utsikt. Men fortsatt ikke sånn at vi er på utstilling.. her hjemme er vi litt for godt vant til å vandre naken rundt til alle døgnets tider. Det må vi nok være litt mer påpasselig på kvelden når det er mørkt ute og lyst inne. Men skulle vi få barn vil vi jo nødvendigvis måtte dekke oss mer til hjemme uansett. I alle fall på sikt når barnet vokser litt til. 
Tenker vi har mer glede av de positive sidene ved dette «nye» huset på sikt enn vi har av de positive sidene ved boligen vi har nå.. så kommer jo tanken om vi bør vente å se om det kommer en ENDA bedre bolig, i samme prisklasse. Er lite boliger som selges her vi har lyst til å bo..

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet fra byens beste utsikt og til ingen utsikt i det hele tatt. Men, vi byttet og ut elendige solforhold, konstant vind, et annet klima (skulle ikke tro det var samme by), og ikke minst elendige naboer.  Nå har vi sol så lenge solen er oppe, vi har stor hage, det er lunt og godt, og vi elsker det. 

Jeg savner utsikten, og jeg savner den flotte leiligheten. Men jeg hatet alt rundt (4-mannsbolig med helt ubrukelige naboer), og vi har det langt bedre her. Den nye boligen er et sted hvor vi blir, den forrige ble en midlertidig. 

Men ja jeg savner utsikten. Særlig nyttårsaften. Nå ser jeg bare min egen hage 🤭

Anonymkode: 84b5d...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere får innsyn ville jeg ikke ha byttet. Det er jævlig, skal aldri bo med innsyn igjen. Og skal heller aldri bo uten fantastisk utsikt, den nyter jeg hver dag 💜

Anonymkode: d629d...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...