Gå til innhold

Ung mann lurer på hvorfor norske (og vestlige) kvinner er blitt så kravstore?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt håpløst å bruke populære datingapper for meg som ser under gjennomsnittlig bra ut. Får ingen matcher. Jeg sveiper og sveiper dagen lang men får ingen napp. Det er nesten litt komitragisk.

Hva har skjedd med at personligheten også teller? Det kan umulig være slik at alle de good-looking mennene som alle kvinner løper etter, har gode personligheter. Det må være for det meste at de ser bra ut, som er grunnen til at damer matcher med good-looking mennene.

Og det verste, synes jeg ihvertfall, er når disse kvinnene er overrasket og lei seg når disse mennene behandler dem dårlig, når de viser seg å være fuckboys uten særlig høy moral.

Jeg lurer på om dette fenomenet vil ta slutt, for hvis ikke, ser det mørkt ut for en ung mann som meg.

Anonymkode: e6b3f...f44

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buhu. 

Anonymkode: 64c18...cdc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett, det er en tøff verden oh et tøft datingmarked. Det beste er nok å bare gi litt f... og finne roen i seg selv. Det kan være helt fint å være alene også og bare ligge litt rundt av og til

M27

Anonymkode: a5782...b7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Verden er kynisk. Er selv mann og har norsk kone og barn. Jeg er ikke høy, 172. Jeg kompenserte med å være kroppsbygger og studere realfag. Jeg fikk matcher på Tinder. 

Nå, som 41 åring, hadde jeg vært på dating markedet og aldri fått napp, hadde jeg lett reist til Asia for å finne kjæreste der. Da er jeg høy nok. 

Regner med damer vil moralisere det å treffe kvinner fra utlandet, men i motsetning til mange asiatiske menn, så behandler vestlige menn kvinnene sine godt. 

Ts, drit i hva andre skulle tenke om evnt forhold med utenlandsk dame. Du lever her og nå. Lev livet ditt og ta vare på deg selv.

Anonymkode: d6c3b...88d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å ta slike innlegg som dette seriøst, for jeg tror ikke det stemmer. Dette er oppskriften på hva disse trollene på internett skriver, og jeg hører sjeldent om det i virkeligheten. Og da består min omgangskrets faktisk bare av menn, både unge og litt eldre. 

Og det er ingenting man kan svare her heller som vil gjøre deg mer bevisst på virkeligheten og hvordan ting faktisk fungerer. Uansett hva, så vil du tro på den ideen du har fått. Så den eneste grunnen til at du ender opp singel eller med en kvinne du må "kjøpe" med deg hjem fra utlandet, er egne forvridde tanker og meninger. Samt bedritne holdninger. 

Det er ikke et eneste kvinnemenneske, foruten om de som ikke har et annet valg eller ser på det som det beste alternativet, typ de som søker trygghet og ro i et annet land - som vil være sammen med noen som har så forskrudde holdninger og meninger. Og om du kaller det kravstort, da vet jeg ikke. 

En annen ting jeg syns er merkelig er at menn ikke forstår at de må være TOP TIER for å faktisk ro i land en vakker, ung dame. Du må ha mye å by på, og skille deg ut. Det hjelper ikke å bare være snill. Du kan ikke komme på date med kukost under forhuden og med 200k i årsinntekt og tro at hun skal ta av seg trusa for deg. Jobb litt for det du vil ha, i stedet for å trøsterunke og syns synd i deg selv. 

Anonymkode: e3b27...334

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Verden er kynisk. Er selv mann og har norsk kone og barn. Jeg er ikke høy, 172. Jeg kompenserte med å være kroppsbygger og studere realfag. Jeg fikk matcher på Tinder. 

Nå, som 41 åring, hadde jeg vært på dating markedet og aldri fått napp, hadde jeg lett reist til Asia for å finne kjæreste der. Da er jeg høy nok. 

Regner med damer vil moralisere det å treffe kvinner fra utlandet, men i motsetning til mange asiatiske menn, så behandler vestlige menn kvinnene sine godt. 

Ts, drit i hva andre skulle tenke om evnt forhold med utenlandsk dame. Du lever her og nå. Lev livet ditt og ta vare på deg selv.

Anonymkode: d6c3b...88d

Nei, det har du ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dating apper er en dårlig idé uansett kjønn. 

