AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:43 #1 Skrevet mandag kl 15:43 Hei, jeg trenger bare en plass å få blåst ut frustrasjonen min. Jeg har gått til mestringsenheten en stund nå da jeg tidligere gikk til DPS som ikke var optimalt da jeg har endometriose, prolaps i ryggen og vedvarende utmattelse som gjorde at jeg ikke klarte å møte opp fysisk mange ganger. Da dps ble avsluttet ble fastlegen og jeg enige om at jeg skulle bli henvist til mestringsenheten da jeg for noen år tilbake gikk dit og har positive erfaringer og hun jeg hadde den gangen kunne reise hjem til meg om jeg trengte det. Da jeg fikk de to som jeg har nå fikk jeg et godt første inntrykk av dem og de var hjemme hos meg de første gangene men de forklarte at de har egentlig sluttet med å reise hjem til folk nå og jeg forklarte dem om helseplagene mine, jeg har også kompleks PTSD. Jeg har også tidlige forklart dem at jeg ønsker å flytte ut og de har også sagt de kan hjelpe meg med det. Nå i det siste har jeg hatt en dårlig følelse på dem fordi den ene gangen måtte jeg ringe samme dagen og si ifra at jeg ikke kunne møte opp fordi jeg fikk mensen den natten og da ble hun ene sur fordi jeg ringte 1 time før avtalen skulle være, og da jeg møtte opp hos dem igjen neste gang så begynte hun å snakke i en negativ tone om dette å ikke å møte opp selv om de sa de ikke har endometriose selv og ikke klarer å forstå det, og når jeg har forklart dem om smertene så mange ganger og de svarer på den måten blir jeg helt satt ut og tilliten min blir brutt, og dette er to som jobber med å hjelpe folk i forskjellige situasjoner. Jeg klarer så vidt å gå når jeg har mensensmerter. I tillegg har jeg en 20 år gammel katt som begynner å bli dårlig nå og her hjemme har det blitt snakket om at hvis formen hennes blir verre nå fremover så må vi tenke på å få henne avlivet for hun skal jo ikke lide, så jeg har vært veldig nedfor i det siste pga det og å gå rundt på visninger er det siste jeg tenker nå når situasjonen er sånn. Selv om jeg har lyst til å få en plass for meg selv så kjenner jeg også på en veldig vond følelse med å flytte i fra henne og ikke være der for henne hvis hun plutselig skulle gå bort. Dette er en veldig vond og vanskelig situasjon å være i, og dere som har dyr selv klarer å forstå dette. Da jeg forklarte dem om katten var jeg nesten på gråten men det virket som de bare feiet det hele under teppet. Det de hang seg oppe i var hvorfor jeg ikke hadde vært på visninger enda og jeg forklarte dem at jeg ikke akkurat tenker på å gå på visninger nå når katten min er sånn. Jeg føler at de nesten presser meg rundt dette med å gå på visning og det skal ikke være sånn at jeg skal grue meg til å møte opp. Jeg ønsker å vente med å gå visning/flytte ut til jeg ser an hvordan det går med katten fremover, og jeg har en avtale med dem denne uken så hvis de oppfører seg på samme måte igjen så har jeg tenkt på å ta kontakt med ledelsen der borte. Om noen har noen råd eller erfaringer rundt dette så setter jeg stor pris på det. Anonymkode: f78bd...d50
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:48 #2 Skrevet mandag kl 15:48 Du høres ganske kravstor ut. Og de har rett, man ringer ikke 1t før og avlyser. Husk at alt handler ikke om deg, og avlyste avtaler rett før er forferdelig dårlig gjort mtp hvor mange andre som kunne trengt den plassen Anonymkode: 77f4e...003 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:51 #3 Skrevet mandag kl 15:51 Herregud for noen folk som jobber i helsevesenet. En må være frisk for å være syk, si. Jeg tror jeg ville spurt dem hva de tenkte du skulle gjøre. De vil ikke komme hjem til deg, og du er ikke i stand til å dra noe sted når du får mensen, og vet ikke alltid når mensen kommer. Spør om du skal droppe å sette opp avtaler i den perioden (hvor lang er den). Og så ville jeg spurt rett ut "når dere snakker så mye om visninger når jeg står i en livskrise (som det at et kjæledyr skal dø absolutt kan være) tenker du at det er støttende for meg?" Og så si at "åja, hm, jeg har et annet perspektiv, for meg legger det stein til byrden. Dersom du ikke kan møte meg der JEG er så må vi kanskje utsette timer til katten min er død og jeg har sørget ferdig, for dette er skadelig for meg". Vanskelig er det. Jeg har kuttet kontakten med helsevesenet. Anonymkode: da39d...993 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #4 Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du høres ganske kravstor ut. Og de har rett, man ringer ikke 1t før og avlyser. Husk at alt handler ikke om deg, og avlyste avtaler rett før er forferdelig dårlig gjort mtp hvor mange andre som kunne trengt den plassen Anonymkode: 77f4e...003 Du er jo helt teit. Hun kunne jo ikke ringe de på natta og si det. Anonymkode: f64f7...b8c 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:26 #5 Skrevet mandag kl 18:26 Det finnes en del uempatiske rævhøl i helsevesenet. Jeg har ikke så mange gode råd. Men jeg vet hvordan det er å ha endometriose og hvor syk man kan bli av det. Og jo, det er innafor å avlyse. Andre tjenester tar imot avlysninger på kort tid uten protester. Men er dette noe du kan ta med fastlegen din hvis tilbudet ikke virker som det burde? Anonymkode: 5863a...2cb 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:30 #6 Skrevet mandag kl 18:30 Tenker jo at du kan prøve å planlegge litt. Hvis du bruker en app til å tracke syklus for eksempel, så vet du ca. hvilken uke du får mensen, da kan du la være å legge avtaler til den uken. Du må ikke nødt til å være offer for omstendighetene. Du er voksen, smart, du kan finne løsninger og du har makt til å påvirke hva som skjer i ditt liv. Det går fint an å gå på visning selv om katten kanskje må avlives. Sånn er jo livet for alle. Folk må på jobb, de må lage mat, de må handle, de må dra til legen, gå tur med hunden, ta vare på de rundt seg, holde avtaler og gjøre ærend selv om det skjer triste ting. Det er egentlig en bra ting, for da får man litt pause fra det som er trist. Det er godt for oss. Anonymkode: 9dac4...4f3 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:31 #7 Skrevet mandag kl 18:31 Men vil du egentlig være på Mestringsenheten? Er tidspunktet litt feil akkurat nå? Eller vil det alltid være feil tidspunkt? Anonymkode: 67a29...1f6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:38 #8 Skrevet mandag kl 18:38 Ikke si at du må avlyse grunnet mensen. Selvsagt blir folk forbannet med en slik unnskyldning kort tid før. Hvis du absolutt må avlyse ringer du så raskt du kan og sier du dessverre må avlyse grunnet akutt sykdom. Ellers bør du tenke gjennom hva du egentlig ønsker hjelp til av dem? Hvorfor har du ikke tatt med katten til dyrlege hvis den virker i dårlig form? Du har utrolig dårlig grep om det lille som livet ditt inneholder. Kanskje det er riktig å ikke fylle det med noe mer. Kan hende det er mer enn nok allerede. Prioriter katten og ta den med til dyrlege. Du kan ikke bruke det som argument for å ikke dra på visninger når dyrlege ikke en gang har vurdert katten. Forstår irritasjonen til de du er i kontakt med. Det er sikkert mange som ønsker hjelp. Du har en haug med dårlige unnskylder, og det virker egentlig ikke som om du ønsker å gjøre noen endringer Anonymkode: e75a3...beb 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 #9 Skrevet mandag kl 21:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke si at du må avlyse grunnet mensen. Selvsagt blir folk forbannet med en slik unnskyldning kort tid før. Hvis du absolutt må avlyse ringer du så raskt du kan og sier du dessverre må avlyse grunnet akutt sykdom. Ellers bør du tenke gjennom hva du egentlig ønsker hjelp til av dem? Hvorfor har du ikke tatt med katten til dyrlege hvis den virker i dårlig form? Du har utrolig dårlig grep om det lille som livet ditt inneholder. Kanskje det er riktig å ikke fylle det med noe mer. Kan hende det er mer enn nok allerede. Prioriter katten og ta den med til dyrlege. Du kan ikke bruke det som argument for å ikke dra på visninger når dyrlege ikke en gang har vurdert katten. Forstår irritasjonen til de du er i kontakt med. Det er sikkert mange som ønsker hjelp. Du har en haug med dårlige unnskylder, og det virker egentlig ikke som om du ønsker å gjøre noen endringer Anonymkode: e75a3...beb Hva faen? Det er snakk om en eldre katt. Hun ønsker selv å vente med visning, så hun har jo kontroll på det: hun ønsker å vente. Ellers håndterer hun kptsd, som må ganske mye til for bare å komme seg gjennom dagen med. OG hun har oppsøkt hjelp fra en tjeneste som kan passe for henne. Hva faen feiler det deg? Det virker ikke som du verken har leseforståelse, og også som du mangler helt basiskunnskap om hva kptsd ER, så kanskje du skal la være å uttale deg så bastant og stygt. Anonymkode: da39d...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå