Gå til innhold

Hvorfor måtte du omplassere katten din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å omplassere katten min, til et sted der han kan være ute på landet uten å bli stresset av så mange andre katter.

Det var veterinær som foreslo det i dag, og det sitter veldig langt inn å gjøre det siden jeg elsker katten, men kan ikke flytte ut på landet nå pga katten.

Anonymkode: ffd26...e20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omplasserte den ene kattungen da den var sjukt aggressiv mot den andre kattungen. Den andre kattungen lå på rygg og var ekstremt underdanig men fikk likevel juling nonstop. Har ikke anledning til å ta en måned ulønnet fri fra jobb for å være kronisk målvakt for sintekatta, så da ble det å omplassere den.

Anonymkode: 82d1c...b9a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare skjedd en gang, han ble aggressiv/ dominerende mot de andre jeg har, så det var best at han ble alenekatt. 

Anonymkode: 2663b...2b5

• Hjerte 1
Skrevet

Ny baby var allergisk :(

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg var gravid, tre måneder på vei, og ville ha katt. Kjøpte en rasekatt fra en oppdretter, og det var noen fine måneder hjemme. Katten vokste til, og var ung voksen da jeg fødte barnet mitt.

Overraskelsen var stor da vi kom hjem fra fødeavdelingen og jeg la fra meg babyen i sofaen. Barnet ga fra seg et par misfornøyde gråtelyder... og katten ble fullstendig sprø! Hun stupte frem med klorelabben klar og klasket babyen i hodet! Hun HATET den gråtelyden viste det seg. Heldigvis ble det ikke noe blod eller kloremerke av det, jeg sto jo rett ved siden av og fikk katten vekk. Men etter det måtte barnet overvåkes og katten også, døgnet rundt. Kunne ikke snu ryggen til barnet, i tilfelle han lagde en gråtelyd. Da kom katten rasende frem fra under sofaen eller lignende og ville "ta" barnet. 

Jeg var alene hjemme de neste månedene med et lite barn som ikke sov om natten, og jeg var helt utkjørt av søvnmangel og det å måtte holde årvåkent øye med katten hele dagene. Skulle jeg på do og barnet sov, måtte jeg finne katten først og så lukke katten inne i et annet rom og stenge døren mens jeg gikk på do. For hva hvis barnet begynte å gråte mens jeg var på do og katten ikke ble stoppet? Samme hvis jeg skulle snu ryggen til og gå ut på kjøkkenet en tur bare, fordi jeg aldri visste om barnet kunne komme til å lage en gråtelyd.

Det ble rett og slett for mye for meg. Jeg klarte ikke mer etter tre måneder med dette, og jeg begynte å mislike hele katten fordi den hatet mitt eneste barn. En liten forsvarsløs baby. Så jeg snakket med svigermor om det, og hun hadde to rasekatter fra før. Vi ble enige om at hun skulle få min katt og den skulle bo hos henne resten av livet.

Det fungerte veldig godt, og katten kom godt overens med hennes to katter hun hadde fra før. Det var i tillegg en mye større bolig, så katten min fikk større plass å herje rundt på. Hun levde lykkelig der de neste 14 årene. En dag, som en eldre katt, falt hun plutselig ned fra toppen av et vitrineskap, og klarte ikke lande på bena, men på ansiktet. Hun knuste kjeven flere plasser, og dyrlegen anbefalte avlivning. Skadene var for store.

Sånn gikk det med katten min. Hun hadde et godt liv hos svigermor og med sine to kattevenner, inntil hun ble gammel og tydeligvis sløv og skrøpelig som ikke klarte å ta seg for eller lande på bena, som katter er så berømte for å klare og gjøre.

Katten var en Hellig Birma. Vakre katter med knallblå øyne og lang pels.

Endret av Million
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke katt. 

Anonymkode: 651ed...6b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke katt. 

Anonymkode: 651ed...6b2

Men har du omplassert et annet dyr?

Ts

Anonymkode: ffd26...e20

AnonymBruker
Skrevet

Katten ble aggressiv mot hunden, og gikk til angrep uprovosert hele tiden. De var begge stressa, og ingen av dem hadde det optimalt med bosituasjonen. 

Anonymkode: 2aab1...7bd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte flytte fra enebolig til et bitteliten blokkleilighet i øverste etasje. Jeg hadde både hund og to katter, hvorav den ene katten ikke kom så godt overens med hunden, og i leiligheten var det ingen steder å få være i fred (i eneboligen hadde kattene en hel etasje der hunden ikke hadde tilgang). Den andre katten kunne forsåvidt blitt med på flyttelasset, men jeg valgte å omplassere kattene sammen ettersom de var søsken og veldig nært knyttet til hverandre.

Anonymkode: 6f207...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...