AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:51 #1 Skrevet mandag kl 11:51 Jeg er forvirret over de nye reglene for tekstilgjenvinning. Først fikk vi vite i januar at det ikke lenger var lov å kaste tekstiler i restavfall. Så kommer de med beskjed om at det er ok likevel hvis det er møkkete og vått. Jeg har en liten ryggsekk hvor glidelåsen ikke lenger fungerer. Skal den i restavfall som jeg leser noen steder, eller kan den gjenvinnes? Og hvem vil ha dette? Utplasseringsbokser for tekstilinnsamling vil vel ha brukbare ting og ikke bare søppel? Anonymkode: 2c8fe...d0c
senior Skrevet mandag kl 11:54 #2 Skrevet mandag kl 11:54 Den kan du kaste i restavfallet. Det stemmer ikke at det er ulovlig å kaste tekstiler i restavfallet. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:30 #3 Skrevet mandag kl 12:30 Alt mitt tøy blir møkkete og vått når det er på tide å kvitte seg med det. Anonymkode: 63dbd...b05
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:34 #4 Skrevet mandag kl 12:34 Du kan jo bare bytte glidelås? Anonymkode: 70b3b...1ae
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:14 #5 Skrevet mandag kl 13:14 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du kan jo bare bytte glidelås? Anonymkode: 70b3b...1ae Bare? Syr du selv? Glidelås på en sekk er ikke akkurat enkelt å bytte Anonymkode: 24767...439
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:23 #6 Skrevet mandag kl 14:23 senior skrev (2 timer siden): Den kan du kaste i restavfallet. Det stemmer ikke at det er ulovlig å kaste tekstiler i restavfallet. Jeg oppfattet det den gang at man ikke skulle kaste tekstiler i søpla, dog uten sanksjoner. Nå kan du ikke lenger kaste tekstiler i restavfallet – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Forvirring rundt gjenvinning: Møkkete og våte klær ødelegger konteinere fulle av brukbart tøy – NRK Buskerud – Lokale nyheter, TV og radio Anonymkode: 2c8fe...d0c
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:23 #7 Skrevet mandag kl 14:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo bare bytte glidelås? Anonymkode: 70b3b...1ae tror ikke det er så lønnsomt Anonymkode: 2c8fe...d0c
Lunda Skrevet tirsdag kl 13:57 #8 Skrevet tirsdag kl 13:57 (endret) Bruk Oslonøkkelen og ta den til den nærmeste gjennvinningsstasjon. De er spredd runt om kring i Oslo. https://www.oslo.kommune.no/oslonokkelen/ Endret tirsdag kl 14:49 av Lunda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå