AnonymBruker Skrevet 9. september #41 Skrevet 9. september Jeg er veldig julete av meg. Så jeg lagde en jule-kule "kalender", der hver kule symboliserte noe spesielt. Og sammen er de ok til et lite tre. Nå har jeg også begynt å samle en spesiell julekule hvert år på reiser. Usikker på hva det skal bli ut av det. Blir de som meg blir det jo tidenes gave en gang i fremtiden. Bryr de seg ikke fullt så mye så blir det et veldig sentimentalt tre her hjemme. Anonymkode: c761e...d41 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #42 Skrevet 9. september nå tror jeg har funnet nok til babyen, så da blir di siste lukene til meg og faren tenker jeg men stor takk til dere som har bidratt med nyttige svar 😄 Anonymkode: 191cf...c68 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #43 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det handler ikke om å være «sure bitre kjærringer». Det handler om å ha erfaring som forelder. Anonymkode: d9d76...c9c Vi er mange som har erfaring. Og liker å gi det lille ekstra, hele tiden, uansett om det er for å glede oss eller dem. Alt fra spennende matbokser (selv før de selv ser utseendet), til aktiviteter, til kalender, til handarbeid. Det virker som det er en stor generasjon av "gjør minst mulig" mentalitet nå. Det er trist sett mot hvordan jeg vokste opp. Anonymkode: c761e...d41 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #44 Skrevet 9. september Syns det er tullete, men hvis du først skal gjøre det ville jeg kjøpt noe barnet trenger, og litt til jul. F.eks julekule/pynt med bilde av baby, smikke/smok/body/juleoutfit med julemotiv, gavekort på foto hvis dere vil ta julebilder/familiebilde/bilder av baby, sokker, kremer baby evt bruker, vaskekluter, hårpynt hvis det er aktuelt, noe julepynt til barnerommet, sengetøy med julemotiv, nattlampe, strikkete klær/lue, babyleker. Noe kan være kjekt for barnet senere. Feks en julepynt til treet hvert år som er barnets. Anonymkode: b8e32...469
AnonymBruker Skrevet 9. september #45 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Syns det er tullete, men hvis du først skal gjøre det ville jeg kjøpt noe barnet trenger, og litt til jul. F.eks julekule/pynt med bilde av baby, smikke/smok/body/juleoutfit med julemotiv, gavekort på foto hvis dere vil ta julebilder/familiebilde/bilder av baby, sokker, kremer baby evt bruker, vaskekluter, hårpynt hvis det er aktuelt, noe julepynt til barnerommet, sengetøy med julemotiv, nattlampe, strikkete klær/lue, babyleker. Noe kan være kjekt for barnet senere. Feks en julepynt til treet hvert år som er barnets. Anonymkode: b8e32...469 Det er jo nettopp det jeg skal ha i kalenderen Anonymkode: 191cf...c68 2
Per Aspera Skrevet 9. september #46 Skrevet 9. september Gratulerer med nyfødt! Hvorfor latterliggjøre en nybakt mor som vil kose seg i permisjonen og lage en adventskalender for sin baby?? Jeg ville kjøpt en blanding av nyttige ting og div leker. Koseklut, hårbørste, noen rangler, små bøker, noe dekorasjon til barnerommet, et par fine sokker, en lue osv. Adventskalender er en super tradisjon! 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #47 Skrevet 9. september En nyfødt trenger klær, så body, longs, lue, penklær til julaften kan du ha. Ellers trenger de bleier, stellekluter, gulpekluter, bepanthen eller annen salve mot sår hud, babyolje, smokk hvis babyen tar det. Hvis du tenker litt framover så kan du kjøpe bestikk og servise med "barnemønster", drikkeflaske, matboks. Bøker og leker går og an. Anonymkode: 5158a...445 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #48 Skrevet 9. september nå har pappaen sakt at han også vil være med på kalenderen så da skal vi kjøpe inn en 12gaver vær mest til ungen også blir det noe til oss også Anonymkode: 191cf...c68 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #49 Skrevet 9. september Nå har pappaen sakt at han også vil være med på kalenderen så da skal vi kjøpe inn 12 gaver vær,mest til ungen også blir det noe ting til oss også Anonymkode: 191cf...c68