Test ut nye hobbyer, kom deg ut og vær sosial, er du student meld deg på ulike foreninger og ting som skjer utenom på studieplassen. Det beste å gjøre for å møte noen som kan bli en potensiell partner er å få hodet opp fra mobilen og gå ut døra og snakke med folk om helt hverdagslige ting. Nye beskjentskap og vennskap vil lede en potensiell fremtidig partner til deg. Vær casual og hyggelig i møte med nye mennesker. Bli en ja person ikke en sveip i apper person.

Anonymkode: 7028f...470

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å bruke en app som baserer seg på det overfladiske, for så å klage over at andre som bruker appen er overfladiske.

Anonymkode: abefe...aef

• Liker 13
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om at menn ikke når opp lenger. Man må være usedvanlig god for rett kvinne, for at hun i det hele tatt skal vurdere å ikke være singel.

Men det handler ikke om utseende ditt heller, tenker dårlig profil og at fordommene dine skinner gjennom. Dessuten er 80% av brukerne mannlige. Og endel falske kvinnelige profiler, så sier seg selv at kun de beste på Tinder når opp. Det er ikke nok damer til alle.

Anonymkode: 03890...ba4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo personligheten, med mer, som er problemet…

Sutreinnlegg. På et kvinneforum. Med mange skrivefeil. 

Anonymkode: 829f9...2c4

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forresten: hvorfor skylder du på kvinnene? Hvorfor er det ikke de mannlige drittsekkene du skylder på?

Tror du virkelig kvinner velger drittsekker med vilje? De blir sjarmert og løyet til. 
Dessuten er min erfaring at dette bare er incelpiss, de kjekkeste mennene er som regel de beste på alle områder. 
De behandler damer med respekt og trenger ikke bekreftelse overalt. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har høye krav fordi vi kan ha det. Jeg trenger ingen mann pga økonomi, jeg betaler mitt eget hjem og mine egne regninger. Jeg var sammen med en mann, og vi fikk barn sammen, trodde jeg. Han synes andre ting i livet var viktigere. Så nå har jeg barn, hjem og bil alene. Jeg jobber og  klarer meg selv.  (Uten barnebidrag for de som pleier å henge seg opp i det)

Hvis jeg skulle vurdert å ha en mann igjen, må han gjøre livet mitt bedre. Og da mener jeg ikke økonomi. Men tilføre noe i mitt liv med sin person, som gjør at mitt liv blir bedre. 

Anonymkode: 0444e...95d

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høye krav. Og jeg har funnet den perfekte mannen for meg. Han er snill, ærlig, lojal, morsom, god hygiene og har fast jobb. I tillegg er han intelligent og god i rettskrivning (ikke at det er et must, mange damer er ikke flinke i rettskrivning de heller, men dette er et forum, det tiltrekker seg noen slike).

Anonymkode: 09096...021

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, det har du ikke. 

Nei ingen menn på ca 170 har dame i Norge :ironi:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så når du sveiper på Tinder, så gjør du det på bakgrunn av hvilken personlighet damene har? 😂

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes det er rart å bruke en app som baserer seg på det overfladiske, for så å klage over at andre som bruker appen er overfladiske.

Dette! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei ingen menn på ca 170 har dame i Norge :ironi:

Høyden er ikke problemet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K44 her. Jeg tror det har å gjøre med altfor mange valg (gift partner) og altfor mange ting som skal presses inn på en allerede travel timeplan. Dessuten trenger vi jo ikke partner heller. Ja, det er ensomt men vi klarer å bo og sette mat på bordet uten mann/kone. 

Jeg er litt sånn selv; trenger ingen mann så skal jeg ha en må han være et positivt innslag i livet mitt. Og det har vist seg vanskelig å finne. Da blir det slik. 

Anonymkode: 43e99...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høyden er ikke problemet. 

Du har rett, jeg leste ikke ferdig.

Skrevet

Hvorfor sitter du på dating apper og klager? Det er fritt frem å bevege seg rundt i samfunnet og snakke med folk, ansikt til ansikt, i stedet for å sitte der og sveipe. Ikke prøvd å fortelle meg at du sitter og leser profilene til hver eneste dame før du sveiper riktig vei. Du tar det på trynefaktoren selv, på lik linje med alle andre.

Prøv heller personlig sjarm og utstråling, et ekte smil ansikt til ansikt med noen du møtte tilfeldig. Det funker best! Og når de først blir kjent med deg og begynner å like deg og det du har å si, kanskje får du dem til å le også, da er jo veien kort til en date senere.

Prøv det. Vær et levende menneske og ikke et bilde på internett. Dødt.

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...