AnonymBruker Skrevet 9. september #50 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): nå har pappaen sakt at han også vil være med på kalenderen så da skal vi kjøpe inn en 12gaver vær mest til ungen også blir det noe til oss også Anonymkode: 191cf...c68 Når er termin, TS?:-) Anonymkode: 6d237...ae3
AnonymBruker Skrevet 9. september #51 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Når er termin, TS?:-) Anonymkode: 6d237...ae3 nov. jeg tror jeg har funnet nok til ungen så da er det bare meg og mannen igjen (felleskalender) Anonymkode: 191cf...c68
Elaine Marley Skrevet 10. september #52 Skrevet 10. september Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. september #53 Skrevet 10. september Har bedre forslag enn pakker Vent for guds skyld med gavekalender så lenge du kan... Skal vi se, den første kalenderen til våre barn var da hun var 10 mnd, men tipset er verdt å ta med seg allikevel. Da printet jeg ut 24 lapper med ulike julebilder, så åpnet vi lappene og øvde på juleordene. F.eks stjerne, så på bildet, gikk til adventsstjerna og viste henne, sa ordet stjerne tusen ganger og pekte på bildet og på stjerna. Tok ikke lang tid før hun skjønte konseptet og hermet etter ordene Det var veldig koslig. MEN, ikke for nyfødt selvsagt. Da er tipset egentlig kalenderen vi hadde året etter, da hun var nesten to (og jeg var 7 mnd på vei med lillesøster): Da hadde vi julesangkalender. Og dét tenker jeg må være en fin ting for en nyfødt, og koslig som mamma. Vi hadde faktisk denne: SingSang - sanger og aktiviteter som hører julen til : 24 julesangkort med tekster til julesanger : 6 aktivitet - Shufflebook-serien (Pakke) - Norli Bokhandel Men man kan jo bare lage den selv også, En julesang hver dag, synge for den lille. Det hadde jeg gjort var jeg deg ❤️ Så mye kosligere enn det materielle synes nå jeg. Barna går på barneskolen men synes fortsatt det er stas med julesangkalender Og jeg kan IKKE synge! Så det er sagt! Men barn bryr seg absolutt ikke om mamma kan synge eller ikke, de liker sangen vår uansett. Verdens beste publikum ❤️ Anonymkode: e482f...787
AnonymBruker Skrevet 10. september #54 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bedre forslag enn pakker Vent for guds skyld med gavekalender så lenge du kan... Skal vi se, den første kalenderen til våre barn var da hun var 10 mnd, men tipset er verdt å ta med seg allikevel. Da printet jeg ut 24 lapper med ulike julebilder, så åpnet vi lappene og øvde på juleordene. F.eks stjerne, så på bildet, gikk til adventsstjerna og viste henne, sa ordet stjerne tusen ganger og pekte på bildet og på stjerna. Tok ikke lang tid før hun skjønte konseptet og hermet etter ordene Det var veldig koslig. MEN, ikke for nyfødt selvsagt. Da er tipset egentlig kalenderen vi hadde året etter, da hun var nesten to (og jeg var 7 mnd på vei med lillesøster): Da hadde vi julesangkalender. Og dét tenker jeg må være en fin ting for en nyfødt, og koslig som mamma. Vi hadde faktisk denne: SingSang - sanger og aktiviteter som hører julen til : 24 julesangkort med tekster til julesanger : 6 aktivitet - Shufflebook-serien (Pakke) - Norli Bokhandel Men man kan jo bare lage den selv også, En julesang hver dag, synge for den lille. Det hadde jeg gjort var jeg deg ❤️ Så mye kosligere enn det materielle synes nå jeg. Barna går på barneskolen men synes fortsatt det er stas med julesangkalender Og jeg kan IKKE synge! Så det er sagt! Men barn bryr seg absolutt ikke om mamma kan synge eller ikke, de liker sangen vår uansett. Verdens beste publikum ❤️ Anonymkode: e482f...787 Så koselig 😊 Anonymkode: 191cf...c68
AnonymBruker Skrevet 10. september #55 Skrevet 10. september Til en nyfødt??? Babyen vet knapt at han/henne selv eksisterer og langt mindre konseptet julekalender. Om to tre år vil ungen i det minste ha glede av smågaver Anonymkode: 5493e...30c 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #56 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Til en nyfødt??? Babyen vet knapt at han/henne selv eksisterer og langt mindre konseptet julekalender. Om to tre år vil ungen i det minste ha glede av smågaver Anonymkode: 5493e...30c 🤦♀️les Anonymkode: 191cf...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå